Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Snakker 30 grader ca. Noen med erfaringer å dele? Anonymous poster hash: 18349...4d2
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Ei venninne av meg tilbragte halve ferien på utenlandsk sykehus og prøvde å stoppe fødselen da hun var rundt 30 uker på vei. Var visst ikke noe særlig ;-) heldigvis gikk det bra. Hadde ikke tatt sjansen selv. Anonymous poster hash: 6303f...91c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 32 uker pluss var jeg innlagt på sykehus pga svangerskapsforgiftning, så det har lært meg å ALDRI planlegge noe når det gjelder ting i svangerskapet igjen Anonymous poster hash: 5299d...0a5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Hvis du er i god form og takler varmen bra, så er det sikkert fint. Jeg hadde mer enn nok med en grei norsk sommer da jeg nærmet meg høygravid og hadde ikke trivdes med å reise til 30+. Du burde også sjekke opp hvordan leger og sykehus er i landet du har tenkt å reise til, sånn i tilfelle det skjer noe. Og du må sjekke om reiseforsikringen din dekker evt utgifter til sykehus ol når svangerskapsproblemer er årsaken, det er det veldig mange som ikke gjør. I tillegg må du undersøke hvor sent flyselskapet lar deg fly, noen flyselskaper forlanger legeerklæring allerede rundt uke 30 på flyturer utenfor norden. Det kan bli dyrt å ikke få lov å være med flyet hjem fordi du ikke har noen legeerklæring og det vil bli enda dyrere å sitte i utlandet med et prematurt barn som må bli i flere uker, hvis ikke reiseforsikringen dekker noe (+ at det nok vil være hyggeligere å være i nærheten der man bor hvis man er så uheldig at man havner i den situasjonen) Anonymous poster hash: c0f23...c0b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Jepp var i Syden bare noen uker før jeg fødte. Var der i slutten av feb og fikk 2.april. Gikk helt fint, men va dårlig på vei hjem så jeg lovet meg selv og aldri reise høygravid så langt igjen. Anonymous poster hash: 071c1...852
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #6 Skrevet 8. mai 2014 Reiseforsikring dekker ikke hvis du må føde for tidlig tror jeg… Og man trenger legeerklæring for å fly. Anonymous poster hash: 071c1...852
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #7 Skrevet 8. mai 2014 HI her. Så lenge man reiser i et EU land er man vel dekket for lege/sykehus uansett? Bare man har med dette Helsekortet eller hva det nå heter. Har i tillegg god reiseforsikring. Anonymous poster hash: 18349...4d2
.Lillemy. Skrevet 8. mai 2014 #8 Skrevet 8. mai 2014 Jeg var på gran canaria i uke 31-32 gikk kjempe fint det. Storkoste meg Jeg var i syden når det var ca 25 grader og lå mye med bassenget for å kjøle meg ned. Vil anbefale deg støttestrømper til flyturen. Og sjekke opp om hva reise forsikringen dekker hvis noe skjer på reise. Og ha nummeret yil nærmeste sykehus klar bare sånn i tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #9 Skrevet 8. mai 2014 Jeg var i Side i Tyrkia med familien i uke 32. Måtte ha legeerklæring på at jeg kunne fly, ellers ikke noe problem. Bodde på familieresort. Jeg storkoste meg, var både ved basseng og strand. Hadde alltid solseng og parasoll og tok siesta midt på dagen. Støttestrømper på fly var et must da Min forsikring dekket fødsel i utlandet frem til uke 37. Anonymous poster hash: 91168...761
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 Jeg reiste akkurat mellom uke 30 og 31. Gikk greit når jeg kunne kjøle meg ned osv, men var veldig stresset med tanke på for tidlig fødsel eller andre komplikasjoner. Var veldig lettet da jeg kom hjem og i nærheten av norsk sykehus. Anonymous poster hash: 7f57f...379
Øyne som ser!! Skrevet 9. mai 2014 #12 Skrevet 9. mai 2014 HI her. Så lenge man reiser i et EU land er man vel dekket for lege/sykehus uansett? Bare man har med dette Helsekortet eller hva det nå heter. Har i tillegg god reiseforsikring. Anonymous poster hash: 18349...4d2 ville ikke ligget på ett statlig sykehus i noen land i europa utenom danmark, Sverige. De har ikke samme standrard som private. Hvilket land skal du til forssten?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 HI her. Så lenge man reiser i et EU land er man vel dekket for lege/sykehus uansett? Bare man har med dette Helsekortet eller hva det nå heter. Har i tillegg god reiseforsikring. Anonymous poster hash: 18349...4d2 ville ikke ligget på ett statlig sykehus i noen land i europa utenom danmark, Sverige. De har ikke samme standrard som private. Hvilket land skal du til forssten? Skal til Italia. Ligger et meget bra privat sykehus 5 min fra der vi skal bo. Anonymous poster hash: 18349...4d2
Iiiiik Skrevet 9. mai 2014 #14 Skrevet 9. mai 2014 Jeg var i Italia i uke 35. Gikk helt fint. Jeg tåler generelt varme bra, men det var strevsomt med opp mot 40 grader. Badet mye, var mye i skyggen. Bekymrer meg generelt lite, så at det skulle skje noe ift fødsel osv hadde jeg ikke engang tenkt på. Var frisk i svangerskapet og hadde født et barn tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå