Gå til innhold

Kan man benytte samme dunpose til søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nummer 2 og har 2 dunposer i hus fra eldstemann. En easygrow og en voksipose som ble kjøpt for å ha i sovevognen i barnehagen. Jeg liker best easygrow posen da den kan snøras litt bedre til og er mykere... Men kan jeg bruke disse videre til nestemann? Easygrowen brukes fortsatt litt til 2-åringen da vi har del til forlenging på denne, men jeg ønsker i utgangspunktet å bruke denne som hovedpose i vogna til ny baby... Men så slo det meg at man kanskje ikke skal dele sånt, mtp krybbedød..? Slik som det er med madrasser til seng. Eller er det helt ok å bruke videre til søsken?. Posen ser fortsatt ut som ny, har aldri vasket den da det verken har vært tiss/bæsj/gulp eller annet søl i den - er redd for å ikke få den like fluffy etter en vask eller tur til renseriet..

Anonymous poster hash: 96990...df6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, mange kjøper jo brukt på Finn så ser ikke helt at det skulle være så farlig...?

Jeg ville i allefall ikke hatt noen betenkeligheter med å la nestemann arve.

Men en rens skader sikkert ikke.

Anonymous poster hash: 129b9...c47

Skrevet

Hei, voksipose skal kunne arves mellom søsken, ja, på samme måte som madrasser. Vask den først, sikkert lurt å lufte den godt også. :)

Se http://www.mammanett.no/baby/utstyr/madrass der det står:

"Generalsekretær i LUB, Trond Mathiesen sier dette til Mammanett. 

– Vi får ofte spørsmål om babyen kan arve madrassen til en eldre søsken. Til det er svaret at det kan man gjøre så fremt madrassen ikke er slitt, myk eller skitten."

Skrevet

Easygrowposen kan jo vaskes, ville brukt den med god samvittighet

Anonymous poster hash: afea2...291

Skrevet

Selvfølgelig kan du bruke de!

Nr 2 her arver alt.

Skrevet

Jeg vasket easygrow posen godt først :) begge Jar brukt den i nesten to år hver :)

Skrevet

Jeg brukte ullposen fra jeg var liten på barn mine jeg:)

Anonymous poster hash: 799cc...90e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...