Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Gjør jo ikke det da.men sånn føles det nå.blir psykisk misshandlet av sambo som nekter flytte og lager en helvetes sjau bare jeg nevner det.har prød div hjelp fra systemet uten hell ! han drar meg ned.har ligget hjemme og grått en uke nå mens alle er borte dagtid ! Vil ha han ut vil ha livet mitt igjen ! Har prøvd alt,flykte låse ute osv osv .ikke minst med stor redsel og nerver til spya tar meg for hver gang . Bare en utblåsing fra meg. Tror ikke det fins flere tips å prøve ut heller .men måtte dele med noen Anonymous poster hash: 5892d...cb1
Turtelduen Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Uff, fins det ikke noe krisesentre eller familie som kan beskytte? Skjønner du har prøvd alt, håper du får en løsning snart. Tross håpløsheten...
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Kan du flytte hjem for en periode? Eller til en venn? Kan du ikke få besøksforbud? Anonymous poster hash: 621d5...204
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Ring krisesenteret. De er der for å hjelpe. Klem til deg Anonymous poster hash: ea413...d52
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Anmeld han,få besøksforbud og få politiet til å hente han vekk! Anonymous poster hash: ac3c7...585
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Kunne visst ikke få besøksforbud. Har ringt politiet flerne ganger drar jeg til fam finner han oss å står på døra til noen kommer eller hjemme hos meg når jeg drar hjem. Klarer ikke en påkjenning til kjenner jeg ! Hva f gjør jeg. Sender barna til fam og får tak i folk som kan stå her å ta han imot å grisebanke\true vekk han. Er desperat men det hjelper jo heller ikke Anonymous poster hash: 5892d...cb1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Da må du bli veldig praktisk, HI. Hvem eier/leier leiligheten dere bor i? Hvis dere eier sammen eller om leiligheten står i hans navn, da bør du flytte ut for å komme deg unna. Eier dere sammen så krever du så leiligheten solgt - eller så får han kjøpe deg ut. Hvis det er din leilighet eller at leiligheten står i ditt navn, så kan du bytte låser på dørene og gi ham en dag og tidspunkt han kan komme og hente tingene sine. På dette tidspunktet skal du ikke være alene! Hvis du føler deg truet på noen som helst måte så kontakter du politiet og ber om at mannen får besøksforbud. Eventuelt får du anmelde ham! Hvis du føler du ikke greier det alene så må du dra til et krisesenter. Der vil du ha folk som kan hjelpe deg videre overfor politi og alt annet som må gjøres. Du skriver at du vil bli kvitt ham "igjen". Det tolker jeg dithen at du har tatt ham tilbake tidligere? Første bud må være at du aldri skal ta ham tilbake igjen når du kommer deg bort fra ham. Derfor vil også et besøksforbud være viktig for deg, for da er det lettere å holde seg unna ham. Ta tak i det praktiske, gjør det du må gjøre! Lykke til! Anonymous poster hash: 185b1...a01
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Hvis det er ditt hus kan du ringe politiet og be dem flytte ham ut og gi ham en advarsel om å holde seg unna. Hvor er familien din i alt dette? Anonymous poster hash: 8dbca...bee
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Her ser du noe om hva som skal til for å få innvilget besøksforbud: http://www.domstol.no/Straffesak/Sakstyper/Besoksforbud/ Hvilken forklaring har du fått til at det ikke får innvilget besøksforbud? Anonymous poster hash: 185b1...a01
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Takk skal lese link. Leil står imitt navn, politiet er så lite behjelpelige. Tror du at alle som går fra hverandre kan komme til oss. Og da dem rykket ut hit.og jeg var livredd mannen. Ba de meg ta en prat med han selv dagen etter og bortviste han kun natten tross i hva jeg sa. K senteret sa jeg sikker kunne dra hjem siden han da lovet på mld og flytte. Sjedde ikke. Har pratet med bv iht dette. De har avsluttet og jeg sa jeg ønsket egentlig å bo alene. Da sa de nei vi skal ikke be noen flytte fra hverandre. !! :\ årh huff Anonymous poster hash: 5892d...cb1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 Har kun ett fam medlem som ikke skal ta på seg dette. Må klare selv.hadde jeg bare visst hvordan. Stoler ikke på det offentlige lenger desverre Anonymous poster hash: 5892d...cb1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #12 Skrevet 9. mai 2014 Hva er problemet? At han nekter å flytte, eller at han fortsetter å dukke opp igjen? Mishandler han deg fysisk? Har du familie og venner som kan hjelpe deg å få han ut? Anonymous poster hash: d4cab...ce3
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 Nekter å flytte.lager et helvete om jeg tar det opp.later som ingenting etterpå og sånn går det rundt. Anonymous poster hash: 5892d...cb1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #14 Skrevet 9. mai 2014 Har iallefall venner som stiller.men ingen vet hvordan Anonymous poster hash: 5892d...cb1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #15 Skrevet 9. mai 2014 Takk skal lese link. Leil står imitt navn, politiet er så lite behjelpelige. Tror du at alle som går fra hverandre kan komme til oss. Og da dem rykket ut hit.og jeg var livredd mannen. Ba de meg ta en prat med han selv dagen etter og bortviste han kun natten tross i hva jeg sa. K senteret sa jeg sikker kunne dra hjem siden han da lovet på mld og flytte. Sjedde ikke. Har pratet med bv iht dette. De har avsluttet og jeg sa jeg ønsket egentlig å bo alene. Da sa de nei vi skal ikke be noen flytte fra hverandre. !! :\ årh huff Anonymous poster hash: 5892d...cb1 Men første bud over alle andre er å få ham ut av DIN leilighet! Da er det dette du må ta tak i. Som jeg skrev over - bytt låser slik at han ikke kan komme seg inn noe mer. Allier deg med familie eller venner den dagen det gjøres. Så sender du ham en melding om at han kan komme kl x for å hente en bag med det nødvendigste, og at han kan komme og hente alt annet dag x kl x. Begge gangene må du ha folk sammen med deg! Du bestemmer over leiligheten siden den står i ditt navn. Hvis du f.eks. kaster ham ut over helgen, men han har vært med på å betale husleie for mai, da overfører du hans andel av husleien for mai til ham samme dag, minus antall dager han har bodd i leiligheten. Da har han ikke noen krav på å bo der. Hvis han på noen som helst måte opptrer truende etter at du har byttet låser, så kontakter du politiet igjen. Da er situasjonen litt anderledes, for da bor han ikke lenger der, og da må politiet ta tak i det hvis han prøver seg på noe. Det er DU som må ta bestemmelsen OG gjøre det praktiske som må gjøres for å få ham ut av huset. Du kan også ta kontakt med krisesenteret igjen, vis til tidligere kontakt og si at han nekter å flytte. 1. Allier deg meg venner og familie. 2. Kontakt en låsesmed og bytt låser over helgen. Få gjerne satt på en sikkerhetslenke også. 3. Informer ham om at det er gjort og når han kan komme og hente ting - ikke vær alene når han skal komme, og gjerne ikke de første par dagene. 4. Kontakt politi med det samme om han blir truende. 5. Kontakt barnevernet og informer dem om at du nå har kastet ham ut. 6. Aldri, aldri, aldri ta ham inn i livet ditt igjen!!!!!! Du må slutte å tenke, du må bare gjøre, HI! Ikke heng deg opp i det som har vært - gjør det du må, og begynn umiddelbart over helgen! Anonymous poster hash: 185b1...a01
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #16 Skrevet 9. mai 2014 <3 skal tenke og planlegge i helgen .. Blir kvalm av tanken men hvert forsøk er verdt alt ! Takk <3 Anonymous poster hash: 5892d...cb1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #17 Skrevet 9. mai 2014 <3 skal tenke og planlegge i helgen .. Blir kvalm av tanken men hvert forsøk er verdt alt ! Takk <3 Anonymous poster hash: 5892d...cb1 Eneste måten du kan få et bedre liv på er å handle - så hver gang du blir kvalm, så svelg og tenk at du SKAL gjennomføre det denne gangen for å bli kvitt det (han) som gjør deg kvalm! Gjør det du må gjøre nå! Du greier det! Anonymous poster hash: 185b1...a01
samlex Skrevet 9. mai 2014 #18 Skrevet 9. mai 2014 Har du en god venninne/venn som kan være med deg i prosessen? Jeg har opplevd lignende , uten barn heldigvis. Var godt å ha min gode venninne som støttet og var med meg i prosessen. Kunne alltid kontakte henne dag og natt. Føler med deg! Krysser fingrene for at dette går bra for deg og barna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå