Gå til innhold

Ettåring som slår seg hele tiden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ettåring (16 mnd) som skader seg hele tiden! Han går konstant rundt med kul, skrubbsår osv i ansiktet og kroppen.

Uansett hvor mye jeg passer på - han finner alltid ett eller annet å klatre på, eller han springer med en leke og faller på den... Og etter han har skreket fra seg prøver han akkurat de samme stuntet på nytt! Han er virkelig helt livsfarlig for seg selv!

Noen som har hatt barn som var like? Hvordan ble det da de ble større?

Uroer meg for at han skal få varige skader om han skal fortsette å utvikle seg i samme retning!

Anonymous poster hash: 983bd...c87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har detti ned fra sofaen sikkert hundre ganger. Fortsatt så faller vanvittig av sofaen sikkert fire ganger i uka. Han har egen person som følger ham i barnehagen for han klatrer og kaster seg utfor bakker og aker ned ;)

Han har bestandig blå merker i panna, oppover begge beina. Sår i ansiktet.

Verdens blideste gutt med stor utforsker trang. Får hjerte i halsen noen ganger, men han er så blid og god :)

19 måneder og har blitt bedre, men vi må trene på at ting faktisk kan være farlig. Samme gjør de i barnehagen :)

Anonymous poster hash: 4b77d...8da

Skrevet

Takk for svar, litt godt at det er flere som har det på samme viset..

Har vært veldig bekymret for barnehagestart fra høsten av, har tenkt at en ansatt umulig kan gå og passe på han HELE tiden (det jeg er nødt til å gjøre hjemme). I tillegg er det mange flere ting og lekeapparater i barnehagen han kan skade seg på..

Anonymous poster hash: 983bd...c87

Skrevet

Jeg har også en slik! Klatrer over alt, og eier ikke dømmekraft når det gjelder å komme seg ned igjen, bare går rett frem. Han har ramlet av sofaen, skriker, klatrer opp igjen, og springer avgårde. Han burde noknhelst hatt hjelm, hehe

Min er også 16 mnd og har akkurat begynt i barnehage. Jeg var veldig spent men sa ifra om at han klatrer og ramler hele tiden. De hadde visst flere slike der :)

Tror nok det er veldig vanlig, men uansett betryggende å høre at det finnes flere :)

Anonymous poster hash: fa9b6...f99

Skrevet

Har ei som var slik. Fra hun kunne gå var hun høyt og lavt, hoppet, sprang på, falt ned, ramlet osv. Alltid kuler, blåmerker og plaster på.

Da hun begynte i barnehagen avtok det ganske mye. Hun var fortsatt veldig nysgjerrig og utforskende, men ble stimulert på en annen måte og fikk tilfredsstilt mange behov på en bedre måte. Nå er hun 4 år og klarer stort sett å holde seg på bena ;)

Anonymous poster hash: 19406...5bb
Skrevet

Helt normalt, min på 15mnd er helt lik

Anonymous poster hash: f0d25...07f
Skrevet

Sønnen til ei venninne var akkurat slik du beskriver. Ikke redd for noe som helst og lærte ikke av feilene sine. Klatret, løp, dunket, konstant. Alltid blåmerker eller sår på kroppen/annsiktet og de var på legevakta mange ganger med han. Nå er han 3,5 år og det har blitt mye, mye bedre. Fortsatt er han noe klønete og uforsiktig, men ikke på langt nær så ille som han var. Fortsatt ser jeg forskjell på han og mange andre på hans alder, men det har blitt såå mye bedre. Bortsett fra "klumsingen" så er han verdens søteste lille fyr med masse omtanke for andre barn :)

Skrevet

Hehe,sånn er min gutt på 18 mnd også. Han har vært sånn siden han begynte å krabbe,og senere gå. Han ser ikke ut til å lære, så jeg må passe på han. Nå er jo ikke skrubbsår,små kuler og blåmerker farlige, og jeg mener de må få lære av egen erfaring. Selvsagt til en viss grad. Han får ikke løpe ut på E6 for å utforske,liksom.

Min erfaring er at jo mer jeg maser om at han må passe seg,være forsiktig osv, jo mer tester han ut. En god mammaklem,litt trøst og stryk på kinnet har vært godt nok så langt, så frem til han prøver seg på noe som faktisk er farlig, lar jeg han få prøve ut selv.

Noe må han hjelpes med,så vi øver nå om dagen på å gå ned trapper. Han skjønner ikke at han må bøye knærne på vei ned,og går derfor ut i løse lufta. Det var sånn han kom seg ned fra sofaen og,så der øvde vi også. Tok ikke mange dagene før han forstod. Trappene tar noe lengre tid,men opp får han til uten problemer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...