Gå til innhold

Glemte p-piller. Trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber natt og da henger jeg ikke helt med på p-pillene. Har glemt hele 3piller etter hverandre. De 2 første dagene etter de glemte pillene har jeg ikke hatt sex, men fikk blødninger i dag på dag 3. Hvor viktig er det at jeg bruker kondom de neste 4 dagene. Når jeg har hatt blødning er vel det en indikator på at det er minst 14 dager til en EL?

Anonymous poster hash: 280c5...22b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blødningen du har fått er trolig en hormonell blødning og ikke mens. Så lenge du går på p-piller og har tatt de så nylig som du har kan ikke anta når du får eggløsning basert på "mensen", den kan komme når som helst. Så du bør bruke annen prevensjon ved sex den kommende uka(og huske alle pillene)

Anonymous poster hash: 8b662...610
Skrevet

Mener du at EL bare plutselig kan skje? Jeg trodde folk drev å venta på å få mensen etter p-pille slutt for at da kom EL etter 14dager. Jaja. Men om en uke er jeg hvertfall trygg da, får være forsiktig frem til det.

Skrevet

Mener du at EL bare plutselig kan skje? Jeg trodde folk drev å venta på å få mensen etter p-pille slutt for at da kom EL etter 14dager. Jaja. Men om en uke er jeg hvertfall trygg da, får være forsiktig frem til det.

Så enkelt er det nok ikke nei. (Men det er nok en utbredt misoppfatning.)

Anonymous poster hash: 8b662...610

Skrevet

Det er faktisk større sjanse fo rå bli gravid rett etter pilleslutt. Så da er sikkert sjansen like stor når man glemmer piller.

Det er sånn venninna mi har fått alle sine 3 barn..

Anonymous poster hash: 95166...0b4
Skrevet

Hva? Jeg tror jeg må finne meg noe annet. For jeg glemmer stort sett 1-2 piller hver måned. Ikke nødvendigvis etter hverandre. Men jeg trodde jeg hadde litt å gå på. Folk sier jo at man kan ikke regne med å bli gravid før etter først 3mnd etter pilleslutt.

Skrevet

Les pakningsvedlegget! Det varierer fra merke til merke og når det er på brettet hvordan man skal forholde seg til glemte piller.

Du finner pakningsvedlegget på felleskatalogen.no :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...