Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Jeg skulle spille tennis i hagen til en venn, jeg har aldri spilt tennis før. Plutselig som lyn fra klar himmel får jeg et kraftig minne av meg selv som er på en tennisbane og spille tennis, som sakt jeg har aldri spilt tennis eller hvert på en tennis bane. Minne varte bare i noen få sekunder men var veldig kraftig. Hva søren skjedde Sorry skrive feil:) Anonymous poster hash: 71c8f...c5c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Rar opplevelse mener jeg Anonymous poster hash: 71c8f...c5c
Pengetreet Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 En variant av deja vue, tydeligvis. Det er gjort noe forskning på dette som peker mot at det er hjernen som gjør en feilkobling hvor hukommelsesenteret i hjernen blir aktivert, på "feil" tidspunkt. Jeg derimot, tror på reinkarnasjon.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Enig med baby-buddha.... mulig at du fikk et glimt tilbake til et annet liv. Eller det motsatte - at du fikk et glimt av fremtiden. Anonymous poster hash: e75b7...b51
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 Det er helt umulig å spå fremtiden all den tid det finnes så mange millarder varianter av den. Gjette kan man alltids. Anonymous poster hash: 6a69d...453
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #6 Skrevet 10. mai 2014 Kan fint hende du har spilt tennis før når du var liten, men glemt det:p Mye rart som ligger i underbevisstheten, mye rart som blir glemt Anonymous poster hash: 7c57c...b53
I scream for icecream! Skrevet 10. mai 2014 #7 Skrevet 10. mai 2014 Dejavu er jo et ganske vanlig fenomen. Jeg fått støtt følelse av å ha opplevd situasjoner før, hatt samtaler før osv. Det er veldig kraftig, og man blir ofte litt satt ut fordi man kjenner igjen situasjonen. Jeg har lest at det er på grunn av noe slikt som at den ene halvdelen av hjernen er opptatt av andre kroppslige funksjoner, og at den derfor oppfatter situasjonen som et minne når den "tar igjen" den andre halvdelen. Kan det ha vært noe slikt du opplevde?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #8 Skrevet 10. mai 2014 Det er helt umulig å spå fremtiden all den tid det finnes så mange millarder varianter av den. Gjette kan man alltids. Anonymous poster hash: 6a69d...453 Jeg har hatt slike "syn" og drømmer som jeg frem i tid har opplevd i detalj. Til og med situasjoner jeg aldri kunne forestilt meg at jeg skulle komme i. Jeg befant meg på andre siden av verden, havnet sammen med noen folk som skulle ta meg med til noen de kjente. Rett før vi kom frem visste jeg plutselig hvordan huset så ut (spesielt), hvor mange som bodde der, hvordan det lå i terrenget, farger, blomster i hagen, hva vi kom til å få til å spise, hvilke jobber de hadde (den ene har en jobb som de ikke kan gå ut med at de har!), og jeg visste nøyaktig hva vi kom til å prate om og hvordan rommet ville se ut der vi kom til å prate om. Ble helt satt ut, gjorde alt jeg kunne for at det ikke skulle skje. Jeg forsøkte å sette meg i en helt annen stol enn det jeg hadde hatt syn om, men ble fortalt at jeg heller skulle sitte i den stolen, og hadde ikke mulighet til å nekte. Jeg pratet om alt mulig annet, likevel brakte den ene jeg aldri hadde møtt før opp det temaet som jeg også hadde hatt syn om. Og det var tema som man ikke normalt prater om. Kunne fortalt mange slike episoder. Så jo, det er mulig - selv når man prøver å få det til å ikke skje eller bare unngå situasjoner/folk. Hva som skjer og hvorfor jeg har slike syn og drømmer, det vet jeg ikke. Ikke aner jeg når de kommer heller, styrer det ikke selv. Anonymous poster hash: e75b7...b51
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #9 Skrevet 10. mai 2014 Har hørt at det skjer fordi hjernen "kobler ut" i et brøkdels-sekund, slik som en annen forklarer bedre over her. Det er vel iallefall den vitenskapelige årsaken. Hva man selv ønsker å tro derimot, er vel opp til hver enkelt Anonymous poster hash: 26dd8...283
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå