Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Jeg kjøpte en bil i desember. Med et par airbag feil jeg var fult klar over. Den er greit, men så tar jeg diagnose på bilen nå, for å utbedre disse feilene.( visste det ikke hastet). Så står det på dataen, at denne feilen samt et par til, oppsto på 244 tusen km!!!! Bilen har gått 205 nå... Det vil si at tidligere eier har tilbakestilt km! Skal kontakte bilforhandler av dette merket for å høre om de kan finne det ut og dokumentere det. Men har jeg noen rettigheter?! Vil ikke ha denne bilen lenger nå, da den har gått 280 tusen ca minst(!!!!) hvis man inkluderer min kjøring. Er møkka forbanna!!!!! Anonymous poster hash: 34b13...000
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Oi, her hadde jeg gått til forhandler ja, for å be om råd. Tipper jeg ville politianmeldt det dersom mistankene mine stemte. Sjekk gjerne også med forsikringsselskapet ditt. Dette er ren og skjær svindel. Anonymous poster hash: 185bf...ca3
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 Hvis det kan dokumenteres så er det jo svindel, og da har du rettigheter. Kontakt også forbrukerrådet, de vil sikkert kunne veilede deg videre også. Forstår godt at du er forbanna! Anonymous poster hash: d9089...a05
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 takk for svar. Ja, jeg er lynende forbanna, for disse problemene har da oppstått på 244 tusen km, som i bilens øyne er milevis unna!!! Gudene vet hvor langt bilen da egentlig har kjørt! Denne bilen ble kjøpt privat, men skal kontakte forhandler av denne typen og jeg håper de har apparater eller nOE som helst som kan få dokumentert at dette stemmer. For som sagt tok jeg diagnose på den idag, og det kom opp masse info, med en km som ikke stemmer med det man ser. Så det verkstedet var sikker på at dette er eneste som kan ha skjedd. Kjempe skuffa, drit forbanna og ikke minst, mista helt lysten på bilen :( Anonymous poster hash: 34b13...000
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 "Du kan ha et krav mot selger dersom: Selger har holdt tilbake opplysninger, og det antas å ha innvirket på kjøpet Selger har gitt feil opplysninger og det antas å ha innvirket på kjøpet. Det er også en mangel hvis bilen er i vesentlig dårligere stand enn du hadde grunn til å regne med ut fra det du fikk opplyst, prisen, alderen og kilometerstanden" http://www.forbrukerradet.no/tips-og-r%C3%A5d/bil/misforn%C3%B8yd+med+bilkj%C3%B8p/feil-p%C3%A5-bil-kj%C3%B8pt-privat--1128867 Anonymous poster hash: cc9b4...bb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå