Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Hvordan er opplegget for denne dagen? Har ikk vært med på det før, så lurer litt om det er normalt å ta på barna pent tøy...kakebaking osv... Anonymous poster hash: 98bc9...a3e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 hos oss skal de gå i toget sammen med skolen i år (med korps osv). Det er opplegg fra 10-14 med pølser og is. Foreldre kan være med hvis de vil/kan. Har aldri måttet bake noe som helst. Har hatt på barnet mitt "vanlige" klær, da det er en vanlig bhg-dag også før og etter toget. Navnet flagg må de ha med Anonymous poster hash: 9f560...56e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 Her må de ha med navnet flagg, ellers ingen spesielle ting å tenke på. Som regel har jeg på barna litt pent hverdagstøy denne dagen, f.eks er rimelig hverdagskjole fra HM, men de føler seg jo litt finere i kjole enn joggebukse... Her går de i tog bort til noen blokker ikke langt fra barnehagen og synger for de gamle i blokka som kommer ut på balkongene og vinker til dem. Så går de tilbake til barnehagen og har "fest". Dvs pølser og is, og typiske 17.mai leker som potet på skje, sekkeløp, kaste erteposer på blikkbokser osv. Anonymous poster hash: 68fbe...a6a
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Litt off topic, men syns dere det er greit at de feirer 17 mai to dager? Jeg syns det blir så feil at alt skal gli ut og man feirer alle høytidsdager mye lenger enn det opprinnelige - f.eks julekalender med gaver for tusenvis. 17 mai feires flere dager osv. Klarer man å holde på magien når man strekker alt i alle ender? Anonymous poster hash: 3a0f5...081
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 Litt off topic, men syns dere det er greit at de feirer 17 mai to dager? Jeg syns det blir så feil at alt skal gli ut og man feirer alle høytidsdager mye lenger enn det opprinnelige - f.eks julekalender med gaver for tusenvis. 17 mai feires flere dager osv. Klarer man å holde på magien når man strekker alt i alle ender? Anonymous poster hash: 3a0f5...081 Ja, jeg synes det er helt greit at de feirer 17.mai to ganger. En gang i barnehagen sammen med vennene sine og en gang på den skikkelige dagen sammen med familien. Barnehagefeiringen er jo bare en liten markering i forhold til den store dagen, men barna setter stor pris på det og har det gøy, det liker vi Anonymous poster hash: 68fbe...a6a
HeltAnonym Skrevet 10. mai 2014 #6 Skrevet 10. mai 2014 Feiringen i barnehagen er jo mest som en øvelse for barna å gå i tog, i noen barnehager velger de å spise is eller noe annet godt etterpå. Det må da være greit å gjøre noe ekstra innimellom i en ellers grå hverdag med samme rutiner!
HeltAnonym Skrevet 10. mai 2014 #7 Skrevet 10. mai 2014 HI: spør i barnehagen deres hvordan opplegget er, dette kan være så forskjellig fra barnehage til barnehage.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 10. mai 2014 #8 Skrevet 10. mai 2014 Litt off topic, men syns dere det er greit at de feirer 17 mai to dager? Jeg syns det blir så feil at alt skal gli ut og man feirer alle høytidsdager mye lenger enn det opprinnelige - f.eks julekalender med gaver for tusenvis. 17 mai feires flere dager osv. Klarer man å holde på magien når man strekker alt i alle ender? Anonymous poster hash: 3a0f5...081 Jeg synes at det er mye bedre at barnehagebarna får sin egen lille feiring på 16.mai enn at de skal være med i 17.maitoget på selve dagen. Barna har godt av å glede seg til å gå i tog når de begynner på skolen, mye bedre det enn at de er lei av å gå i tog i tredje klasse fordi de gjør det for 8.gang eller noe sånn. Dette er forresten ikke noe nytt, sånn har det vært i mange år.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #9 Skrevet 10. mai 2014 Jeg tenkte at jeg skulle høre med barnehagen, men greit å høre hvordan det er andre steder. Samboeren sa at det hadde kommet opp "kakeliste", så da lurte jeg bare på om det var vanlig andre steder også. Takk for svar alle samme. :-) HI Anonymous poster hash: 98bc9...a3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå