Gå til innhold

Hva er det beste med å ha tre barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere trebarnsmødre fortelle meg det??😃😃

Anonymous poster hash: 2dfa6...157

Videoannonse
Annonse
Skrevet

henger meg på denne :-) venter nr 3 om noen mnd

Anonymous poster hash: 715ee...96e
Gjest Julia1984
Skrevet

Trippel glede! Alltid noen som vil holde hånden min, sitte på fanget, kose. Tre helt ulike personligheter. Kan anbefales! Aktivt og travelt, men helt perfekt.

Skrevet

Trippel glede! Alltid noen som vil holde hånden min, sitte på fanget, kose. Tre helt ulike personligheter. Kan anbefales! Aktivt og travelt, men helt perfekt.

Skulle til å svare, men det var ganske likt denne. Ps. Du blir god i multi tasking av å ha 3 ;)
Skrevet

Gleden ved at jeg ser hvor glade de er i hverandre forteller meg hvor rett vi har valgt ved å få tre barn.

Det er stort sett alltid action i huset, og da kjenner jeg at jeg lever. Jeg føler meg heldig som er mamma til de tre herlige ungene våre. Tre er mer rett for oss enn to.

Anonymous poster hash: 46b63...5da

Skrevet

Herlig! Kom gjerne med flere svar!:-)

Skrevet

Jeg har 3, med veldig stor aldersforskjell og det er bare herlig!  :strix:

Etter at jeg har lagt minstemor på 5 måneder kan jeg sitte å prate med 13-åringen om hans dag for så å få en telefon fra eldstemann på 19, som stolt forteller at han har laget mammas kjøttkaker på egen hybel for første gang.  :hjertesmil:

Jeg elsker å ha de rundt meg, rett og slett, jo fler jo bedre!

Skrevet

Har tre tette og ser så mye glede de har i hverandre.

Anonymous poster hash: d5978...c4d

Skrevet

Spør meg om noen år...

Skrevet

Gleden ved at jeg ser hvor glade de er i hverandre forteller meg hvor rett vi har valgt ved å få tre barn.

Det er stort sett alltid action i huset, og da kjenner jeg at jeg lever. Jeg føler meg heldig som er mamma til de tre herlige ungene våre. Tre er mer rett for oss enn to.

Anonymous poster hash: 46b63...5da

Enig! Det er fantastisk å se den gode søskenkontakten mellom dem, og godt å vite at de for alltid vil ha hverandre i livene sine.

Anonymous poster hash: e7e0c...ecf

Skrevet

:-)

Skrevet

Det er slitsomt og man må ha god kontroll på logistikken! Men samtidig gir de så utrolig mye glede! Overgangen fra en til to var størst. Nå kunne vi lett hatt fire føles det som😉 Men vi er ferdige nå etter tre altså😅

Også er det fint å se hvor stor glede de har av hverandre.De er seks, tre og ett år.

Skrevet

Ikke noen koselig tanke, og selvfølgelig ikke et argument som står alene, men tenker på hvis noe skulle skje med noen av oss. Har nettopp mistet ene niesen min og den andre niesen er nå alene, har ingen søsken lenger. 

Skulel noe skje med en av mine kan de to andre støtte hverandre i sorgen og gå videre i livet sammen.

Anonymous poster hash: fabd9...e0b
Skrevet

Stress og mas med nummer tre!

Alt er så mye mer komplisert. :(

Anonymous poster hash: 513cc...405
Skrevet

Stress og mas med nummer tre!

Alt er så mye mer komplisert. :(

Anonymous poster hash: 513cc...405

huff da, det var ikke koselig.. Men noe bra er det vel med det?:-)

Skrevet

At jeg har 3 som elsker meg ubetinget:)

Anonymous poster hash: a0a4f...952

Skrevet

Stress og mas med nummer tre!Alt er så mye mer komplisert. :(Anonymous poster hash: 513cc...405

Enig i denne. Det positive er jo at vi har fått enda et barn som vi elsker svært høyt. Og vi får gleden av å se søskenkjærlighet mellom barna og få se dem vokse opp. Men herre min Gud, det er tunge dager!

Anonymous poster hash: 7cb09...b02

Skrevet

Jeg tror det er lettere å finne seg selv når man er tre enn når man er to. Når man er to, er gjerne den ene rolig og den andre aktiv. Eller den ene er rotete og den andre er ryddig. I en familie sammenlignes man ofte med hverandre og tror det er lettere for de fleste å se nyansene når det er flere, da blir man ikke alltid motsetninger, men noen er alltid i midten.

For min egen del er fordelen at jeg har flere å være glad i, jeg får enda flere trekk, egenskaper og personlighetstrekk å finne utav. Jeg får anledning til å bruke flere sider av meg selv fordi de utfordrer meg på ulike måter.

De tre er dessuten veldig glade i hverandre og henter ut forskjellige ting av de to søsknene hver av dem har.

Skrevet

Har ikke tre selv, men ønsker meg det. Har to søsken selv, og syns det har vært toppers! To forskjellige personer jeg har superbra kontakt med og som jeg kommer til å ha mye glede av som voksen også. Elsker brødrene mine! Ja det har vært trangt og mas, men alt det morsomme vi har gjort og alle gode minner veier opp for det ♡

Skrevet

Aldri fred å få:-) Virkelig ikke altså. Det er alltid noen som trenger deg til noe. Det har vært tøft, men nå begynner det å bli gøy. De er 3, 5 1/2 og 9.

Anonymous poster hash: 2158d...947

Skrevet

Aldri fred å få:-) Virkelig ikke altså. Det er alltid noen som trenger deg til noe. Det har vært tøft, men nå begynner det å bli gøy. De er 3, 5 1/2 og 9.

Anonymous poster hash: 2158d...947

er det det beste?;-)

Skrevet

Man får jo plutselig en liten gjeng med barn, elsker den tanken - "gjengen min, liksom " 😍 Men det er TRAVELT, signerer på den... Noen ganger slår tanken meg: "hva har vi gjort?" (Vi var svært usikker på om vi skulle gå for sistemann) Men hallo - trippel glede ❤️❤️❤️

Anonymous poster hash: 8d430...afb

Skrevet

Det er veldig mange ting som er helt supert med tre, så vanskelig å komme på alt.

Men kan trekke fram at barna får en stor og fin familie å bo i, med mye liv i huset. Våre er i tillegg gode venner, og trives godt med å leke sammen.

Det er god stemning i heimen til vanlig :-) og de kjeder seg mindre, så mindre masing på voksne.

Veldig koselig med måltidene med alle rundt bordet, ser barna trives godt med å være flere barn til middag.

Greit med barnevakter også, for de minste blir tryggere når de er sammen med "flokken" om det skulle komme en barnevakt.

De lærer mye av hverandre, og er godt trent til det sosiale livet siden de er vante med å vente litt på tur og være med andre - og ikke alltid få det som de vil.

Mange fine familieøyeblikk med en liten barneflokk :)

Skrevet

Dynamikken i søskenflokken.

Det at de har flere å spille på er positivt for de alle sammen tror jeg. Det å ha mer enn ett søsken er en glede hele livet, kan ikke den ene hjelpe deg kan den andre ;)

Jeg har nå valgt å få nr fire også jeg da, så her er det liv i leiren. De er nå 5, 7, 10 og 13 år gammel og har stor glede og nytte av hverandre. Litt krangel innimellom selvfølgelig, men også leksehjelp, noen å spille brettspill med, noen å ha vannkrig med, noen å se en film sammen med osv. Om en er ute på farten er det alltid noen igjen å leke med også :)

10-åringen spurte for en liten stund siden om vi ikke snart kunne få en baby til, så jeg tror ikke de selv heller har noe imot å ha flere søsken ;) Men nå er det snurpet igjen her altså, fire holder...

Anonymous poster hash: 14cfb...556

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...