Gå til innhold

Hva kan hun lide av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ei i samboers familie som har oppført seg meget spesielt, helt siden jeg ble sammen med han.

Når jeg pratet med henne de gangene vi var alene, svarer hun meg bryskt(men ikke surt ) tilbake. Får nesten inntrykk av at jeg ikke blir tatt på alvor.

Når jeg har hatt problem på jobben, og fortalt dette til henne. Så opplevde jeg at hun spyttet ut: "Bullshit!"

Altså tror hun ikke på meg.

Generelt er hun stille, og sier ikke mye.

Noen ganger kan hun virke litt overlegen ut, og isolere seg.

En gang ville jeg og samboer dra på ferie til utlandet, og da inviterte vi med både henne og et annet familiemedlem.

Og da vi omside kom fram, tok vi oss inn på et spa dagen etter.

Og da begynte hun plutselig å gråte :o

Ble så sjokkert jeg, at jeg ikke fikk meg til å spørre henne direkte om hva som skjedde.

Dette spekulerer jeg på ennå i dag.

I ettertid har imidlertid denne kvinnen satt ut rykter om meg, som ikke holder vann.

Hun har også intensivert sin negative oppførsel når jeg er tilstede, og kan komme med mange stikk mot meg.

Den dag i dag tar vi avstand til henne, og har heller mer kontakt med andre av samboers familiemedlemmer.

Samboer har forsøkt å snakke med henne på tlf, hvor han påpekte væremåten hennes.

Men da ble hun så sint at hun slo av tlf'en sin. Så han fikk aldri pratet ordentlig ut med henne.

Etter en rekke forsøk på kontakt, hadde hun stengt av tlf'en sin.

Hva tror dere?

Hva er galt med kvinnen?

Anonymous poster hash: f36ce...071

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun liker deg ikke. Hva har du gjort, lyver du?

Anonymous poster hash: f884e...822

Skrevet

Hun liker deg ikke. Hva har du gjort, lyver du?Anonymous poster hash: f884e...822

Eh...hæ?

HI

Skrevet

Ønsker kun seriøse svar her, da både jeg og mannen min aldri fikk noe ærlig svar fra hans slektning.

Vi har et lite barn, og vi forventer at alle oppfører seg som voksne når vi er i besøk.

HI

Skrevet

Det kan virke som hun ikke liker deg noe særlig, trenger da ikke bety at hun lider av noe ?

Ville uansett ikke brydd meg.

Skrevet

Det kan virke som hun ikke liker deg noe særlig, trenger da ikke bety at hun lider av noe ?

Hva med gråteanfallet hun fikk på ferien?

Dette skremte vannet av oss.

HI

Skrevet

Virker som hun sliter med seg selv her. Og at det ligger noe psykisk bak. Slitsomt å være rundt hun høres det ut som.

Hadde det bare vært at hun ikke liker deg, så hadde hun vel likevel kunne oppført seg som en voksen.

Anonymous poster hash: cbca6...e34

Skrevet

Hadde dreti lang marsj i hva som feilet henne, jeg hadde unngått henne etter beste evne.

Anonymous poster hash: efdc9...d36

Skrevet

Dette er desverre ingen normal oppførsel.

Vi inviterte henne med i dåpen i fjor, og da satt hun helt alene. Hun pratet ikke med noen, men svarte kun når hun ble snakket til.

Når vi alle satt ved langbordet og spiste middag, så sendte hun meg lange blikk.

Kunne nesten føle at hun var trist:P

HI

Skrevet

Kanskje hun er forelsket i mannen din (er han hennes søskenbarn?) Eller har de hatt et nært forhold som barn? Hun høres ut som om hun har en mental lidelse av noe slag, evt bare tilbakestående mentalt?

Kanskje hun ikke greier å se at du er lykkelig med "hennes" kjæreste/venn/søskenbarn.

Ville uansett ignorert kjerringa og unngått henne der det var mulig. Ihvertfall ikke hatt mer med henne å gjøre enn nødvendig, ferietur med henne er jo f.eks noe dere dropper..

Skrevet

Kanskje hun er forelsket i deg?

Men det høres ut som om at hun har sosiale vansker, og det kan være alt fra sosialangst til tyngre diagnoser.

Anonymous poster hash: 7c45a...727

Skrevet

Jeg tenkte sosial angst. Og uten at jeg vet for mye om det,aspbergers(?)? Men som sagt kan jeg ikke så mye om det. Har bare møtt en som hadde det som var litt sånn du beskrev.

Anonymous poster hash: 669e7...217

Skrevet

Jeg holder med Lilje Sille. Kan hun være sjalu på deg fordi du har "tatt fra henne" han som er din mann?

Hun kan jo ha hatt følelser for ham selv om han aldri har fanget det opp.

Hvis det er tilfelle så kan det være at hun anser dine jobbproblem som "bullshit" fordi du egentlig har alt hun ønsker seg?

Det at hun virket trist under dåpen til barnet deres kan jo også bygge opp under en slik teori, samt at hun setter ut rykter om deg.

Men det blir jo bare spekulasjoner.... og man skal egentlig være forsiktig med å spekulere.

Kan hun ha en form for angst? Siden hun nesten ikke sier noe til noen i selskap, og at hun fikk gråteanfall da dere skulle på spa (dere "gikk fra henne" i et fremmed land).

Det er i hvert fall ingen tvil om at hun sliter med seg selv. Men hvis hun ikke vil snakke om hva som er problemet hennes, så kan dere ikke hjelpe henne.

Hadde jeg vært dere ville jeg minimert kontakt med henne, ikke ta initiativ til noe møte. I selskap så kan dere unngå henne mest mulig uten at det blir tydelig for andre.

Og så ville jeg satt grenser om hun i familiesammenkomster begynner å komme med "stikk" til deg. Ta det der og da, ikke glatt over det hun sier. Bli gjerne veldig direkte, hvis hun sier noe som andre hører også, så spør henne direkte hvorfor hun kommer med slike stikk, hva som er problemet hennes. Og si fra så alle hører at hun får slutte med det. Si gjerne i samme sammenheng at hun skal slutte å sette ut falske rykter om deg. Og mannen din bør i en slik sammenheng enten være den som sier fra, eller at han tydelig støtter deg når du sier fra. Han må vise at det er deg han støtter.

Ikke la henne fortsette slik hun gjør, for da blir det trolig bare forsterket. Får hun "lov" til å fortsette, så vil hun gjøre det.

Mannen din kan jo ev oppsøke henne og prøve å prate med henne ansikt til ansikt en gang til. Prøve å finne ut hva hun har problemer med. En telefonsamtale er så lett å avslutte. Ikke like enkelt å gjøre det med en samtale hvor man ser hverandre. Det virker jo som om dette er en person som din mann egentlig kunne tenkt seg å ha et normalt forhold til, og da kan det være lurt å prøve å snakke med henne igjen.

Hvis hun ikke vil snakke om det, så er det ikke så mye dere kan gjøre. Da må dere bare sette grenser for dere selv.

Anonymous poster hash: 8a81e...2bd
Skrevet

Høres koko ut, men ikke noe jeg hadde kastet bort energi på. Hadde bare holdt meg unna.

Anonymous poster hash: 601fd...52a
Skrevet

Vil tro hun sliter med noe psykisk av noe slag... hun trenger kanskje noen som ser henne, oppmerksomhet. Vil tro gråteanfallet var et rop om hjelp. Håper hun har noen rundt seg som støtter henne dersom hun sliter med noe. Men oppførselen mot deg er jo håpløs, skjønner du tar avstand.

Anonymous poster hash: 6be6b...c39
Skrevet

Hva med gråteanfallet hun fikk på ferien?

Dette skremte vannet av oss.

HI

Alle kan ha det vanskelig og ikke alle føler for å snakke om det som plager dem.

At hun har hatt gråteanfall.. Trenger ikke å bety det har noe alvorlig diagnose.

Skrevet

Kanskje hun er dypt skuffet over at hun er "peppermø" (dersom hun er over 30).

Mange som sliter pga det, dersom de runder 40 og ingen av deres drømmer om mann og barn er gått i oppfyllelse.

Etter min erfaring er dette grunn god nok til å oppføre seg noe spesielt.

Egentlig skal man jo glede seg på andres vegne. Denne slektningen høres ut som hun ikke evner å glede seg på andres vegne i det hele tatt. Det er ikke lett, men det bør jo i hvert fall ikke gå over i direkte angrep på andre. Kanskje hun er misunnelig på deg, og har en svært dårlig kjemi med deg?

Anonymous poster hash: 2f829...f84
Skrevet

Bare spekulasjon selvfølgelig, men hvordan har hun det sosialt? Familie, jobb osv. Hvis hun er singel, barnløs og kanskje i tillegg ikke er noen suksess på jobbfronten(kanskje pga dårlig helse) er det mulig hun er bitter og lei seg..

De fleste i hennes situasjon greier å skjule dette, særlig i sosiale settinger. Det at hun ikke gjør det tyder på at hun har større psykiske vansker. Men igjen, bare spekulerer uten å vite stort om dama. Fikk litt vondt av henne dog...

Skrevet

Kanskje hun bare er en raring? Alt må ikke bunne i en lidelse eller ha en diagnose. Noen mennesker er bare litt merkelige og rare.

Anonymous poster hash: 42c00...42f
Skrevet

Hei

Nå skal jeg komme med en tilståelse.

Denne såkalte "slektningen", er i realiteten min svigermor.

Grunnen til at jeg ikke nevnte det i starten, var fordi jeg av erfaring vet at svigermødre forsvares med nebb og klør.

Om jeg endret ordet "svigermor" om til "slektning", tror jeg folk vil se på historien min med helt andre øyne.

Litt om svigermor:

- Hun er skilt

- Har 2 barn

- Har lite venner

- liker å sitte alene i alle høytider

- Hun spiser middag med sin mor hver dag

- Hun er 47 år gammel

Ang. den ferien hvor hun fikk gråteanfall, var vi alle samlet på samme sted og samme tid.

Hun fortalte meg aldri hva det var som skjedde, men skal ha gitt sannheten til det andre barnet hennes.

Det kan virke som at hun ikke vil virke svak ut i mine øyne. Hun vil framstå som feilfri.

Hun klager imidlertid på meg, og da bak ryggen til slektninger.

En av dem røpet seg, da vedkommende ringte mannen min på fylla. Da ble beskyldninger hostet opp, og mye annet vissvass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...