Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Jeg er 36 år og har to barn. Det er uaktuelt med flere barn og jeg ønsker å sterilisere meg. Jeg har prøvd alle typer prevensjon og går bare opp i vekt. Noen som har erfaringer å dele om inngrepet? Blir veldig glad for svar. Anonymous poster hash: 07eec...14c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Jeg er 40 og og ble sterilisert for 5 år siden, har fire barn. Jeg er veldig fornøyd, men jeg gjorde det samtidig som jeg fikk mitt fjerde barn sa, så vet ikke så mye om sterilisering som inngrep alene. Veldig fornøyd med å være sterilisert, man merker jo ingenting til det, syklus, mens o.l. er uforandret men jeg kan ikke lenger få barn. Supert Anonymous poster hash: 8274b...60f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Jeg er 34 år og steriliserte meg i fjor. Er alene med 4 barn, og er livredd for å bli gravid igjen. Derfor syns jeg det er greit å ha denne tryggheten. "Dessverre" må jeg fortsatt gå på p-piller da jeg har Endometriose, og trenger hormonene for å slippe smerter (kan ikke ha spiral). Men blir ihvertfall ikke gravid igjen, da Inngrepet gikk veldig fort, tok Lapraskopi/kikkhullsoperasjon. Ble lagt inn kl 8 på morgenen, og var hjemme igjen kl 12.. Ble lagt i narkose, de gikk inn via navlen og to punker (tror jeg) i magen. Alt var ukomplisert, og jeg er veldig glad for at det er gjort Anonymous poster hash: f1b0e...103
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Jeg henger meg litt på denne tråden da jeg også vurderer dette. Var det langt ventetid på å få utført inngrepet og gjorde dere det offentlig eller privat? Medfører det smerter og sykemelding? Beklager hvis jeg kupper tråden din, hi. Anonymous poster hash: 09f90...7b9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 #3 her.. Det var ikke så lang ventetid, egentlig. Tror det tok 1-2 mnd fra gynekologen sendte henvisning til jeg var ferdig.. Jeg fikk inngrepet utført på Drammen sykehus, fikk det dekket da jeg skulle ha Lapraskopi. Gynekologen min sa jeg skulle si ifra på førundersøkelsen at jeg ville steriliseres samtidig slik at jeg slapp å betale for det (hadde frikort på den tiden). De var jo allerede "inni der" Hadde egentlig bare litt menssmerter de første 2-3 dagene. Jeg er hjemmeværende så jeg trengte ikke sykemelding, men det var ikke vondere enn at et par paracet her og der var nok.. Har ikke kjent noe i ettertid, så om du er som meg så ikke bekymr deg for smertene Anonymous poster hash: f1b0e...103
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Jeg steriliserte meg i Oslo, for ca to år siden. På OUS bruker de Essure, dvs at en liten metall spiral blir satt inn i egglederen. De blir satt inn via skjeden og livmoren, så det er ikke noe snitt i huden. I løpet av tre måneder tetter dette egglederene. Du er våken under inngrepet og får smertestillende og beroligende etter behov. Jeg var var veldig nervøs, men fikk noe beroligende så jeg merket nesten ingen ting. Det var lang ventetid, ble forespeilet 6 mnd, men ventet bare 3. Det kostet litt over 6000,-. Anbefales på det varmeste, merker ikke noe til det og trenger ikke bekymre meg mer. Anonymous poster hash: 010ca...b08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå