Gå til innhold

Er jeg gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Først må jeg bare si at jeg har kjæreste og bruker p-piller, men uhell kan jo skje.. :-)

For ca. 3 uker siden var jeg ganske kvalm i en ukes tid. Kvalmen kom i bølger, så enkelte ganger var jeg helt fin mens andre ganger ble jeg veldig kvalm (spesielt ved bil- og togtransport). Jeg fikk en følelse av at jeg kunne være gravid, men for ca. 2 uker siden fikk jeg mensen som varte i rundt 3 dager, noe som er normalt for meg.

Etter mensen har kvalmen dempet seg betraktelig, men jeg har hatt noe ubehag nederst i magen. Ubehaget kan beskrives som veldig svake mensensmerter/kiling/sommerfugler. Jeg trener jevnlig, men på den siste joggeturen min fikk jeg "sterke mensensmerter" på slutten av turen.
Jeg har også vært sliten og hatt hodepine, men det er jeg ofte fra før av.

I går hadde jeg utflod som var svaaakt rosafarget. I dag merket jeg en/to tynne "blodtråder" på papiret. Jeg har vanskelig for å tro at jeg er gravid, men etter å ha lest en del på nettet så har jeg bestemt meg for å ta en graviditetstest i morgen tidlig.

Jeg er veldig interessert i å høre hva dere tenker. Tror dere at jeg er gravid eller høres det ut som noe helt annet? Jeg har ikke barn fra før av, så dette er helt nytt for meg.
Fortell gjerne om deres erfaringer og hva dere tror! :-)

Anonymous poster hash: 070aa...7cd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være. Og det kan være andre ting som forstyrrer..

Det kan og være tvillinger og "mensen" var abort av ene for.eks...

Mao så kan det være mye. Men om du har regelmessig sykluser til vanlig og ikke opplevd dette før, så er det kanskje noe...

Skrevet

TS her.
Takk for svar! Jeg har regelmessig syklus og fikk mensen til vanlig tid for 2 uker siden. Det avkreftet tankene om at jeg var gravid, men nå som jeg har fortsatt å være kvalm, ha ubehag nederst i magen og hatt litt rosa utflod, får jeg på nytt tanker om graviditet. Jeg får i hvert fall svar i morgen, men timene går veeeldig tregt for øyeblikket.. Hehe :-)

Skrevet

Du er nok gravid med trillinger

Anonymous poster hash: e2f3e...48e

Skrevet

Du hadde mensen for to uker siden. Altså har du eggløsning nå.

Og om du så skulle være "to uker" på vei, så er det veldig uvanlig å merke noe så tidlig.

Anonymous poster hash: 2bd73...8b5
Skrevet

Og om du så skulle være "to uker" på vei, så er det veldig uvanlig å merke noe så tidlig.

Man har ikke eggløsning når man går på p-piller.

Om man får en eggløsning på p-piller er det fordi en eller flere piller ikke er tatt opp i kroppen, det kan skje om du har glemt piller, du er dårlig i magen e.l. og den eggløsningen kan da komme når som helst i syklusen fordi den syklusen man har på p-piller er konstruert og falsk.

Om den blødningen du hadde for 2 uker siden var en festeblødning er du nå 6 uker på vei (regnet fra den mensen du hadde før forrige blødning) og da er det ikke uvanlig å kjenne symptomer...

Jeg tipper du har noen hormonelle reaksjoner i kroppen, kanskje er det på tide å bytte pillemerke om du har gått på de veldig lenge. Mellomblødninger o.l. er ofte et tegn på at kroppen har begynt å tilpasse sitt hormonnivå til p-pillene og det blir forandringer i kroppen. Jeg har i min "karriere" på p-piller måtte bytte pillemerke to ganger pga plutselige mellomblødninger på det merket jeg hadde brukt i lang tid, gynekologen sa det ikke var så uvanlig.

Men det er klart du kan være gravid også, så ta en test du, men du trenger jo ikke vente til i morgen. La det gå minst 3 timer uten å tisse så urinen har stått litt i blæra og ikke er så utvannet også tar du en test etterpå. Er den negativ ville jeg bestilt en time hos legen, for mellomblødninger og hormonforstyrrelser bør alltid undersøkes av lege.

Anonymous poster hash: 72ab2...41a

Skrevet

TS her.

Du er nok gravid med trillinger

Anonymous poster hash: e2f3e...48e

Åh, som jeg elsker sarkastiske mennesker som bare kommentere noe unødvendig. Til informasjon er jeg kun 19 år, så kanskje du får litt mer forståelse for min uvitenhet nå.

Man har ikke eggløsning når man går på p-piller.

Om man får en eggløsning på p-piller er det fordi en eller flere piller ikke er tatt opp i kroppen, det kan skje om du har glemt piller, du er dårlig i magen e.l. og den eggløsningen kan da komme når som helst i syklusen fordi den syklusen man har på p-piller er konstruert og falsk.

Om den blødningen du hadde for 2 uker siden var en festeblødning er du nå 6 uker på vei (regnet fra den mensen du hadde før forrige blødning) og da er det ikke uvanlig å kjenne symptomer...

Jeg tipper du har noen hormonelle reaksjoner i kroppen, kanskje er det på tide å bytte pillemerke om du har gått på de veldig lenge. Mellomblødninger o.l. er ofte et tegn på at kroppen har begynt å tilpasse sitt hormonnivå til p-pillene og det blir forandringer i kroppen. Jeg har i min "karriere" på p-piller måtte bytte pillemerke to ganger pga plutselige mellomblødninger på det merket jeg hadde brukt i lang tid, gynekologen sa det ikke var så uvanlig.

Men det er klart du kan være gravid også, så ta en test du, men du trenger jo ikke vente til i morgen. La det gå minst 3 timer uten å tisse så urinen har stått litt i blæra og ikke er så utvannet også tar du en test etterpå. Er den negativ ville jeg bestilt en time hos legen, for mellomblødninger og hormonforstyrrelser bør alltid undersøkes av lege.

Anonymous poster hash: 72ab2...41a

Tusen takk for hjelpsomt svar! Jeg tok en test tidligere i dag og den var så negativ den bare kunne bli. Jeg får vel ta meg en tur til legen om dette ikke gir seg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...