Gå til innhold

Mye kynnere i uke 23

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 23+2 i dag. Har kjent kynnere kanskje 3-4 ganger om dagen i en måneds tid, noe som jo er helt normalt. I går ettermiddag begynte jeg plutselig å få hyppige og ganske ubehagelige/litt vonde kynnere. De kom ca hvert 15-10 minutt hele ettermiddagen og kvelden. Jeg lå stort sett i ro på sofaen hele kvelden og det virket ikke å utgjøre noen forskjell om jeg lå eller satt eller gikk. Jeg la meg og sov godt i natt og våknet bare en gang av en ganske kraftig kynner, men ellers vet jeg ikke om jeg hadde mange i natt. I dag har det vært bedre enn i går kveld, men fortsatt mye oftere enn jeg har pleid, kanskje et par i timen. De varer ca et minutt der magen strammer seg helt og noen av de er litt vonde. Har også litt stølhet/ømhet nedover lyske og lår som jeg forbinder litt med sånn det føles når jeg har menssmerter. Dette er mer konstant og ikke bare ved kynnerne. I tillegg føler jeg hele magen er strammere enn vanlig også utenom kynnerne.

Jeg er ikke sliten eller stresset og i går kveld lå jeg som sagt bare helt i ro. Har en helt vanlig kontorjobb og anstrenger meg ikke noe fysisk. Trener ikke for tiden pga bekkenplager.. Det var liksom ikke noe jeg gjorde som utløste dette.

Men burde jeg foreta meg noe? Jeg ville nok ha ringt legen min hvis det var vanlig hverdag, men nå begynte jo dette en fredag ettermiddag og nå er det jo helg..

Noen som har noe erfaringer eller tips?

Anonymous poster hash: b6ca1...603

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk vondt i magen på dine vegne. Ring fødeavdelingen for en sjekk umiddelbart!! De har alltid åpent!

Anonymous poster hash: 01b02...6cf

Skrevet

Men sjekker de meg der når jeg bare er 23 uker?

Vil ikke overdramatisere det, baby er veldig aktiv innimellom alt sammen og virker å ha det bra. Og det er som sagt bedre i dag enn i går kveld.

Huff bare synes det er ubehagelig å ringe sånn uten at det er noe alvorlig..

Skrevet

Ring en gang for mye, hvis det er rier så får du noe får å få stoppet de. Ta en telefon, det err derfor de er der :)

Anonymous poster hash: 01b02...6cf

Skrevet

Jeg hadde kynnere fra uke 18.

De var vonde og ganske uregelmessige.

Men de ble virkelig regelmessige i uke 33, og da var det plutselig premature rier.

Noen sier at kynnere ikke kan gå over til rier, men det gjorde det for meg.

Ring lege/jordmor. Du må nok ta det rolig framover. Kynnere skal ikke gjøre vondt.

Ble satt på svangerskapspenger rett før rier-episoden av jordmor.

Anonymous poster hash: 30440...c2e

Skrevet

Takk for svar jenter :)

Jeg ringte og ble tatt veldig seriøst og bedt om å komme på en sjekk. Sjekket blodtrykk, urin og livmorhals. Alt var helt fint og kynnerne har ikke hatt noen innvirkning på livmorhalsen og ingen tegn til modning. Fikk dra hjem igjen siden jeg bor så nærmt sykehuset, ellers ville de hatt meg der over natten på observasjon. De sa det absolutt var riktig å ta kontakt og at det er akkurat i denne perioden det er viktigst ettersom de kan gjøre ting for å stoppe premature rier. Så fikk jeg beskjed om å ta kontakt igjen i morgen hvis ikke det var noen endring eller evt umiddelbart om det skulle forverre seg eller komme noen blødninger. Og holde sofaen i dag og i morgen. Alt var i hvert fall bra med den lille :)

Takk for hjelp jenter :) Det kjennes godt å ha fått en sjekk. Og at de tok det seriøst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...