Gå til innhold

Lurer på hva ringen er verdt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en ring av mannen min for noen år siden, hvitt gull med en halv karats diamant. Synes den er superfin og hår med den hele tiden.

For en stund siden sa han noe som hintet om at den hadde vært ganske dyr. Noen som vet hva dn slik ring koster? Lite lyst til å spørre mannen, for det betyr jo egentlig ikke noe...

Anonymous poster hash: 66707...dd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør hos en gullsmed.

Skrevet

Vil tippe 10-20 tusen avhengig av kvaliteten på steinen

Skrevet

Hvorfor vil du vite det hvis det ikke betyr noe?

Anonymous poster hash: 92c88...58a

Skrevet

Rundt 20.000, pluss minus 5000

Anonymous poster hash: 7c1ff...325

Skrevet

Hvis du har diamantsertifikatet på deg og ca bredde på ringen kan jeg gi deg et ca svar. Må vite hvilken kvalitet diamanten har osv.

Anonymous poster hash: c78b6...f51
Skrevet

Vil vite det fordi jeg ble forferdelig nysgjerrig..:) Men ikke så nysgjerrig at jeg kommer til å oppsøke en gullsmed. Har aldri brukt ringer før, og har virkelig ikke peiling på hva sånne ting koster...

HI

Skrevet

Hvorfor vil du vite det hvis det ikke betyr noe?

Anonymous poster hash: 92c88...58a

Nysgjerrighet, kanskje? ;)

Skrevet

Jeg har noe lignende og den kjøpte jeg for 8 k. :)

Anonymous poster hash: a018b...6b0

Skrevet

Jeg har en med sertifikat på 0.2 kct.

Ser den koster mellom 5000 og 7000 hos gullsmedene, men har aldri spurt mannen min.

Regner med din koster endel mer enn min.

Er veldig glad i den ringen og synes den er fantastisk fin:)

Anonymous poster hash: d8e3b...35d

Skrevet

Har ikke sertifikatet her, men mener diamanten "scoret" ganske bra, men ikke helt i toppsjiktet på de fleste punktene. På øyemål vil jeg si at den er ca 3 - 4 mm bred. Kanskje heller 3:)

Skrevet

Dere som tror dere får en 0,5ct w/si f.eks til under 20 000 er litt på villspor. Mulig med dårligere kvalitet på steinen, men de aller fleste bruker wesselton eller top wesselton, og inneslutningene er små. 

Ville nok tippet mellom 25-35 000, alt etter hvor mye gull som er i ringen. 

Skrevet

Haha, øyemålet mitt var ikke så bra.. Den er 2 mm :)

HI

Skrevet

Thune tar 37 000 for en enstens diamantring på 0,5 karat med god kvalitet.

se thune.no

Anonymous poster hash: 89106...d35

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Hadde forestilt meg at den kanskje kostet 10 000 (det er for meg mye penger å bruke på en ring), skjønner nå at jeg må ta godt vare på den.

Hi

Skrevet

Har en sånn, 0.5 karat. Og jo man kan få disse til 20.000 (med vanlig kvalitet på steinen), er ofte tilbud på slike. Men vanligvis vil de ligge på 25-30 lapper.

Anonymous poster hash: 440be...aa7

Skrevet

I gullsmeden jeg jobber koster en slik 25.000, da i w/si.

Men det stemmer at man kan få de rimeligere, både med dårligere diamantkvalitet, lavere kvalitet på gullet (375 istedet for 585), eller på tilbud/kampanje.

Anonymous poster hash: 0a31a...350

Skrevet

Dere som tror dere får en 0,5ct w/si f.eks til under 20 000 er litt på villspor. Mulig med dårligere kvalitet på steinen, men de aller fleste bruker wesselton eller top wesselton, og inneslutningene er små. 

Ville nok tippet mellom 25-35 000, alt etter hvor mye gull som er i ringen. 

Jeg kjøpte en på 0,45 karat i dag med kvalitet Top Wesselton og SI og betalte 10.900 kr. Dette var tilbud og den vanlige prisen er 15999. En på 0,5 karat i samme kvalitet kostet 18.999 kr så jo det er fint mulig å få en til under 20.000 kr

Anonymous poster hash: b4477...9c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...