Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 kan man ta jevnlig, uten langsiktige bivirkninger, for å dempe smerte i ben? Har et "ødelagt" ben etter sykdom i høst, det verker. Har verket i noen dager nå, er lei av å kjenne på verkingen. Kan ta meg en paracet, men legene har sagt at dette er noe jeg kan komme til å oppleve hver dag resten av livet. Ikke bra å ta paracet hver dag vel? Anonymous poster hash: 1c04a...fb2
Von Hertelhofen Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Får du god effekt av paracet? I så fall synes jeg du kan fortsette med det. Det er bivirkninger med alle medikamenter, men noen er nødt til å ta langt "verre" tabletter enn paracet hver dag i resten av livet. Det er ikke bra å ha smerter heller.
mamma_bergen Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 Sånn som jeg har forstått det er paracet trygt å bruke over tid. Så "trygt" medisin kan være da Arrester meg om jeg tar feil
RosaParasoll Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Om du har et Boots apotek i nærheten så kan du sette opp en halvtime med en farmasøyt. De har ofte mer oversikt over de forskjellige medikamentene som finnes enn leger.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 Om du har et Boots apotek i nærheten så kan du sette opp en halvtime med en farmasøyt. De har ofte mer oversikt over de forskjellige medikamentene som finnes enn leger. Nå gjelder vel ikke det bare Boots. Alle apotek tilbyr legemiddelsamtale med farmasøyt. Sykehusapotekene er de som er best kvalifisert til det, for de har egne kliniske farmasøyter som bare jobber med sånn. Anonymous poster hash: e7ff8...8a8
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #6 Skrevet 10. mai 2014 kan man ta jevnlig, uten langsiktige bivirkninger, for å dempe smerte i ben? Har et "ødelagt" ben etter sykdom i høst, det verker. Har verket i noen dager nå, er lei av å kjenne på verkingen. Kan ta meg en paracet, men legene har sagt at dette er noe jeg kan komme til å oppleve hver dag resten av livet. Ikke bra å ta paracet hver dag vel? Anonymous poster hash: 1c04a...fb2 Kan jeg spørre hvorfor du har smerter og hvor? Grunnen til at jeg spør er at jeg har hørt akkurat det utsagnet fra leger mange ganger, og så har det vært mulig å bli kvitt smertene likevel. Har både personlig erfaring med store smerter de sa jeg måtte leve med resten av livet, og som terapeut. Anonymous poster hash: 0d804...e75
GeeGee Skrevet 10. mai 2014 #7 Skrevet 10. mai 2014 Alle medikamenter har bivirkninger. Men paracetamol er blant de aller "snilleste", ihvertfall i små mengder. Hvis du følger veiledende doser på pakningsvedlegget er det helt trygt! F.eks. 3 tbl à 500 mg pr dag går helt fint. (Til sammenlikning får pasienter som er operert 4 g paracetamol pr døgn som "grunnsmørning"). Paracetamol brytes ned i leveren, så det eneste er at du ikke kan ha leversvikt hvis du skal bruke det over tid.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #8 Skrevet 10. mai 2014 Jg har lest at dersom man tar mer enn ti paracet i mnd, kan man få kronisk hodepine. Og det ønsker jeg ikke å få. Jo, det er dessverre sikkert at ingenting kan gjøres, det er noe inni benet som er ødelagt og ikke kan rettes opp i, og jeg vil kunne ha vondt der fremover er kun 24 år, så ikke så veldig morsomt. Anonymous poster hash: 1c04a...fb2
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #9 Skrevet 10. mai 2014 Alle medikamenter har bivirkninger. Men paracetamol er blant de aller "snilleste", ihvertfall i små mengder. Hvis du følger veiledende doser på pakningsvedlegget er det helt trygt! F.eks. 3 tbl à 500 mg pr dag går helt fint. (Til sammenlikning får pasienter som er operert 4 g paracetamol pr døgn som "grunnsmørning"). Paracetamol brytes ned i leveren, så det eneste er at du ikke kan ha leversvikt hvis du skal bruke det over tid. Alle medikamenter har potensielle bivirkninger, men de slår ikke nødvendigvis ut på alle. Noen av oss opplever sjeldent eller aldri bivirkninger. Paracet er dog et medikament man skal ha stor respekt for pga liten terapeutisk bredde og potensiell leverskade ved overdose. Uansett, det skal også utøves forsiktighet ved nyresvikt og paracetamol, men selvsagt er, som du sier, leversvikt det viktigste. Anonymous poster hash: e8838...21c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #10 Skrevet 10. mai 2014 Jg har lest at dersom man tar mer enn ti paracet i mnd, kan man få kronisk hodepine. Og det ønsker jeg ikke å få. Jo, det er dessverre sikkert at ingenting kan gjøres, det er noe inni benet som er ødelagt og ikke kan rettes opp i, og jeg vil kunne ha vondt der fremover er kun 24 år, så ikke så veldig morsomt. Anonymous poster hash: 1c04a...fb2 Hør om du kan få et TNS-apparat som du kan bruke hjemme. Lege og/eller fysioterapeut tror jeg kan rekvirere dette, og du må søke hjelpemiddelsentralen for å få det. Et apparat som med strømførende elektroder gir smertelindring - helt uten bivirkninger. Fysioterapeuten kan vise deg hvordan du plasserer elektrodene for best mulig smertelindring akkurat der du trenger det. Anonymous poster hash: 0d804...e75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå