Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Hvor gammel var hunden da dere begynte? Har en liten valp på 6 mnd som er ekstremt nysgjerrig, vil gjerne undersøke over, under, inni, oppå osv på alt mulig. Jeg jobber ikke, så har mye tid til trening evt. Vil gjerne høre erfaringer med agility generelt ( kommer kun til å holde på for moro skyld, ikke konkurranse) Anonymous poster hash: 5d67f...366
Gjest Kira Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Jeg gjorde det tidligere, men pga påvist HD og høy alder på hunden kan vi dessverre ikke lenger. Jeg har ikke super peiling, men vet at det er litt omdiskutert når hundene bør starte. Hvis jeg ikke tar helt feil anbefaler NKK at hunden er 1 år pga belastningsskader. I hundeklubben her kan man melde på små hunder fra de er 10 mnd og store hunder fra de er 12 mnd, men vet at dette kan variere fra sted til sted. Vi startet rundt 3-års alderen, men det var rett og slett fordi jeg ikke tenkte på det tidligere. Agility er etter min mening kjempe morsomt Men det kan være smart å ta et valpekurs/lydighetstrening først, fordi agility er mye enklere og mer morsomt når hunden er god på innkalling.
PrinsesseHengepupp Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Prøvde. Irsk ulvehund. Dårlig resultat ;-) Neida, har ikke gått inn for det, selv om det er en morsom sport. Uansett når du måtte finne ut å begynne med skikkelig trening er det superviktig å få til en god kontakt og grunntrening allerede nå. Tren inn god blikkontakt og få hunden til å oppfatte deg som det gøyeste i hele verden. Å få øvd inn klikker vil gjøre senere trening enklere. Og grunnkommandoer som stå, bli og på plass osv vil du jo selvsagt aldri angre uansett. Det samme med innkalling. Men først og fremst: kontakt, kontakt, kontakt
Gjest Kira Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Det hørtes litt kult ut med irsk ulvehund, men det fungerer vel kanskje dårlig igjennom tunnelen
PrinsesseHengepupp Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Det hørtes litt kult ut med irsk ulvehund, men det fungerer vel kanskje dårlig igjennom tunnelen Jeg har hørt rykter om en svensk champion på lydighetsbanen, men har til gode å høre om en mester i agility
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Startet trening ved 6 måneder. Men bare vippehuske, slalom og tunell i rolig tempo. Vi lekte oss og masse belønning og ros. Startet med fart og hopp ca 15 måneder. Vi konkurrerer ikke da vi har det bare gøy. Anonymous poster hash: 138ee...a49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå