Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Jeg mener, jeg trodde "alle" ammet. Men når jeg leser her inne virker det som det er stikk motsatt! Anonymous poster hash: 16460...549
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Det er visst ikke lov å si at man ammer lengre, man kan jo støte dem som av forskjellige grunner ikke får det til ;p Anonymous poster hash: e8e4f...f5a
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 Men er det noe spesielt med forumfolk mon tro? Kan timesvis med forum-aktivitet ødelegge melkeproduksjonen? Anonymous poster hash: 16460...549
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Jeg har ikke ammet noen av mine og føler tvert imot at de aller fleste ammer. I min barselgruppe var jeg eneste som ikke ammet, blant venner var det en til som ga flaske.. Anonymous poster hash: 4a3a1...9bc
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Jeg er med i to barselgrupper. I den ene er vi 8 styk, 2 delammer, 3 fullammer og tre ammer ikke (jeg ammer ikke). I den andre er vi 4, 2 ammer og 2 ammer ikke. Så 50-50. Men om det gjenspeiler virkelighetenvet jeg ikke. I et annet forum er det mange graviddagbøker og har inntrykk av at ca 50-50 ammer/ammer ikke. Anonymous poster hash: 198f0...067
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #6 Skrevet 8. mai 2014 Jeg er med i to barselgrupper. I den ene er vi 8 styk, 2 delammer, 3 fullammer og tre ammer ikke (jeg ammer ikke). I den andre er vi 4, 2 ammer og 2 ammer ikke. Så 50-50. Men om det gjenspeiler virkelighetenvet jeg ikke. I et annet forum er det mange graviddagbøker og har inntrykk av at ca 50-50 ammer/ammer ikke. Anonymous poster hash: 198f0...067 Ja det er egentlig 50/50 jeg også at inntrykk av. Men dette stemmer bare ikke med statistikk jeg har lest, hvor 80% eller noe fullammes til 4 mnd og litt færre til 6 mnd. Anonymous poster hash: 16460...549
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #7 Skrevet 8. mai 2014 Det virker som de fleste ikke ammer. Er så lett visstnok når man gir flaske. Jeg ammet min Anonymous poster hash: 58e89...fa0
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #8 Skrevet 8. mai 2014 ... og slik jeg oppfatter det så er problemet for de fleste at de ikke fikk til ammingen helt fra starten av... Anonymous poster hash: 16460...549
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #9 Skrevet 8. mai 2014 Har ammet begge mine. Ene til 6 mnd og andre ammer jeg fremdeles og er snart 1 år. Tror de aller aller fleste starter ut med å amme, men ikke alle holder ut så lenge. Anonymous poster hash: 5fdfb...344
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #10 Skrevet 8. mai 2014 Ammet ikke, men har inntrykk av at de fleste ammer. Kanskje man lettere legger merke til de som gjør noe annet enn en selv og at det derfor virker som om flere gjør motsatt? Anonymous poster hash: d1353...7f2
☆☆☆ Skrevet 8. mai 2014 #11 Skrevet 8. mai 2014 Vil tru dei som gir flaske har fleire spørsmål, og at det derfor virkar som at dei er i fleirtal. Ammar babyen på 6 mnd, eldste vart amma i litt over 8 mnd.
humlemamma Skrevet 8. mai 2014 #12 Skrevet 8. mai 2014 Amma i 8 måneder, men kun ren og skjer flaks at jeg holdt ut. Slet i seks uker, først når helsesøster gav klarsignal til å handle inn mme slapp presset og ting løsnet. Måtte slutte med amming på grunn av medisiner. Ble da gravid med en gang, så medisinene ble kuttet (men jeg mistet). Helsesøster presterte å spørre da barnet var 9 måneder (tre uker etter ammeslutt) om jeg ikke kunne pumpe for å få opp produksjonen igjen, for det var jo altfor tidlig å slutte. Jeg var superglad for å få tilbake kroppen min jeg, var så lei av å amme og ungen kastet på hodet for å få med seg alt mulig rart som skjedde rundt.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #13 Skrevet 8. mai 2014 Jeg fullammet i 8mnd og ammer fremdeles. I barselgruppen min ammet 13/14 og i den andre 6/6. Anonymous poster hash: c525b...81b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #14 Skrevet 8. mai 2014 Jeg har ammet alle mine 4 barn, de tre eldste var 13-16 mnd når vi sluttet, minstemann er snart 6 mnd og vi har ingen planer om å slutte enda. Men jeg synes også det virker som det er flere som gir flaske, vertfall etter noen få mnd. Anonymous poster hash: 6c7e1...e49
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #15 Skrevet 8. mai 2014 Vil tru dei som gir flaske har fleire spørsmål, og at det derfor virkar som at dei er i fleirtal. Ammar babyen på 6 mnd, eldste vart amma i litt over 8 mnd. Ja, men problemet er at det foreligger lite info til de som gir MME, og selv hos hs og på ammehjelpen.no er det lite hjelp å få. Problemet er altså ikke mødrene som gir flaske. Anonymous poster hash: 1e7ef...f4b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #16 Skrevet 8. mai 2014 Det virker som de fleste ikke ammer. Er så lett visstnok når man gir flaske. Jeg ammet minAnonymous poster hash: 58e89...fa0 Nei, det er ikke lett. Da har du ikke prøvd begge deler. Det er et hersens slit med flasker og skulle gladelig ammet trillingene mine. Anonymous poster hash: 1e7ef...f4b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #17 Skrevet 8. mai 2014 I min omgangskrets ammer de fleste. Jeg startet å amme jeg og, men mistet melken etter 3,5 mnd og måtte gå over på mme. Det var noe skit, syntes det var mye enklere å amme da maten alltid var klart hvorsomhelst nårsomhelst, mens med mme så må man ha flasker, vann, mme, dosering og stress før barnet kan få mat. Nå skal jeg ha nr 2 og håper jeg har mer melk denne gangen, for ønsker å kunne amme til barnet i hvertfall er nærmere året. Søstra mi derimot syntes amming var ubehagelig og fikk problemer med å legge barnet til. Ho hadde ingen problemer med ammingen utenom, men helsesøster anbefalte henne å slutte å gå over på mme da barnet var litt over en mnd gammel, for det gav søstra mi en avstand fra barnet under mating og ikke den nærheten som man vanligvis får. så det var bedre for forholdet mellom mor og barn at hun gikk over på mme faktisk. Alle er forskjellige og man gjør jo det som er best for en selv tenker jeg. Anonymous poster hash: 1910e...1f4
Von Hertelhofen Skrevet 8. mai 2014 #18 Skrevet 8. mai 2014 De fleste i min omgangskrets har ammet barna. Jeg vet også kun om en person som ikke ville prøve å amme barnet sitt. Jeg tror de fleste prøver. Noen kaster inn håndkleet for tidlig, mens andre igjen lider seg igjennom amming for enhver pris.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #19 Skrevet 8. mai 2014 I min familie og omgangskrets ammer alle. De fleste fullammer til 4-6 måneder og fortsetter fram til mellom 10 mnd og 2 år. Jeg har 2 veninner som har delamma og 1 som slutta før barnet var 3 måneder. I min barselgruppe var vi 6 som amma og 1 som ga flaske. Det eneste stedet jeg møter på forestillingen om at det er nesten like vanlig å gi flaske er på DiB... Anonymous poster hash: 867fa...0b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå