Gå til innhold

Noen som har tatt Madras "depresjon" test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta denne hos psykologen neste uke og gruer meg litt. Er redd for å være ærlig, men vet jo det hjelper ingen å lyge...

Anonymous poster hash: 5ac85...877

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En MADRS er ikke noe å grue seg til. Det er noen spørsmål du skal besvare. MADRS er kun et av mange verktøy i en utredning.

Testen ligger på nett så du kan selv se hva det dreier seg om.

Anonymous poster hash: 63f53...5e1

Skrevet

Spørsmål 3 ga meg 4 poeng (panikk - snart eksamen)

Fikk 4 poeng utenom (to spørsmål som ha 2 poeng hver). Samlet 6 poeng.

Anonymous poster hash: cf160...c28
Skrevet

Jeg fikk 30 :-(

HI

Anonymous poster hash: aa4c6...f2b

Skrevet

Jeg fikk 30 :-(

HI

Det er jo en grunn til at du går til psykolog. Å score depresjonen din kan være snart i forhold til behandlingsvalg og videre oppfølging.

Jeg synes ikke du skal ta deg nær av en eventuell høy score, du har de utfordringene du har uavhengig av hva slags tallverdi som settes på dem. Fokuset må jo være å få hjelp til å takle dem.

Skrevet

Hvis jeg er helt ærlig med psykologen og sier jeg tenker på å ta livet mitt innimellom vil jeg da bli tvangsinnlagt?

HI

Skrevet

Hvis jeg er helt ærlig med psykologen og sier jeg tenker på å ta livet mitt innimellom vil jeg da bli tvangsinnlagt?

HI

Det vil ikke være noen automatikk i det nei. Det vil derimot være noe behandleren din vil ta på alvor å følge opp videre.

Siden jeg ikke kjenner deg og din situasjon kan jeg umulig si noe om veien videre for deg, annet enn at du absolutt bør være helt ærlig med psykologen din.

Skrevet

HI

Overhodet ikke! Da ville det vært fullt på alle landets psykiatriske sykehus! En annen ting er at en psykolog ikke kan tvangsinnlegge... Du har alt å tjene på å være ærlig!

Lykke til :-)

Anonymous poster hash: 1fdc9...719

Skrevet

Kontakter han barnevernet da? Har hørt skrekk historier om nettopp det...vi har tre barn og pappa er jo helt tilstede for de selv om jeg sliter. Ingen andre enn psykologen vet jeg sliter. Flink skuespiller....

HI

Skrevet

Men du kan jo ikke bare skåre 30 på deg selv, det ikke slik det fungerer. Det er snakk om uttalt tristhet, ikke nødvendigvis slik du føler deg.

Anonymous poster hash: f17a5...f6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...