Pesta Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Jeg trenger hjelp til å vite om jeg spiser/trener nogenlunde riktig for å kunne gå ned i vekt (i form av fett) og å stramme opp kroppen Jeg ønsker kort fortalt å "erstatte" mye av fettet på kroppen med muskler, men samtidig også å bli vesentlig smalere rundt feks lårene (jeg vet det ikke går an å slanke kun lår ja). En typisk dag for meg nå kan jeg spise: Frokost: 3 grove knekkebrød med mager kyllingost og tomat Lunsj: naturell yoghurt med litt nøtter, gresskarkjerner og pittelitt tørket frukt for sødme Mellommåltid: eple, gulrot etc Middag: ovnsbakt torsk/laks med grønnsaker (grovt rundtstykke til når jeg er ekstra sulten) Kvelds (etter trening): Mager Cottage Cheese med litt havregryn eller noe. Jeg trener etter Jillian Michales videoer (så langt 30days shred og no more trouble zones), samt at jeg går/løper mye tur i bratt terreng. Jeg merker at håndtakene har blitt mindre etter en mnd og at armene, skuldrene og framside lår har fått definerte muskler - men jeg sliter altså med bakside lår og å få strammet opp rumpa.. Vet dette ikke er gjort på 123 altså Knebøy og utfall med vekter er det jo mye av i treningsprogrammene jeg følger.. Hvordan spiser/trener du som vil oppnå det samme som meg? Jeg er forresten ca 172 høy og veide for to uker siden 63,5kg (nå aner jeg ikke..) Takk for at du tok deg tid til å lese!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 elipsemaskin er gull for rumpe og lår. ellers er jo jogging intervall god trening. Anonymous poster hash: 1d8ca...7f8
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 Jeg har oppnådd veldig gode resultater ved å kutte ned på karbo og spise mer fett. Lager smoothie med kokosfett, mandelsmør, hempfrø, chiafrø, paranøtter, valnøtter, gresskarkjerner og blåbær til frokost. Dette gjør underverker for forbrenningen og selen og sink fra paranøtter er en slags kickstarter til skjoldbrukskjertelen som er med på å regulere stoffskiftet. Mager mat er sjelden løsningen. Anonymous poster hash: a011b...3c8
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 172 og 63kg, du er jo ikke akkurat stor. Derfor tror jeg bare du må være tålmodig. Du kan kanskje ikke regne me å gå ned mer enn 200-300g i uken, men det er bra! Og sakte men sikkert vil du gå ned. Synes det høres ut som du spiser og trener bra. Men du kan kanskje satse på litt mer kondisjonstrening. Løp eller jogg 2-3 ganger for uken. Hvor mye ønsker du å gå ned? Anonymous poster hash: caa8f...ac8
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 Trenger du å gå ned noe særlig mer da, du er jo helt normalvektig? Husk at muskler veier mer enn fett også, så du kan stramme opp kroppen og gå inn i cm uten at vekta går nedover, en veltrent kropp veier mer enn en utrent kropp selv om de to kroppene bruker samme størrelse i klær... Jeg synes du spiser altfor lite til lunsj, jeg har lært at når man slanker seg skal de største måltidene være på første halvdel av dagen for det minsker sjansen for overspising og sprekk på ettermiddag kveld. Ville ihvertfall tilført noen flere proteiner til lunsj, kanskje bare ved å spise noen skiver kokt skinke e.l. Anonymous poster hash: e0bbb...64a
<3 2G <3 Skrevet 10. mai 2014 #6 Skrevet 10. mai 2014 Fortsett som du gjør, det tar tid når en ikke er overvektig. Litt mer protein er ikke dumt. Intervall er bra for hele kroppen
Pesta Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2014 172 og 63kg, du er jo ikke akkurat stor. Derfor tror jeg bare du må være tålmodig. Du kan kanskje ikke regne me å gå ned mer enn 200-300g i uken, men det er bra! Og sakte men sikkert vil du gå ned. Synes det høres ut som du spiser og trener bra. Men du kan kanskje satse på litt mer kondisjonstrening. Løp eller jogg 2-3 ganger for uken. Hvor mye ønsker du å gå ned?Anonymous poster hash: caa8f...ac8 Jeg vet ikke om det kom godt nok fram i første innlegg; men jeg ønsker ikke først og fremt å gå ned i vekt (driter egentlig i hva vekta viser) men å trene/slanke bort fettet på kroppen slik at jeg bli "stram" Jeg trener jo kondisjon de gangene jeg løper/går tur, men kunne kanskje ha lagt inn en ekstra dag på det ja! (Turen har 20 min med meget bratt stigning og 45-50 hvor jeg løper på flatmark/nedoverbakke)
SuperFries Skrevet 10. mai 2014 #8 Skrevet 10. mai 2014 Intervalltrening i oppoverbakke. Det tar bakenden bra :-)
Pesta Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 10. mai 2014 Jeg har oppnådd veldig gode resultater ved å kutte ned på karbo og spise mer fett. Lager smoothie med kokosfett, mandelsmør, hempfrø, chiafrø, paranøtter, valnøtter, gresskarkjerner og blåbær til frokost. Dette gjør underverker for forbrenningen og selen og sink fra paranøtter er en slags kickstarter til skjoldbrukskjertelen som er med på å regulere stoffskiftet. Mager mat er sjelden løsningen. Anonymous poster hash: a011b...3c8 Hvor får man kjøpt paranøtter? Jeg spiser lite karbo nå, satser mer på proteiner og fett ja.
yogajente Skrevet 10. mai 2014 #10 Skrevet 10. mai 2014 Du bør satse mer på tung styrketrening. Kom deg på treningssenteret og finn frem de TUNGE vektene :-)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #11 Skrevet 10. mai 2014 172 og 63kg, du er jo ikke akkurat stor. Derfor tror jeg bare du må være tålmodig. Du kan kanskje ikke regne me å gå ned mer enn 200-300g i uken, men det er bra! Og sakte men sikkert vil du gå ned. Synes det høres ut som du spiser og trener bra. Men du kan kanskje satse på litt mer kondisjonstrening. Løp eller jogg 2-3 ganger for uken. Hvor mye ønsker du å gå ned?Anonymous poster hash: caa8f...ac8 Jeg vet ikke om det kom godt nok fram i første innlegg; men jeg ønsker ikke først og fremt å gå ned i vekt (driter egentlig i hva vekta viser) men å trene/slanke bort fettet på kroppen slik at jeg bli "stram" Jeg trener jo kondisjon de gangene jeg løper/går tur, men kunne kanskje ha lagt inn en ekstra dag på det ja! (Turen har 20 min med meget bratt stigning og 45-50 hvor jeg løper på flatmark/nedoverbakke) Invester i noen timer med personlig trener på et treningssenter, fortell hva målene dine med treningen er og bli skikkelig pushet i noen timer. Du vil nok oppleve skikkelig effekt av det, du må rett og slett bygge litt muskler. Anonymous poster hash: e0bbb...64a
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2014 #12 Skrevet 10. mai 2014 Jeg har gått ned 5 kg på 2.5 uke. 3 økter intervall,3 økter styrke,1 hviledag. 2-3 liter vann pr dag. Frokost:2 Lavkarbo knekkebrød med kjøttpålegg/ost, agurk, tomat o.l. Lunsj: Proteinshake. Middag:Rent kjøtt, fugl, fisk, grønnsaker/salat. Kvelds: Middagsrester. Tar omega 3 og 6. Målet er 8-10 kg til. Anonymous poster hash: f9264...a6d
Pesta Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #13 Skrevet 11. mai 2014 Du bør satse mer på tung styrketrening. Kom deg på treningssenteret og finn frem de TUNGE vektene :-) Ingen mulighet for å starte på treningssenter, det er en grunn til at jeg trener hjemme/ute i naturen
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #14 Skrevet 11. mai 2014 Nå har jo du veldig lav vekt ift høyde, men feeling min her er at du spiser litt lite til lunch. Vil anbefale deg å ha med en kyllingfile, salat, avocado i lunchboksen. Eller egg. Synes du er kjempeflink. Jeg er 160 og 70 kg, og trener faktisk og etter de videoene + sykler til jobb ca 1,5 mil hver dag. Ønsker å trene mer, men har slitt med mye sykdom på mann og barn i det siste frusterende Anonymous poster hash: 44b6b...261
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 #15 Skrevet 11. mai 2014 Jeg har oppnådd veldig gode resultater ved å kutte ned på karbo og spise mer fett. Lager smoothie med kokosfett, mandelsmør, hempfrø, chiafrø, paranøtter, valnøtter, gresskarkjerner og blåbær til frokost. Dette gjør underverker for forbrenningen og selen og sink fra paranøtter er en slags kickstarter til skjoldbrukskjertelen som er med på å regulere stoffskiftet. Mager mat er sjelden løsningen. Anonymous poster hash: a011b...3c8 Hvor får man kjøpt paranøtter? Jeg spiser lite karbo nå, satser mer på proteiner og fett ja. Jeg kjøpte på Kiwi. Står sammen med nøtter fra den lille nøttefabrikken. Anonymous poster hash: a011b...3c8
Major HotLips Houlihan Skrevet 11. mai 2014 #16 Skrevet 11. mai 2014 Trappeintervall er knall for rompe og lår! Har du en hoppbakke i nærheten så har du en god og lang trapp i form bootcamp har en treningsvideo med spesiell fokus på rompe og lår som er bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå