Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Hei dere. Jeg er så bekymret for min datter på 3 1/2 år som er så småspist. Hun veier bare 13.4 kg og er 100 cm, så hun er meget tynn, syns jeg. Mannen min mener vi bør se det an, mens jeg mener hun bør til lege og evnt videre utredning. Hva tror dere? Hun spiser nesten bare brødmat med leverpostei eller knekkebrød med brunost eller kaviar. Får i henne kokt egg noen ganger. Hun liker ikke noe varmmat, hun må sitte ved bordet, og pirker bare i maten. Hun kan til nød spise noen pastaskruer hvis vi har det, men liker ikke poteter, grønnsaker, kjøtt eller fisk, eller saus. Hun går i bhg, og spiser litt der også, men ikke mye. Skjelden hun liker varmmaten de serverer. Jeg har sagt at hun må sitte ved bordet til alle måltider, men det er hyl og vræl nesten hver eneste dag. Og hun kan smake såvidt det er, men spytter det ut igjen, hvis det er en ukjent smak. Jeg gir henne helmelk å drikke, og hun drikker vel en kopp eller to om dagen. Dette er blitt en bekymring for meg. Jeg syns det er så synd at mannen min er så uenig. Han lar ting bare skure og gå føler jeg. I bhg klarer de ikke å få med seg hva hun spiser eller ikke, for det er forskjellige ansatte der, og mange barn. Så de har ikke nevnt noe spesiellt, bortsett fra at hun spiser en til to brødskriver i løpet av en dag. Og det ser jeg jo i matboksen hennes at hun har gjort. Skal jeg ta kontakt med fastlegen, syns dere? Jeg er litt skeptisk til helsestasjonen, for de har en tendens til å problematisere ting noe voldsomt. Det et vel ikke noe annet sted man kan henvende seg? Er det noen som har et råd til meg, for jeg er så fortvilet. Anonymous poster hash: a53ea...b3a
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Høres ut som min 3åring, bortsett fra at hun veier litt mer. Vil kun spise knekkebrød (hun liker ikke brød) med brunost og Biola eller vann. Har dere prøvd Biola? Den med banan falt veldig i smak her. Hun pirker i maten, spiser noen tygger og så vil hun ikke ha mer. Sier ikke fra når hun er sulten. Spiser litt frukt og bær. Har dere prøvd å tilby henne litt mellommåltider? Frukt, nøtter, bær etc. Ikke som erstatning for middag, men for å få opp appetitten noe? Anonymous poster hash: d3fea...caf
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 Hei. Ja vi har gitt biola, og all den frukt hun vil ha. Men hun vil stort sett ikke ha noenting. Nøtter har jeg aldri prøvd, hønemamma er redd hun skal sette det i halsen. Bær har hun ikke villet spist siden hun spiste blåbær og fikk oppkastsyken rett etterpå. Desverre. Jeg kjøpte jordbær og bringebær og druer og vannmelon, og hun bare rynker på nesa. Spiser noen ganger sånnn fruktmos fra glass beregnet til bittesmå barn, eller en yougurt. Anonymous poster hash: a53ea...b3a
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Hmm.... ta kontakt med lege eller med helsesøster. Når dere er bekymret for vekten og hun spiser såpass lite så er det best at dere tar det opp med profesjonelle. Lykke til! #2 Anonymous poster hash: d3fea...caf
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Forstår at du er bekymret. Vi har også barn på samme alder som ikke vil ha middag.. så blir mye brødmat her, også blir det litt grøt.. for det er han glad i.. jeg merker at han spiser mer de gangene han får være med å lage og hvis vi kaller det noe spennende (men er jo ikke alltid han spiser da heller).. har også brukt konditorfarge for å gjøre det mer spennende. Jeg tror nok mange barn er slik og at det vil bli bedre etterhvert.. Men du kan jo gjøre slik som jeg gjorde en gang ang bhg.. jeg lagde skjema hvor personalet måtte loggføre alt han spiste en periode.. da fikk jeg et større innblikk i det daglige inntaket.. når det er slike helsemessige bekymringer må jo bhg samarbeide. (Jeg gjorde dette fordi han gikk ned i vekt og jeg mistenkte at han ikke spiste nok i bhg.. og det gjorde han heller ikke.. så etter det tiltaket forsto de at de måtte være mer oppmerksomme på hvor mye han fikk i seg) Anonymous poster hash: ba459...568
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå