Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Skal operere i benet. Bedt på middag m alkohol dagen derpå. Farlig, eller bare en dårlig idé? Anonymous poster hash: 0da52...160
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Hvilken operasjon er det snakk om da? Anonymous poster hash: 3d4f1...115
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Må du drikke alkohol selv om det serveres? Anonymous poster hash: e51da...800
klg,2 boys now:) Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Dårlig ide. Middag er en ting,men alkohol ville jeg holdt meg unna
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Det kommer jo an på om du må bruke smertestillende også, men i hovedsak hadde jeg latt alkoholen stå urørt for min del... Anonymous poster hash: 4a9e4...91b
Gustav Klitt Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Dette har jeg ingen vitenskapelige holdepunkter for, men har hørt flere som driver med tatoveringer si at man blør mer med litt innabords / dagen derpå, fordi alkohol virker lett blodfortynnende. Vet ikke om det er sant, altså Nå vet jo ikke jeg hva slags operasjon det er snakk om eller hvor mye du har tenkt å drikke, men på generelt grunnlag bør det sies at alkohol demper evnen til å oppfatte smerte og ubehag, slik at det kan være fare for at du overser smerter / andre signaler fra kroppen om at alt ikke er som det skal. Tilheling kan ta lenger tid fordi det koster kroppen energi å drikke. Og du kan hende tåler mindre alkohol enn vanlig. Jeg ville ha styrt unna. Men da forutsetter jeg at deg er snakk om et inngrep av en viss størrelse
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Jobber post op og får dette spørsmålet relativt hyppig. Pleier å svare litt ut i fra formen der og da, har du gjort et lite inngrep, og er i fin form med en gang etterpå kan du sikkert ta deg et glass eller to hvis du ikke tar smertestillende (opiater/codein). Hvis det er forventet mye smerter/blødningsrisiko, du er plaget med postoperativ kvalme osv ville jeg holdt meg unna. Husk å sitte med benet høyt for å unngå hevelse og blødning. Anonymous poster hash: 07379...0c4
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Må du drikke alkohol selv om det serveres? Anonymous poster hash: e51da...800 Har aldri skjønt den jeg heller. At folk MÅ drikke alkohol bare fordi de får det servert. Har selv vært i utallige bryllup, bursdager og andre selskaper uten å drikke, selv om så å si alle andre drakk. Anonymous poster hash: 0429d...019
mamma'n til 2 :) Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 (endret) Alkohol tynner ut blodet,så du får jo en høyere risiko for blødning. Bruker du smertestillende,bør du ikke drikke alkohol. Dagen etter en operasjon pleier jo å være ganske slitsom,syns jeg da. Bedøvelsen er gått ordentlig ut,og man merker at det er kuttet og "mørbanket" ved operasjonsåret. Sitt med benet høyt,og unngå alkohol. Det er mitt beste råd. For med alkohol i blodet gjør ikke vondtene så veldig vondt lenger,og da belaster man gjerne vondten mer en normalt. Det får du igjen for dagen der på. Lykke til med operasjon og kos deg med middag :-) Endret 9. mai 2014 av mamma'n til 2 :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå