Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Hei. Sist jeg var gravid, la jeg på meg over 30 kg totalt. Nå har jeg gått opp 20 i det jeg skal starte på 3. trimester. Denne gangen gjorde jeg virkelig en innsats for å ikke gå opp så mye. Har nektet meg det ene og det andre, likevel har kiloene rent på i strie strømmer. Jeg har derfor gitt litt opp. Har spist det jeg har hatt lyst på. Har et sunt kosthold i bunn med næringsrik og variert kost, men det har blitt noen vafler, softis og tallerkner med grøt i tillegg underveis. Ser ut som vektoppgangen er jevn uansett. Kan ikke mosjonere heller, har hatt sterke bekkenplager siden 1. trimester. Så det gjør jo ikke saken noe bedre. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette. Blir jo litt skremt av vektøkningen, lurer på hvorfor det blir sånn og om noen andre har det på samme måte. Det virker som om kroppen bestemmer seg for å lagre hvert enkelt gram som kommer inn (og gjerne multiplisere grammene også). Puh, jeg blir deppa. Også når folk spør hvor lenge det er igjen. Skjønner jo at det ser ut som det blir i morgen. Anonymous poster hash: 8f404...bb2
Fruhalv2 Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Hei på deg ! Skjønner veldig godt utfordringen din. Har tre svangerskap bak meg med mellom 25-30 kg hver gang. Denne gangen begynner jeg svangerskap nr 4. med 15 kilos overvekt. På første kontroll hos jordmor i uke 10 hadde jeg lagt på meg 5 kg allerede. Var på kontroll igjen seks uker senere, og da hadde det heldigvis ikke blitt noe mer da. Jeg skeier litt ut nå i helga, men prøver å være bevisst eller ift mengden av usunt . Vet jeg spiser for mye , og prøver å spise jeg mett på grønnsaker . Vet det er fristende å gi opp, når det virker nytteløst. Ikke gjør det! En ting er kiloene , en annen Ting er at vi gir kroppen vårt et behov den ikke skal ha .
Fruhalv2 Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 Beklager alle skrivefeil . Dette gikk litt kjapt
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Jeg har kommet frem til at jeg bare er sånn. La på meg i underkant av 30 kg første gang til tross for relativt sunn livsstil og trening gjennom hele svangerskapet. Som deg var jeg ikke avholds på godterifronten, men lå heller ikke på sofaen og fråtset. I neste svangerskap var jeg mer bevisst på maten, men endte på nesten samme vekten. Ikke mye vann i kroppen heller så kan ikke skylde på det. Men når det er sagt så har det gått greit å få av kiloene, ihvertfall de fleste. Anonymous poster hash: a8f78...859
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 Ditto!! Som sønnen min sier - mamma du ser ut som en sjøløve på land... Går alltid opp masse i vekt - nå er jeg vel +25kg med fire uker igjen til tredjemann kommer... Var ikke noen sylfide i utgangspunktet heller, men tar det med ro og regner med å ta det av igjen i løpet av permisjonstida :-) Anonymous poster hash: 6e3ab...093
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #6 Skrevet 10. mai 2014 Føler med deg, Selv får jeg veldig høy forbrenning når jeg er gravid og sliter med å legge på meg. Var livredd for å legge på meg masse før jeg ble gravid siden jeg har vært ganske tykk før. Anonymous poster hash: 595b0...763
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #7 Skrevet 10. mai 2014 Åh! Så godt det var å høre at det er flere av oss! Har vært skikkelig lei meg, rett og slett, i hele dag. Jeg tror faktisk ikke jeg orker å tenke så mye på det, altså hva jeg burde og ikke burde spise. Kiloene kommer som sagt uansett hvor "flink" jeg er, så da kan jeg like gjerne kose meg! Sist gikk alt sammen av igjen, så sånn sett skal jeg ikke klage. Synes bare det er rart at jeg går opp så mye. Takk for alle svar, dere hjalp på humøret! HI Anonymous poster hash: 8f404...bb2
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #8 Skrevet 10. mai 2014 Hei Jeg gikk opp 27kg, men jeg spiste akkurat hva jeg hadde lyst på(pluss litt til) trente ikke under graviditeten. Er normalt slank utgangspunktet og har nå igjen ca 7kg å ta av 8måneder etter fødsel. Jeg synes du skal kose deg den siste delen av svangerskapet jeg ikke stress med det. Du sier kg renner på uansett. Og andre sier de spiser sunt og trener ved siden av og fortsatt går opp, så.....ikke stress! Man legger på seg av det også kanskje det er stresset rett og slett??? Lykke til resten av tiden som er igjen! Anonymous poster hash: 54258...037
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå