Gå til innhold

Hvordan fordeler dere ting hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her deler vi på alt, minus middagslagingen, det er det han som gjør. Han e flinkest til dette.

Ellers deler vi på alt av husvask, klesvakt, rydding, alt som har med barna å gjøre, deler på å være hjemme med syke barn osv osv osv osv osv osv føler ikke at jeg gjør mest. Føler vi gjør ting likt.

Samma hjemme hos min bror, og et venne par av oss. MEN hos de aller fleste er det hun som gjør alt. Enkelte har til og med sagt at han ikke får lov til å vaske klær. Hallo, hvor vanskelig er det å ta tøy i samma farge, kaste i maskinen og sette den på. 

Hvor vanlig er det med å dele på alt? Eller er det mest vanlig at damen huset har 100% jobb uten for huset og ansvaret for alt hjemme?

Anonymous poster hash: 6ecae...8fe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi deler etter evne og på de kjedelige tingene (som husvask, klevask, støvsuging etc.) deler vi 50/50.

Anonymous poster hash: 786c2...85f
Skrevet

Fordeling i hjemmet hos oss :

Jeg har ansvar for absolutt alt som gjelder hus , hjem og barn.

Sønnen min på 9 tar ansvar for rommet sitt, hente posten og gå ut med søppel ;)

God fordeling ;)

Anonymous poster hash: 6baf2...544

Skrevet

Jeg vasker klær, han tar kjøkkenet. Jeg rydder gulv, han vasker det. Resten deler vi rimelig likt. Har bodd sammen såpass lenge at det blir få diskusjoner om hvem som skal gjøre hva.

Skrevet

Mannen min får ikke vaske klær etter først å ha gjort alt undertøyey mitt rosa, også tromlet bunadsskjortene. :-P

Hos oss er det jeg som lager mat og vasker, han som støvsuger, han tar seg av biler/reperasjoner utendørs/snømåking osv, men jeg tar klær,bed, stryking, vindusvask osv. Ganske kjønnsfordt kanskje, men det fungere fint for oss :-)

Skrevet

Jeg gjør stort sett alt!

Anonymous poster hash: a7e03...990

Skrevet

Jeg gjør alt husarbeid, handling og det meste av matlagingen. Han fikser bil, hage og evt oppussing av hus. Lager middag når jeg ber ham om det.

Anonymous poster hash: e82e2...41c

Skrevet

Han lager middag innimellom, jeg oftest. Hans mat smaker høgg, min er stort sett bedre.

Jeg klipper plenen, han luker bed. Han vasker klær, jeg bruker klærne? :P 

Han vasker opp, hender jeg tar et tak der. Jeg støvsuger, han pusser vinduer.

Er igrunnen ganske 50/50 her.

Skrevet

Her fordeler vi etter evne, interesse, tid og anledning. Det viktigste er at begge har omtrent like mye "fritid" ikke hvem som gjør hva i huset.

Den som sitter mest på rumpa her i huset er meg, og det selv om jeg faktisk gjør mer husarbeid enn han. Vi har vaskehjelp da, det er verdt sin vekt i gull. Vi har også 4 barn som må bidra etter evne, vi eier en bedrift sammen som også krever en del tid og innsats. De fire barna skal også følges opp, og logistikken er godt planlagt, sitter hver søndag kveld og fyller ut whiteboardtavlen på kjøkkenet med ukens gjøremål, hvem som skal hvor, hvem som skal kjøre til hvilke steder, hva vi skal ha til middag osv osv.

Føler vi har en grei fordeling selv om jeg i hovedsak tar klesvask, handling og mest rydding tar mannen mest av kjøring, henting, jobbing på kveldstid osv. Vi har omtrent like mye fritid til å slappe av, jeg litt mer enn han fordi jeg trenger det (han er mer rastløs og trenger ting å drive med, da kan han like godt gjøre nytt for seg ;))

Anonymous poster hash: 97b38...c02
Skrevet

Her er det han som har gjort mest de siste 2 årene, da jeg har vært gravid, født - og 1 år senere er jeg 3 mnd på vei igjen. Jeg er i veldig dårlig form under graviditetene, og det tok litt tid før jeg var i form etter fødsel.

Jeg lager stort sett middag, og rydder en del. Han vasker og vasker klær, skifter senger, støvsuger osv. Han gjør altså mye mer enn meg slik det er nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...