Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Hvordan ga dere beskjed til bf om at dere skulle flytte? Hvordan reagerte han? Anonymous poster hash: 1b35e...3fe
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Han visste om det allerede da jeg søkte universitetet (det var 4 mnd. før jeg flyttet). Han var med på den beslutningen fordi han visste at jeg slet med å få jobb og at jeg ønsket mer utdannelse. Sa fra til ham da jeg kom inn og han hjalp meg å flytte. Anonymous poster hash: a60bc...3a9
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 Jeg sa det når det var avklart. Litt usikker på om leiligheten var i boks, men jeg tror det. Flyttet ca 1 1/2 time til der jeg er fra. Han ble lei, skuffa og litt sur. Jeg flytta for å gå på skole så han var ikke motvillig når han hadde kranglet ferdig om saken (kranglet ikke mest om at jeg skulle flytte, men om at jeg hadde sagt at jeg ikke skulle når jeg gikk fra han 8-9 mnder tidligere)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Jeg sa ifra så snart jeg hadde bestemt meg og funnet nytt sted å bo, men før jeg hadde lagt leiligheten min ut for salg. Men han visste at jeg slet økonomisk og vurderte å flytte i lang tid før det. Å bo sentralt på en inntekt gikk rett og slett ikke for meg på kommunal lønn og jeg flyttet et godt stykke ut på landet nær min familie. Han likte ikke avgjørelsen min og det ble rettssak vedrørende barna som jeg vant. Anonymous poster hash: bf96a...86b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 Jeg sa det på mekling lenge etter at jeg hadde bestemt meg, men innen fristen på 6 uker. Han skjønte at han ikke hadde sjans å gjøre noe fra eller til, så det gikk fint. Han er anmeldt for vold og jeg er nå usikker på hvor mye samvær jeg skal "gi" han. Vi skal på ny mekling om dette nå snart. Dersom han ikke får annenhver helg, så går det vel til retten... Vi flytter i juni og kommer til å bo 8 mil unna far. Anonymous poster hash: 9b173...c1e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #6 Skrevet 10. mai 2014 Vi skal flytte laaaangt... Regner med bf går til retten. Han jobber borte flere uker i strekk, så regner ikke med at han kommer noen vei? HI Anonymous poster hash: 1b35e...3fe
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #7 Skrevet 10. mai 2014 Vi skal flytte laaaangt... Regner med bf går til retten. Han jobber borte flere uker i strekk, så regner ikke med at han kommer noen vei? HIAnonymous poster hash: 1b35e...3fe Er far voldelig, ruser seg e.l? Hvis ikke syns jeg det er egoistisk å flytte laaangt. Anonymous poster hash: 7467d...8bc
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #8 Skrevet 10. mai 2014 Vi skal flytte laaaangt... Regner med bf går til retten. Han jobber borte flere uker i strekk, så regner ikke med at han kommer noen vei? HIAnonymous poster hash: 1b35e...3fe Er far voldelig, ruser seg e.l? Hvis ikke syns jeg det er egoistisk å flytte laaangt. Anonymous poster hash: 7467d...8bc Enig i denne. Får man i det hele tatt lov til å flytte langt avgårde med barna dersom det ikke er noe i veien med fars omsorgsevne? Anonymous poster hash: 42a76...a9c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #9 Skrevet 10. mai 2014 Vi skal flytte laaaangt... Regner med bf går til retten. Han jobber borte flere uker i strekk, så regner ikke med at han kommer noen vei? HIAnonymous poster hash: 1b35e...3fe Er far voldelig, ruser seg e.l? Hvis ikke syns jeg det er egoistisk å flytte laaangt. Anonymous poster hash: 7467d...8bc Enig i denne. Får man i det hele tatt lov til å flytte langt avgårde med barna dersom det ikke er noe i veien med fars omsorgsevne? Anonymous poster hash: 42a76...a9c Ja, man får lov til å flytte. Men nekter far blir det i ytterste konsekvens en rettsak. Da vurderer de mest to ting: foreldrenes omsorgsevne og barnets tilknytning til stedet man flytter fra (og av og til stedet man flytter til). Har barnet sterke røtter på fars bosted (slik som skole, mange venner og familie) er det større mulighet for at mor må flytte alene... Anonymous poster hash: bf96a...86b
humlemamma Skrevet 10. mai 2014 #10 Skrevet 10. mai 2014 Ymtet frempå et par år i forveien. At vi antakelig kom til å flytte etterhvert så jeg fikk utdannelse. Tror han ikke trodde på det, han trodde nok aldri det kom til å skje. Ett år i forveien sa jeg at det kommer til å skje neste år. 4 måneder i forveien fortalt jeg hva jeg hadde søkt og hvor. En måned i forveien spør han om ikke ungen skal bli igjen hos han første året, det var uaktuelt siden ungen var klart forberedt på å flytte og mistrives hos far. Så jeg tok den lange veien med å fortelle tidlig, og det har gått greit, men han mener det er kun mitt ansvar å få ungen frem og tilbake når det er samvær.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #11 Skrevet 10. mai 2014 Vi skal flytte laaaangt... Regner med bf går til retten. Han jobber borte flere uker i strekk, så regner ikke med at han kommer noen vei? HIAnonymous poster hash: 1b35e...3fe Er far voldelig, ruser seg e.l? Hvis ikke syns jeg det er egoistisk å flytte laaangt. Anonymous poster hash: 7467d...8bc Far har vært voldelig mot barnet og har derfor ikke hatt samvær de siste årene. HI Anonymous poster hash: 1b35e...3fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå