Gå til innhold

JÆVLA MAGE!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har gått 5 måneder etter fødselen, og magen min er enda stor! Jeg er liksom tynn og tjukk samtidig. Den er HELT myk! Stikker ut. Valker seg masse. Masse sideflesk!

Jeg går tur i minst 2 timer hver dag, og fullammer. Spiser ikke godteri utenom helg. Jeg driver ikke å trener/spiser lite for å skulle gå ned i vekt. Men tenker jo å gjøre det når ammingen er over. Men nå har det gått så lang tid - 5 måneder! Er det ikke slik at jeg på en måte har landet nå, huden vil ikke trekke seg mer sammen nå? Livmoren er krympet inn for lengst. Er dette slik jeg vil se ut fremover? (hvis ikke jeg trener)

Hvor lang tid tar det før magen er mer eller mindre tilbake til normalen? (jeg vil sikkert ikke bli like tynn igjen, men slik den er nå, æsj!)

Anonymous poster hash: 62dc0...bef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det for noen. Dessverre.

Anonymous poster hash: 1eb9a...218
Skrevet

Sånn er det for noen. Dessverre.

Anonymous poster hash: 1eb9a...218

Neinei! Ikke det svaret jeg ville ha!

Skrevet

Prøv trening med rokkering og/eller 30 day shred. Jeg har merket stor forandring allerede,og er bare 1/3 på vei i programmet.

Blitt helt hekta fordi jeg ser resultater.

Spis små og ofte måltider.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg har det verre!!!

Magen henger ned, kjenner den mot lårene når jeg går . Ser virkelig ille ut... Ett år etter fødsel

Føler dudeg bedre nå? :P

Anonymous poster hash: 5dd7e...7d5

Skrevet

Prøv trening med rokkering og/eller 30 day shred. Jeg har merket stor forandring allerede,og er bare 1/3 på vei i programmet.

Kan jo ikke slanke meg når jeg ammer :/

Skrevet

Jeg har det verre!!!

Magen henger ned, kjenner den mot lårene når jeg går . Ser virkelig ille ut... Ett år etter fødsel

Føler dudeg bedre nå? :P

Off! Men nei, egentlig ikke :P

Skrevet

Men jeg føler jeg har hørt noen si ''Det tok 6 uker til jeg var normal igjen'' og noen har sagt ''4 måneder'' og noen har til og med sagt ''Det tok 12 måneder!''

Betyr ikke det at det er håp? Eller har tiden gått ut?

Skrevet

Det betyr at det kan ta kort, eller lang tid. Hvis du er skrapa tynn og magen er et problem fortsatt, kan du operere :)

Skrevet

Kan jo ikke slanke meg når jeg ammer :/

Det er jo ikke slanking. Kroppen har godt av trening og riktig kosthold, det har babyen din god nytte av at du har også :-)

Skrevet

åååå, kan jeg få treningsprogrammet ditt? har kjøpt meg råkkering :)

Anonymous poster hash: d1f82...7b2

Skrevet

åååå, kan jeg få treningsprogrammet ditt? har kjøpt meg råkkering :)

Anonymous poster hash: d1f82...7b2

Hehe, har ikke så veldig mye opplegg jeg da :-P Jeg tar først en økt på 30 day shred. Er på dag 2 på level 2 nå(nettopp ferdig,pust og pes), så venter jeg til jeg får igjen pusten mens jeg drikker litt vann, så trener jeg 30 minutter med rokkering. Setter på god-musikken da :-)

Spiser hver 2.time fra jeg står opp til jeg legger meg. Bare små måltider. F.eks 2 knekkebrød med pålegg,en shake eller måltidsbar. Jeg bruker ikke slanke-shaker eller slanke-barer nå,men måltidserstattere.

Brukte nutrilett første uka for å få en kickstart(anbefales nok ikke under amming).

Passer på å drikke masse vann, ihvertfall 5dl til hvert måltid, og innimellom som tørstedrikk. (hvis du er ukjent med 30 day shred,består den av level 1,2 og 3. Hver level utføres i 10 dager). Treningsvideoen ligger på youtube. Det gjør også videoer for rokkering,hvis du ønsker å følge noe program :-) Send meg bare pm om du vil skravle mer om dette :-)

Skrevet

Jo det er håp, vent til ni mnd etter fødsel, da er ting mye bedre:)

Skrevet

Før det første så kan du slanke deg når du ammer. Grete roede har opplegg for det. Trene kan du selvsagt også. Før det andre så blir noen dessverre aldri kvitt magen. Da er det bukplastikk som gjelder....

Anonymous poster hash: c4eb1...15c

Skrevet

Takker for alle svar... Men..Det anbefales ikke å slanke seg pga miljøgifter som kommer i melken... Velger å holde meg til de anbefalingene:/ Trene har jeg prøvd å få til, og har kunne tatt et par løpeturer, men ellers er trening tilnærmet umulig pga veldig krevende baby. OG når jeg har trent godt så har jeg blitt så utslitt, og måtte spise masse for å få noe energi igjen... Orker ikke gå rundt sulten og utslitt når jeg ammer og skal være en glad og kjærlig mor for babyen min, jeg blir så gåen av det (fordi jeg i tillegg alltid må gå for å få babyen til å sove, så jeg spaserer masse hver dag. Har ikke mye energi eller tid igjen til trening uansett)

Så det er derfor jeg lurer sånn på hvor lenge jeg må vente til kroppen er ferdig med å trekke seg sammen igjen. Her var det jo en som svarte 9 måneder, det hjelper nå litt å høre :fnise:  Men kanskje den har stagnert nå, og jeg bare er sånn.

Skrevet

Ja, jordmora mi sa det så fint: Ni måneder opp, ni måneder ned! Ikke stress, det er langt ifra alle som går ned når de ammer :)

Skrevet

Jeg fødte for 6 mnd siden, først når jeg begynte å trene mage skjedde det noe her!

Jeg er ellers tynn så var ikke interessert i slanking, kun få bort magen.

Det jeg gjore var å trene mage annenhver kveld i ca 1/2 time!

Varmer opp med å løpe rundt leilighetsbygget noen runder. Deretter tar jeg planken (litt lenger for hver gang),

sideplanke/sidehev, liggende benhev med vekt og "båten" (google) med vekt.

Det har virkelig hjulpet!!

Anonymous poster hash: a62a4...69e

Skrevet

Jeg har to barn, og fullammet begge. kiloene var som spikret til kroppen, helt til jeg sluttet å amme (ved ca 10 mnd på begge). jeg spiste sunt og trente, gjorde ellers ingen endringer før og etter amme-slutt. da forsvant de siste ti kg. De rant liksom ikke av på to uker, men da ungene var et drøyt år, hadde kroppen min kommet tilbake til normalen. 

For å stramme opp magen (og få sterkere kjernemuskulatur), anbefales rockering på det sterkeste. Husk å rocke begge veier! Lykke til :)

Anonymous poster hash: 5854b...01e
Skrevet

Jeg fødte for 6 mnd siden, først når jeg begynte å trene mage skjedde det noe her!

Jeg er ellers tynn så var ikke interessert i slanking, kun få bort magen.

Det jeg gjore var å trene mage annenhver kveld i ca 1/2 time!

Varmer opp med å løpe rundt leilighetsbygget noen runder. Deretter tar jeg planken (litt lenger for hver gang),

sideplanke/sidehev, liggende benhev med vekt og "båten" (google) med vekt.

Det har virkelig hjulpet!!

Anonymous poster hash: a62a4...69e

Tusen takk for bra svar og tips! Jeg er også egentlig tynn, det er bare denne magen :P Jeg skal huske på dette:)

Skrevet

Jeg har to barn, og fullammet begge. kiloene var som spikret til kroppen, helt til jeg sluttet å amme (ved ca 10 mnd på begge). jeg spiste sunt og trente, gjorde ellers ingen endringer før og etter amme-slutt. da forsvant de siste ti kg. De rant liksom ikke av på to uker, men da ungene var et drøyt år, hadde kroppen min kommet tilbake til normalen. 

For å stramme opp magen (og få sterkere kjernemuskulatur), anbefales rockering på det sterkeste. Husk å rocke begge veier! Lykke til :)

Anonymous poster hash: 5854b...01e

Dette har jeg faktisk mistenkt, for når jeg var gravid og la på meg så forstod jeg det som et ''ammelager'', og jeg føler det er logisk at når kroppen ikke trenger det mer så først da forsvinner det :P Men jeg har ikke hørt noen andre si dette før nå :)

Skrevet

Jeg brukte 5 år på å få tilbake figuren min. La på meg 30 kg, gikk ikke ned noe når jeg ammet. Har gått ned litt etter litt. Nå er heldigvis deigmagen borte og det føles så godt! Det får ta den tiden det tar:-)

Anonymous poster hash: 72c0e...e83

Skrevet

Jeg brukte laaang tid Før kroppen ble seg selv igjen, ihvertfall sånn nesten. Merka en del forandring mellom 9 med til ett år. Magen min var en del større enn vanlig og helt myk også fram til det hadde gått nesten to år, da trakk den seg en del sammen og strekkmerkene begynte å lysne.

Jeg spiste helt normalt og variert og koste meg med godteri I helgene og gikk turer en del bare :)

Skrevet

Du trenger ikke slanke deg for å stramme litt opp.

Fortsett som du gjør nå, men inkluder litt styrkeøvelser, spesielt kjernemuskulatur - altså rygg og mage. Det trenger ikke ta lang tid, og bare en gang eller to i uken.

På sikt bør du få opp blodpumpa litt med noe, uansett hvilken aktivitet du velger. Forsatt ikke med noe slankefokus, men fokus på å holde kroppen frisk og få blodsirkulasjon

Skrevet

Har du mange strekkmerker? Da kan det hende huden trekker seg mindre tilbake. Ellers så MÅ trening til for og stramme opp muskulatur, og vektnedgang i forhold til fjerning av fett. Jeg selv merket bedring lang tid etter fødsel. Jeg gikk ned til startvekt da jeg sluttet og amme (de siste 4-5 kilo satt som støpt til da) men magen var "slapp" til tross for etter hvert godt trent kropp og magemuskler. Enda 3år etter opplevde jeg at magen forandret seg. Jeg har fortsatt "litt ekstra",- hvor noe skyldes litt ekstra polstring (jeg som kun la på meg over ræva før, har nå plutselig blitt mer eplefasong....Midjen er vekke, om ikke magen er rund,- enda...) og en del at huden ikke trekker seg mer sammen. Jeg har noen bittesmå strekkmerker i det som er ca trusekanten. Og jeg tror de er grunnen til at huden ikke strammes helt.

Men nå har jeg ei venninne som har ganske mye større strekkmerker enn meg, og hun har fått flat mage igjen da, uten noe form for løshud. Men det er vel mer vanlig at jo større strekkmerker, jo mindre elastikk igjen i det området... 

SÅ du må nok belage deg på litt styrketrening, vektendring tror jeg du vil oppleve når amminga er over. Mange opplever det jeg gjorde, at de siste kilo er limt fast til etter den er ferdig. Også kan du se det an. Tålmod er tingen. Men er så absolutt verdt det når man kan risikere og få flat mage, uten arr, mot hva man kan få av arr ved operasjon....... Overkroppen er det stedet på kroppen hvor slike "arrsvulster" har lettest for og komme. Det har et navn, og det er slik at arret ender opp som et "pølse" oppå skjæringskanten, og som ikke alltid kan fjernes, da man vil bare danne nytt, men verre arrvev av samme type... Om du skjønner hva jeg tenker på..

Anonymous poster hash: 4edcb...fb2
Skrevet

Tusen takk for gode svar alle sammen! Det hjelper å høre :) Jeg er veldig klar for å begynne å trene igjen etterhvert - før graviditeten trente jeg flere ganger i uka. Men det er tilnærmet umulig for meg å få til nå!

Ja det er de siste 4-5 kiloene som sitter som støpt...

Desverre fikk jeg mye strekkmerker på magen, helt på slutten:( De siste dagene bare blusset det opp. Men de er ikke sånne dype ''søkk'', og er allerede lite synlige. (hvis ikke det bare er jeg som har blitt vant til dem, hehe)

Men jeg tror absolutt at strekkmerker kan være en faktor. Men likevel så kan jeg ikke tro at det skal medføre at jeg ser 4 måneder gravid ut resten av livet :-o

Godt å høre om hun venninna di da  :fnise:

Jeg er veldig med på det med styrketrening, det kan jeg jo gjøre hjemme når ungen sover :) Eneste er som sagt at jeg har lite energi og gå på om dagene, og er egentlig veldig utslitt. Jeg vil ikke bruke opp det lille jeg har på trening. Men har noen noen greie magetreningsøvelser å dele? Som man kan gjøre hjemme? Jeg kan sit-ups, båten, og planke, men forstår at det er viktig med disse skrå magemusklene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...