Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Skal lage svinestek for 1.gang i morgen i leirgryte. Fant en oppskrift som sa jeg skulle ha litt hvitvin i leirgryta. Kan jeg da bruke det som kraft i en vanlig hjemmelaga brun saus? Eller blir det feil? Og, er det samme hvilken hvitvin jeg bruker? *blankhusmor* Anonymous poster hash: 031e3...d6d
☆☆☆ Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Kan godt lage brunsaus av det, men eg innbillar meg at det blir meir vellukka å berre koke inn skyen litt og servere den slik den er.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 jeg hadde ikke blandet i noe hvitvin i sausen....men så har jeg laget den uten i mange,mange år.... om du skal det i så fall, så tenker jeg du bare kan bruke en vanlig vin, som er til mat...vet ikke helt hva som er vanlig, men halvtørr ville jeg tro Anonymous poster hash: 950fc...be4
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Men er det kanskje bedre å bare ha litt vann i bunnen da, med litt løk kanskje? Hi Anonymous poster hash: 031e3...d6d
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Og må jeg ta av den strømpen den kommer i før jeg steker. Hvis jeg skal ha middag klar halv 3, når må jeg sette inn steka og hvor mange grader? Anonymous poster hash: 031e3...d6d
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 175 grader. En time pr kilo + en halvtime. Så hvis den veier 1,5 kg har du den inne to timer. Strømpen skal være på. Saus: lag gjevning av Melange og hvetemel, ca tre gode ss mel og godt med melange. Har du kjøttbuljong har du i et par treninger, og krafta etter steika er ferdig. Husk og ta bort alt fettet i krafta først. Anonymous poster hash: 9009b...bac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå