Gå til innhold

Fadder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble bedt i dåp til min nevø, dro i dåpen selvfølgelig. Men litt skuffet over at jeg ikke ble bedt av min bror om å være fadder. Istedet var det hans søster og venner av foreldrene til dåpsbarnet som var faddere. Han var fadder til mitt barn.

Dårlig gjort?

Anonymous poster hash: be2a1...92e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*istedet var det hans kones søster skulle det stå, altså min svigerinnes søster.

Skrevet

Alle velger jo fadder selv. Synes ikke det er noe selvfølge at jeg er fadder til noen, selv om de er fadder til mine barn. Vær en god tante du, det er vel så viktig for nevøen din.

Skrevet

Alle velger jo fadder selv. Synes ikke det er noe selvfølge at jeg er fadder til noen, selv om de er fadder til mine barn. Vær en god tante du, det er vel så viktig for nevøen din.

Det er jeg fra før ;) men fadder ser jeg liksom på som en slags ære.

Skrevet

Nei, det er ikke dårlig gjort. De har ikke noen plikt ovenfor deg. Men husk at de sikkert skal ha flere barn, kanskje du er selvskreven fadder på neste?

Jeg synes det var et mareritt å velge faddere, nettopp fordi jeg var redd for at noen kom til å bli fornærmet. Heldigvis minte mamma meg om at "man må spare noen til neste barnet, alle kan ikke være faddere på førstemann". Så da får søsteren min pent vente.

Anonymous poster hash: e811f...175
Skrevet

Jeg regner med at du da tar med fadderbarn i kirken flere ganger i året?

Anonymous poster hash: f7825...92e

Skrevet

Det er aldri dårlig gjort å ikke velge noen til å være fadder. Det velger man ut fra kriterier man selv setter og det er en ære å bli spurt, men ikke en fornærmelse å ikke bli.

Skrevet

Vanskelig det der... Men vi valgte hans søster til førstemann og min bror til andremann... Så til slutt ble jo begge faddere, men jeg vet ikke hva som er riktig og ikke i slike situasjoner jeg...

Anonymous poster hash: 53108...da7

Skrevet

Nei, de skal ikke ha flere :) de har noen fra før av, og har sagt at det er siste :) var ikke fadder for de tidligere barna heller :( føler meg dum som valgte ham som fadder til mitt barn da. Jeg gjorde det fordi jeg ville gi del et spesielt bånd og spre glede. Og han ble jo glad da han ble spurt.

Skrevet

Jeg regner med at du da tar med fadderbarn i kirken flere ganger i året?

Anonymous poster hash: f7825...92e

Jeg er kristen ja :)

Skrevet

Det er lurt å gjøre ting fordi man har lyst til det selv, ikke fordi man da forventer noe tilbake. -som å velge sin bror som fadder til barna sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...