Gå til innhold

Baby på fire uker som bare promper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det kommer ingenting ut! Er på tredje døgnet uten bæsj nå, og det lukter råtne egg av prompen. Hun har bæsjet flere ganger daglig siden fødsel. Noen tips?

Anonymous poster hash: 49d78...115

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det kommer ingenting ut! Er på tredje døgnet uten bæsj nå, og det lukter råtne egg av prompen. Hun har bæsjet flere ganger daglig siden fødsel. Noen tips?

samme her!! helt forstoppa stakkars. Får mest mm, men også litt mme. Prøvde et par dråper rapsolje i flaskemelka en dag og da kom det en bæsjebleie om natta. 

Anonymous poster hash: 8c0dc...849

Skrevet

Om han bare får mm er det normalt med flere dager uten bæsj. Om han får mme skal de visst ha avføring daglig. Om jeg ikke husker feil??

Skrevet

Dytt

Skrevet

Begge mine gjekk frå bæsjing i hytt og ver til promping døgnet rundt og bæsjing 1-2 gongar i veka på den alderen. Snudde att ved innføring av fast føde.

Skrevet

Får babyen kun morsmelk gjør det ikke noe, og er helt normalt. Får babyen MME, bør det være avføring minst annenhver dag, helst hver dag. Da kan du prøve å blande litt rapsolje i melka, eller sviskesaft (usikker på om det er anbefalt når de er såpass små), eller til nød; duphalac (i samråd med lege!).

Anonymous poster hash: 20358...181
Skrevet

Min fikk mme så hun skulle bæsje en gang i døgnet. Så jeg blandet en liten teskje med maltekstrakt i en av måltidene, eller pleide å ta en knivspiss med maltekstrakti hver flaske. Pleide å få litt fart på sakene;)

Dersom baby får mm er det som regel ikke noe å stresse med ;)

Skrevet

Dersom babyen får kun morsmelk er det helt normalt, faktisk er det ikke uvanlig med babyer som har avføring hver 14dag. Får den erstatning kan du forsøke maltekstrakt for å få litt fortgang. 

Skrevet

Min gikk plutselig fra å bæsje x antall ganger daglig til en bæsjebleie ca hver 3-4 dag i den alderen. Helt normalt. Ikke stress! Babyprump kan virkelig stinke uten at det er noe galt også!

Skrevet

Elsker når babyen promper! Da er ting i orden :P

Anonymous poster hash: 89336...7be

Skrevet

Vi ga mme og måtte ha malt i hvis ikke gikk det flere dager uten bæsj. Men som andre har sagt er det normalt at det kan gå mange dager uten bæsj om man ammer. Veldig bra at hun fjerter iallefall, får neppe så mye luftsmerter da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...