Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Jeg har en venninne med spiseforstyrrelser. Hun mener selv at hun overspiser, men slik er det ikke - jeg er overbevist om at hun lider av anoreksi. Hun er livredd for å legge på seg, og er helt gæren når det kommer til hva hun kan og ikke kan spise. Hun ble slik etter at hun ble mobba i 6. klasse fordi hun var for tjukk. I dag er hun nærmest undervektig. Kort fortalt. Det er så mye mer!Men hva gjør man egentlig når man har en spiseforstyrrelse? Går man til lege og får henvisning til spesialist? Eller kan man ringe spesialisten selv? Har så lyst til å hjelpe henne, da hun er min aller beste venninne, og det gjør så vondt å se henne sånn. Hun har gått med på å snakke med noen, og oppsøke hjelp. Anonymous poster hash: 2a30a...979
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Så utrolig heldig hun har deg!!! Jeg har slitt med spiseforsryrrelser fra jeg var 15 år. Søkte hjelp når jeg var 30. Det første hun må gjøre er å få en time hos fastlegen. Du kan sikkert bli med henne, for å få frem hvor ille hun egentlig har det. Spiseforsryrrelser er veldig skamfult, og de fleste prøver å bagatellisere problemene, selv ovenfor legen. Jeg ble henvist til en psykriater, og han henviste meg videre til innleggelse på en avdeling for spiseforstyrrelser. Det er en lang prosess å bli frisk. Men det viktigste er å ta det første skrittet! Anonymous poster hash: 6d261...5bf
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Tusen takk for svar, og godt at du har fått hjelp!!Hun kommer alltid med unnskyldninger om hvorfor hun gjør som hun gjør, og hun hevder alltid at hun har kontroll. Men som hennes bestevenninne, kjenner jeg henne bedre enn det. Vi har jo trossalt kjent hverandre siden vi var fire år. Jeg vil gjerne bli med henne til legen, for hun vrir seg så ofte unna. Og selv om hun ikke direkte lyver, så vet hun ikke helt tørr å innrømme hvor feilen ligger. Jeg har faktisk skrevet ned alle de tingene hun har fortalt meg og som jeg selv har observert, for at hun kan gi det til legen. Ligger ofte og bekymrer meg, for jeg ser hvor alvorlig det begynner å bli.. Anonymous poster hash: 2a30a...979
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå