PrinsesseHengepupp Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 De fleste rundt oss vet allerede siden vi har vært forholdsvis åpne om veien hit med prøving, aborter og ivf. Men nå er vi kommet så langt at svigermor holder på å revne, og vi ser det kan bli vanskelig å forhindre folk i å sprekke. Og vi vil jo helst slippe nyheten selv. Tenker da spesielt på facebook, for vi vil helst unngå at det plutselig glipper der fra noen utenforstående (har ettpar tanter som er litt sensasjonslystne :-p ). Noen morsomme greier man kan si/gjøre/ta bilde av og dele? Har egentlig litt lyst til å bake inn at det har vært en lang vei og få frem at det er ved hjelp av ivf, for har allerede fått spørsmål om det er hjemmelagd, og det syns jeg er så sårt. Virker som om folk syns det er mer stas med hjemmelagd, men vi hadde jo aldri kommet i mål på det viset. Så det er faktisk litt viktig for oss at folk ikke tror det, men forstår at reka ble til i en skål på rikshospitalet (vi er kanskje litt rare sånn sett). Uansett: noen tips eller morsomme idèer?
Tipptopp Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Hva med å lage fotspor i sanden som lager to lange stier (dere) og så dukker det opp to bittesmå fotspor helt fremme og så ta bilde av det? Da viser dere at dere har gått langt for å møte barnet. Hjemmelagd, bortelagd... Lagd med kjærlighet!
Optatium Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Jeg skrev i en SMS til de nærmeste at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves, og så la jeg ved bilde av positiv test Kanskje du har et UL bilde å bruke? Skjønner hva du mener med det med å få frem at man har hatt hjelp, jeg vil ikke ha kommentarer på dårlig planlegging med novemberbarn osv. da vi har slitt i nesten fem år for denne erta! Så får oss var det også viktig å få frem det at vi har hatt hjelp, og hvor glade vi er for det. Men jeg har ikke så mange gode tips egentlig! Vil bare legge til at jeg syns det er utrolig hyggelig at dette går veien for dere! Er nesten gladere på deres vegne
RosaParasoll Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Lag en litt vanskelig rebus. Jeg har og et vennepar som har gått den samme lange veien, hun tok bilde av en bolle i ovnen og skrev noe om at hun var ikke så god på å bake, men med litt hjelp så blir det bollefest i april.
PrinsesseHengepupp Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2014 Mannen har bursdag i november, så tenker også litt på å knytte det opp mot det. Rebus var litt morsomt, kanskje jeg må forske litt på det? Da kan vi jo skrive ganske mye, også blir det en greie av det uten å bare være en status?
TanteTroll Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 De fleste rundt oss vet allerede siden vi har vært forholdsvis åpne om veien hit med prøving, aborter og ivf. Men nå er vi kommet så langt at svigermor holder på å revne, og vi ser det kan bli vanskelig å forhindre folk i å sprekke. Og vi vil jo helst slippe nyheten selv. Tenker da spesielt på facebook, for vi vil helst unngå at det plutselig glipper der fra noen utenforstående (har ettpar tanter som er litt sensasjonslystne :-p ). Noen morsomme greier man kan si/gjøre/ta bilde av og dele? Har egentlig litt lyst til å bake inn at det har vært en lang vei og få frem at det er ved hjelp av ivf, for har allerede fått spørsmål om det er hjemmelagd, og det syns jeg er så sårt. Virker som om folk syns det er mer stas med hjemmelagd, men vi hadde jo aldri kommet i mål på det viset. Så det er faktisk litt viktig for oss at folk ikke tror det, men forstår at reka ble til i en skål på rikshospitalet (vi er kanskje litt rare sånn sett). Uansett: noen tips eller morsomme idèer? Her annonseres ikke graviditeten på Facebook (og det får ingen andre gjøre heller), så ingen tips herfra, men jeg vil bare si at jeg forstår behovet for å si at det er en ivf- baby. Vi var ikke åpne om prøverørsforsøk til andre enn foreldre og søsken, men da det etterhvert ble umulig å skjule at jeg var gravid, hadde jeg også behov for å si at vi måtte ha hjelp av ivf. Opplevde heldigvis ikke at andre antydet at det var mer stas med hjemmelaget. De aller fleste skjønner jo at når man har måttet ha hjelp av ivf, har veien mot graviditet vært lang og tung. Hvordan det har vært å gå igjennom den prosessen skjønner de færreste fullt ut, men mange vil gjerne prøve og forstå, og er oppriktig interesserte. VesleTrollet, som kom etter 7 lange år som prøvere og mange forsøk, er for meg et stort mirakel. MageTrollet, som plutselig bare dukket opp nesten av seg selv, er et like stort mirakel Jeg er heldig som har fått barn med hjelp, og jeg er heldig som har en hjemmelaget i magen. Begge deler er like stas <3
PrinsesseHengepupp Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2014 Så koselig å høre TanteTroll Vi syns selvsagt hjemmelaget og bortelaget er like stas, for andre. Men pga en blodplateuforlikelighet kan vi godt bli gravide hjemme men de dør pga mine antistoffer. Så for oss vil det aldri bli et alternativ. Så vi vil gjerne at det ikke blir rom for misforståelser, rar som vi er. Satt å pusla med noe dikt-greier i natt, på dialekt da, tror det kan bli veien å gå for oss, sammen med et bilde. Var slik vi inviterte til bryllup, så det blir jo en slags rød tråd.
LykkeMi Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Jeg har kjøpt sokker som det sto "Born 2014" på som jeg tenkte å sende i posten til familien. Har ikke bestemt meg for om jeg skal skrive noe mer eller ikke engang ha på avsender på pakken så må de tenke litt mer på hvem det er som har sendt de =) Kjenner forresten at jeg får litt vondt i meg hvis folk mener at "bortelaget" ikke mer like bra som hjemmelaget. Selv har jeg en "hjemmelaget" bolle og jeg misunner ingen som har måtte tatt den lange veien til der dere er nå. Så stå på og ikke la noen ødelegge gleden med det vi har i magen uansett hvordan vi kom dit =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå