Gå til innhold

Arbeidslister i hjemmet? Noen som har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage en arbeidsliste over hva som må gjøres hver uke og hver måned, for å få mannen til å forstå hva normalt renhold vil si og hvor lite han faktisk gjør. Er det noen andre som har slike lister? Hvordan fordeler dere mengden? (Å fylle i oppvaskmaskinen tar kortere tid enn å vaske gulvet feks)

Dekkskifte på bilen, og plenklipping skal også inn på listen. (Det er uansett jeg som gjør det også)

Jeg er så drittlei av å bo i skittent hus at jeg helt seriøst vurderer å be mannen flytte.

(Han var ikke slik før,...det er siste to årene han har blitt lat og skitten)

Anonymous poster hash: 63b4e...7a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gud hjelpe meg. Jeg hadde flyttet lenge før det evt ble nødvendig med slike lister tror jeg, ikke en gang sønnen min på 13 år trenger slike lister for å bidra i heimen....

Hva med å ansette en vaskehjelp? Alt annet må jo være bedre for forholdet deres enn å begynne med slike lister, hva gjør det egentlig med følelsene dine for han at du må oppføre deg som mammaen hans?

Anonymous poster hash: b9f68...352
Skrevet

Gud hjelpe meg. Jeg hadde flyttet lenge før det evt ble nødvendig med slike lister tror jeg, ikke en gang sønnen min på 13 år trenger slike lister for å bidra i heimen....

Hva med å ansette en vaskehjelp? Alt annet må jo være bedre for forholdet deres enn å begynne med slike lister, hva gjør det egentlig med følelsene dine for han at du må oppføre deg som mammaen hans?

Anonymous poster hash: b9f68...352

Vaskehjelp ville ikke hjulpet. Da måtte vi leid inn en ryddehjelp først og den jobben tviler jeg på noen ville hatt,..

Jeg prøver å ikke oppføre meg som mammaen hans. Har forsøkt å snakke med han, men han nekter for hvor mye han roter og griser, så han synes vel jeg overdriver når jeg ber om et ryddig og rent hus, eller så skylder han på at rotet er fra barna. (Avfeier det med "kvinnfolkmas" vil jeg tro)

Jeg har et håp om at lister vil få opp øynene på han over hva andre normale folk gjør hjemme kontra det han gjør/ikke gjør.

Akkurat nå så er vi i mitt hode bare sammen pga barna, kan ikke akkurat si at jeg føler så mye positivt for han.

Fmk er foreslått men han ser ikke behovet.

Skrevet

Jeg syns det høres fornuftig ut jeg. du har tydeligvis en mann som ikkje har lært det hjemmefra, og da må det voksenopplæring til.

jeg tror de fleste menn som gjør lite husarbeid vil ha godt av å se lister over alt som faktisk må gjøres. mye min mann aldri gjør, for han tenker ikke over at det må gjøres.

Anonymous poster hash: 8ac0c...b41

Skrevet

Gjorde det omvendt. Mannen mente han gjorde mer enn meg så jeg satte opp en liste hvor man krysset av hver gang man gjorde noe. Funka som en kule! Plutselig gjorde vi nemlig like mye, og det var ikke jeg som økte innsatsen ;-) Dokumentasjon er fint :-D

Anonymous poster hash: 2175a...c6f

Skrevet

Gjorde det omvendt. Mannen mente han gjorde mer enn meg så jeg satte opp en liste hvor man krysset av hver gang man gjorde noe. Funka som en kule! Plutselig gjorde vi nemlig like mye, og det var ikke jeg som økte innsatsen ;-) Dokumentasjon er fint :-D

Anonymous poster hash: 2175a...c6f

Så godt å høre! :-)

Takk til dere som svarer!

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...