Gå til innhold

Full "krig" ved legging helt plutselig.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en skjønn gutt som straks blir 11 mnd. Legging har aldri vært noe problem Han lærte seg å sovne av seg selv uten at vi gjorde noe for det. Jeg har alltid lagt han til samme tid siden vi fikk inn rutiner ved 3 mnd alder, sunget for han, sagt natta, kysset han på panna, og gått ut, og da har han sovnet uten noe tull. Men nå er det fullstendig uaktuelt å sove uten å hylskrike først :(

Jeg tar han opp, trøster og roer ned. Men så fort han skjønner at han skal ned i senga igjen, så hyler han (ikke vanlig gråt, men skikkelig hyl) Jeg fatter bare ikke hvorfor :( Han er god og mett, hatt de samme rutinene siden han var 3 mnd med både sang, og eventyr før vi legger oss, sang før jeg går ut, samme tidspunkt, samme seng og samme rom. Flere som har opplevd dette? Han har fått to tenner nede, og den tredje har nesten kommet frem oppe. Har prøvd stikkpille, men ingen forandring.

Han sover veldig greit på dagtid. Eneste forskjellen, er at han sover en lang økt i stedet for to. Det har han gjort siden tidlig i april. Har prøvd å være inne hos han til han sovner i tilfelle han er redd noe, men ga opp etter 2,5 time, og da var han super overtrøtt i tillegg :(  Tips mottas med takk :) :)

Endret av Julie Angelica:)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har blitt så stor at han har skjønt at han kan styre dere med hyling. Det er sansynlig vis ikke noe galt. Han liker bare å bli tatt opp. Slutt med å ta ham opp. Gå inn og si god natt, uten berøring en gang. Etterpå går du inn uten å si noe også. Da gir han seg sansynlig vis etter noen dager.

Anonymous poster hash: 7cfc5...367
Skrevet

Kan det være seperasjonsangst? Noen barn føler at søvn er adskillelse fra mamma og pappa, og blir derfor "vanskelige" ifht soving. Lille her(snart 1år) har veldig angst for å skilles fra meg på dagtid. Og når jeg skal legge på kvelden, er det kaos, hun vil ikke ligge, ikke sove, bare henge på puppen. Når pappan legger, sover hun i løpet av 10 min.

Anonymous poster hash: df8dc...09a

Skrevet

Han har blitt så stor at han har skjønt at han kan styre dere med hyling. Det er sansynlig vis ikke noe galt. Han liker bare å bli tatt opp. Slutt med å ta ham opp. Gå inn og si god natt, uten berøring en gang. Etterpå går du inn uten å si noe også. Da gir han seg sansynlig vis etter noen dager.

Sånne holdninger skremmer meg. Tenk om han er redd? Skal han bare ligge der, uten å bli tatt på og se at mamma snur ryggen til og går? Han kommer nok til å "gi seg" etter en stund ja, men hvorfor det, tror du?

Skrevet

Sånne holdninger skremmer meg. Tenk om han er redd? Skal han bare ligge der, uten å bli tatt på og se at mamma snur ryggen til og går? Han kommer nok til å "gi seg" etter en stund ja, men hvorfor det, tror du?

Det er derfor hun skal gå inn og vise at hun er der.

God nattesøvn er viktig for barn. Det får de ikke om de bruker timesvis på å kontrolere foreldrene ved å hyle hver gang de skal legge seg.

Skrevet

God nattesøvn er viktig for barn. Det får de ikke om de bruker timesvis på å kontrolere foreldrene ved å hyle hver gang de skal legge seg.

Jeg tror allikevel dette vil føles som en avvisning for gutten. Han er bare 11 måneder, han evner ikke å forstå at mamma gjør dette i beste mening.

Skrevet

Jeg tror allikevel dette vil føles som en avvisning for gutten. Han er bare 11 måneder, han evner ikke å forstå at mamma gjør dette i beste mening.

Da er det bare å finne en annen løsning eller godta å bruke et par timer på legging de neste årene ;)

Skrevet

Min på ni mnd startet sånn for en måneds tid siden. Vært enkel å legge hele veien, men ikke nå lenger. Har gått litt over nå så bedrer seg nesten fra dag til dag. Her har det kommet ikke mindre enn fem tenner i sammr periode, samtidig som han ikke vil amme så mye mer, så jeg tenker at det bare er en kort periode på grunn avdette.

Anonymous poster hash: a2d74...328

Skrevet

Det å la han ligge å gråte på den måten lenge, er helt uaktuelt. Og det er fordi han kaster opp til slutt. Det vet jeg fordi jeg ved en anledning gikk i dusjen som er vegg i vegg med soverommet, og selv om jeg stoppet vannet for å høre etter han innimellom, så ble det så ille før jeg rakk å inn til han, at han begynte å hoste, og deretter kastet opp. Jeg gjør ikke det en gang til før han har sovet såpass lenge at jeg vet han sover godt, for å si det sånn! Jeg tenkte kanskje det kan ha noe med at det er tenner på tur, for når jeg kikke i dag, så er den andre tanna oppe på tur ut også, og den som nesten er fremme, har igjen litt enda før den er 100%.

Det kan også være separasjonsangst ja, og derfor kommer jeg til å gå ut og inn, trøste og gå ut igjen, men jeg tar han ikke opp hvis jeg ikke har mistanke om at det er en rap som skal opp eller at han har vondt. Skal prøve dette i kveld. Takk for svar jenter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...