Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Etter min fødsel, som var lang og litt ekstra dramatisk, ble jeg trillet i rullestol tilbake til barsel. Og deretter fikk jeg ikke reise meg spesielt mye på halvannet døgn. Er det vanlig? Eller? Jeg har kun fått 1 barn, så jeg vet jo ikke Anonymous poster hash: fd223...aa2
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Jeg måtte opp og stå 5/10 minutter etter fødsel. Da var det "opp og hopp", inn i dusjen og så mat. Ikke noe kjære mor, hehe Anonymous poster hash: eedb5...5be
PRobert Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 Sjangla litt etter epiduralen, men klarte å gå selv..
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Etter min første fødsel ble jeg trillet på rommet i senga - halvveis i ørska etter å ha hatt narkose for å sy deg nede 😁 og var ikke ute av senga før det var gått nesten ett døgn ... Med nummer to var jeg oppe å dusjet etter en liten time 😜 så det kan være vidt forskjellig fra fødsel til fødsel 😄 Anonymous poster hash: c09f5...e84
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Nei, det er ikke vanlig. Med mindre det er spesielt nødvendig, går man selv. Anonymous poster hash: 5e871...8ab
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #6 Skrevet 8. mai 2014 *der nede - ikke deg nede ... Anonymous poster hash: c09f5...e84
*Nøtta* Skrevet 8. mai 2014 #7 Skrevet 8. mai 2014 Det ble jeg også, hadde en lang og hard fødsel. Ble trillet i rullestol inn i dusjen, og deretter hjulpet i seng og trillet inn på barsel. Følte meg lite lur idet jeg ankom fellesrommer i senga.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #8 Skrevet 8. mai 2014 Jeg har hatt tre kjappe og enkle fødsler. Ingen har verken vasket eller trillet meg. Jeg har hoppet på beina og tatt en dusj etter litt kos med baby, og trillet babysenga inn på barsel selv etterpå. Men regner med de ansatte på føden er ganske så erfarne, og vurderer behovene til hver enkelt Anonymous poster hash: 80db1...168
Naturell Skrevet 8. mai 2014 #9 Skrevet 8. mai 2014 Ble trillet i senga, men før det dusjet jeg så jeg klarte jo å stå på beina, jeg måtte bare ha litt hjelp. Glad jeg ble trillet, tror ikke jeg hadde klart å gå selv. Men på et tidspunkt trodde jeg jo også at jeg ikke kom til å overleve fødselen, men det gikk jo bra jo :-)
humlemamma Skrevet 8. mai 2014 #10 Skrevet 8. mai 2014 Ble trillet i seng, først ned på operasjonsstua for sying, så på observasjon, så opp igjen til rommet. Fortsatt liggende i senga
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #11 Skrevet 8. mai 2014 Ble trillet i seng begge gangene jeg. Veldig godt etter klipping med første og revning med andre;) er på et lite sykehus hvor barsel er like nedi gangen da . Anonymous poster hash: 9afa6...e1f
MilleMarmelade Skrevet 8. mai 2014 #12 Skrevet 8. mai 2014 Jeg hadde håpet jeg skulle bli trillet, for jeg følte meg slettes ikke i stand til å gå! Jeg syntes det var fælt at to stykker fulgte meg første tur på do, selv om jeg skjønte at ikke hadde klart det selv. Og selv om jeg netsen svimte av idet portøren kom, og heiv meg i senga for å unngå gulvet, måtte jeg gå selv, med støtte fra jordmor. Og da vi ankom barsel, konstaterte jordmor der kjapt at jeg burde trille babysenga, siden jeg så ut til å trenge støtten. Men rullestol var aldri et tema, og jeg var altfor sliten og forsagt til å tørre å be om det..
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #13 Skrevet 8. mai 2014 Jeg har vært i dusjen og oppe en stund etter mine fødsler, men når vi skulle over på barsel satt jeg i senga med babyen i armene mens vi ble trillet over. Det var greit å gjøre det på den måten, men jeg kunne godt gått også. Anonymous poster hash: 7063d...1ae
RosaParasoll Skrevet 8. mai 2014 #14 Skrevet 8. mai 2014 Jeg var oppe og dusjet etter å ha kost med babyen, gikk helt fint selv om jeg både revnet flere steder og hadde fått epidural. Men jeg ble trillet inn på barsel.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #15 Skrevet 8. mai 2014 Egentlig er det litt deilig å høre at det ikke er vanlig Jeg var jo fullstendig ødelagt, så rullestolen var sårt trengt. Men jeg vil jo ikke at det skal være slik hver gang! Alt ble dobbelt så tungt og dobbelt så slitsomt, siden kroppen overhodet ikke fungerte. Godt å høre at jeg forhåpentligvis klarer å bevege meg neste gang HI Anonymous poster hash: fd223...aa2
MilleMarmelade Skrevet 8. mai 2014 #16 Skrevet 8. mai 2014 Jeg trodde forresten også at jeg bare skulle få en ren sykehusskjorte, men det var ingen bønn; jeg måtte kle på meg sivile klær (og så av igjen for å få profylakse). Jeg forsto plutselig hvorfor det ofte står "stor t-skjorte" på fødebag-pakkelister, og kledde av meg igjen og la meg så fort jordmor hadde forlatt rommet vårt.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #17 Skrevet 8. mai 2014 Jeg ble trillet i rullestol fordi epiduralen hadde kuttet all kontakt mellom hjernen og fra rumpa og ned. Varte i et døgn ca. Husker ikke helt hva legen sa, men det var noe som hadde gått litt skeis med epirualen, sånn at den satt i kroppen lengre enn vanlig...? Fikk ikke gå på do eller noe på et døgn. Men har enda ikke møtt noen andre som satt i rullestol, bortsett fra en som måtte ha keisersnitt. Anonymous poster hash: dd41b...5b1
Blomstogbier Skrevet 8. mai 2014 #18 Skrevet 8. mai 2014 Jeg trodde det var helt vanlig? Jeg hadde en fødsel på 16 timer, naturlig fødsel med kun lystgass. Ingen komplikasjoner der og da, og jeg ble trillet i rullestol...
chriss04 Skrevet 8. mai 2014 #19 Skrevet 8. mai 2014 (endret) Jeg hadde på ingen måte en hard fødsel. Ble lagt inn med full åpning, og fra første ri tok det kun to timer. Jeg ble likevel trillet i rullestol før jeg ble kjørt i en type golfbil til sykehushotellet, der jeg igjen ble satt i rullestol. Endret 8. mai 2014 av chriss04
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #20 Skrevet 8. mai 2014 Jeg har ikke blitt kjørt i rullestol etter noen av de tre fødslene mine, hvorav ett keisersnitt og en med utsrapning av morkake etterpå. Etter den eneste fødselen som gikk akkurat som "den skulle" fikk jeg ikke lov reise meg før jeg hadde spist, og jeg fikk ikke spise før etter to timer. Anonymous poster hash: 75a1c...b56
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #21 Skrevet 8. mai 2014 Jeg har blitt trillet i rullestol. Hard fødsel, sliten. Anonymous poster hash: fdbc6...796
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #22 Skrevet 8. mai 2014 Kunne ønske jeg ble det, for hadde så intense smerter nedentil etter fødsel at jeg knapt klarte å sette meg opp. Fikk endetarmsprolaps og revnet noe inn i hampen under forløsning med vakuum. klarte ikke å ta meg av barnet det første døgnet pga smerter, men det eneste jeg fikk som lindring var en paracet. Mannen prøvde så godt han kunne å støtte meg ut døra på fødestua, men endte opp med at han bar meg inn på familierommet mens jordmor kom etter trillende med barnet. Så er nok forskjell fra sted til sted og hva som er prosedyre. Anonymous poster hash: 4999d...691
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #23 Skrevet 8. mai 2014 Kommer vel an på fødsel og ikke minst blodtap/ blodprosent. Etter første og fjerde fødsel fikk jeg ikke lov til å gå på do en gang uten tilsyn de to første dagene pga stort blodtap. Ble trillet fra A til B i senga. Rullestol til og fra do.Den andre fødselen var jeg lenket til rullestolen og sengen pga bekkenløsning fra h.... Klarte ikke å komme meg ut av sengen en gang. Anonymous poster hash: d4995...b8e
Bolleklar Skrevet 8. mai 2014 #24 Skrevet 8. mai 2014 Måtte gå OG bære egen og mannens bagasje fra føden til barselshotellet (han bar baby i bag). Var med en portør som viste vei, og kjørte oss et stykke i golfbil. Har i ettertid tenkt på at dette var ganske vanvittig med tanke på at jeg hadde en tøff og langvarig fødsel, revnet 2. grad, og sydde mange sting. Var for utslitt og i ørska til å reagere der og da, men kommer nok til å be om litt bærehjelp i det minste neste gang... Rullestol ville nok vært det beste. Besvimte i dusjen på hotellet når vi kom frem, og fikk en ganske tøff start på barselstiden fordi jeg var utslitt etter fødselen.
Monajenten Skrevet 8. mai 2014 #25 Skrevet 8. mai 2014 Min tredje fødsel varte i nesten tre døgn, og jeg var så proppfull av epidural at jeg kunne knipe med alt kraft i lårene uten å kjenne noe som helst. Likevel mente jordmoren på vakt at jeg måtte komme meg ut av sengen for å gå bort på barsel. Da klarte jeg ikke annet enn å le, for jeg hadde jo ikke sjans til å lee en tå engang. Ble trillet i rullestol etter litt sukking og stønning, og godt var det for jeg klarte jo omtrent ikke å gå dagen etterpå heller. De to første fødslene gikk greit for seg og da gikk jeg selv, selv om jeg følte meg mørbanket etter spesielt første hvor jeg ble sydd i 1,5 time.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå