Gå til innhold

Lystgass er vel ikke på vei ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på Ahus. Fødte der i sommer, lystgass ble min redning... Hvis jeg skulle født igjen hadde det ikke vært uten lystgass!!

De planlegger ikke å fjerne den?

Anonymous poster hash: ebaeb...370

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns de har fjernet det de fleste steder nå.

Anonymous poster hash: 73f45...687
Skrevet

Jeg vet. Men Ahus har det, derfor jeg spør spesifikt om Ahus.

Skrevet (endret)

Jeg hører hvert fall rundt omkring at det må gjøres noe i forhold til at de ansatte blir utsatt for mye lystgass og at det ikke er bra over tid. Om det blir fjerna helt eller om de må finne andre løsninger er jeg usikker på.

For meg var lystgass også en redning. Ikke det at det hjalp på smertene, men det blei jo innmari mye festligere på fødestua etter noen drag av den deilige gassen :) 

Oops, jeg fødte ikke på Ahus, så jeg svarer ikke på spørsmålet ditt akkurat..

Endret av catchbaby
Skrevet

Kk har ihvertfall tatt det bort for lenge siden..

Skrevet

Min jm sa at Ahus fortsatt har lystgass fordi de har godt nok ventilasjonsanlegg i forhold til kravene. Min konklusjon blir da at så lenge kravene ikke endres enda mer, så får Ahus fortsatt tilby lystgass til fødende.

Skrevet

Det stemmer at de beholder lystgass på Ahus siden sykehuset er nytt og ventilasjonssystemet er bra nok. Desverre er det fjernet fra Riksen der jeg skal føde 😢

Skrevet

Jeg lan jo nevne at da jeg brukte lystgassen, fikk jeg instruksjoner på pustemetode så ikke jordmødrene skulle få i seg lystgassen. Jeg kan bare si at dersom de fjerner lystgassen, skal jeg ikke ha flere unger D:

Skrevet

SÅ BRA :)

Takk.. Får følge med på det dersom jeg ønsker å bli gravid igjen.

Skrevet

Har med ventilasjon å gjøre, så eldre sykehus ogRiksen som ikke jeg anser som gammeltbhar ikke riktig ventilering.

Anonymous poster hash: f2c11...a91

Skrevet

Det er fjernet mange plasser. Har hatt god hjelp av lystgass tidligere, og syns det er forferdelig synd at den er på vei ut.

Skrevet

Denter borte på st Olavs i Trondheim. Men fungerte fint med epidural

Skrevet

Denter borte på st Olavs i Trondheim. Men fungerte fint med epidural

Jeg vurderte også epidural, men syntes det ble for drastisk. Er jo litt forskjell på lystgass og epidural da....

Lystgass er et flott middel for oss som bare er ute etter noe som tar smertetoppene.

Skrevet

Nei, epidural haddejeg aldri brukt! :) har sprøytefobi, særlig mot den digre j*velen der...

Men heia Ahus da ;)

Skrevet

På sikt er den nok på vei ut, på tross av sine overlegne egenskaper som smertestillende er den skadelig for personal og miljø. Men inntil kravene skjerpes inn får nok Ahus beholde den enn så lenge.

Anonymous poster hash: 34653...515

Skrevet

brukte lystgass med førstemann (endte med epidural etter en stund pga laaaaang fødsel uten fremgang), og syntes lystgassen fungerte bra. Men andremann lå jeg i badekar og klarte meg supert uten lystgassen!

Anonymous poster hash: 6dec0...5a4
Skrevet

jeg fikk også instruksjoner om pustemåte osv.. men det d.... man jo langt i når man ligger der med rier fra helvete ;/

Anonymous poster hash: 1973f...8ad
Skrevet

Lillehammer har fått lystgassen tilbake etter en periode uten.

Bedre ventilasjon og masker istedet for "sugerør" som gjør at gassen pustes ut i rommet gjør at de får beholde den. Heldigvis!

Anonymous poster hash: 5dce1...0de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...