Gå til innhold

Mannen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

... har gitt opp. Han har nærmest mistet livsgnisten. Han sliter med kronisk sykdom, men likevel, da... Vi har stort behov for å pusse opp huset, men ingenting skjer. Når jeg spør om hvorfor, så har han ikke noe svar, bare tar med seg hunden og går. Rømmer.

Hva pokker skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 48979...164

Videoannonse
Annonse
Gjest Frisk bris
Skrevet

Pusse opp selv?

Leie inn håndtverkere?

Flytte til hus/leilighet som ikke trenger oppussing?

Mannen din er syk, forstår godt at han ikke orker å pusse opp.

Skrevet

Er jo ikke rart at han tar hunden og går avgårde, når han har mistet livsgnisten fordi han har en kronisk sykdom. Hvilken sykdom har han? Du kan pusse opp hus, vet du :-)

Skrevet

Om mannen din er sliten og syk, så hjelper det nok ikke at du maser på oppussing av hus. Hadde rømt selv jeg.
Er vel ikke vanskeligere enn at du kan la noe ligge på vent (om det er kosmetisk) og heller vurdere om du skal gjøre noe selv eller leie inn folk.

Skrevet

Har aldri ment vi skulle pusse opp selv, det kom litt feil ut, ser jeg. Vi må uansett leie håndverkere til det. Men han mener han ikke "klarer" det likevel..

Vi har snakket om å flytte, men fader heller, ikke til leilighet! Når vi blir gamle, ja, men ikke nå! Mannen har leddgikt, forøvrig.

HI

Skrevet

Har aldri ment vi skulle pusse opp selv, det kom litt feil ut, ser jeg. Vi må uansett leie håndverkere til det. Men han mener han ikke "klarer" det likevel..

Vi har snakket om å flytte, men fader heller, ikke til leilighet! Når vi blir gamle, ja, men ikke nå! Mannen har leddgikt, forøvrig.

HI

Han er vel kanskje litt overveldet og sliten? Om dere har råd kan du vel starte prosessen på egen hånd, men om han er så sliten at bare tanken på håndtverkere og bråk er for mye, så lønner det seg kanskje å vente til han føler seg bedre? Går han til psykolog? Er jo ikke alle som takler å få en diagnose.

Skrevet

Diagnosen er langt fra ny. Men han er nok kanskje lit deprimert. Det kommer han aldri i verden til å innse eller innrømme.

Noe må uansett gjøres med huset, så det blir vel til at jeg må ta ansvar. For dette også. Sliten jeg også.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...