Gå til innhold

Angst! Reyes syndro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten hadde vannkopper og ble anbefalt ibux av apoteket. Nå leste jeg at man kan få denne farlige sykdommen av det. Min sønn har forandret litt personlighet etter vannkoppene. Blitt hissig. Bekymrer jeg meg unødig ?

Anonymous poster hash: f85da...56c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør du.

Anonymous poster hash: 9754a...131
Skrevet

Gutten hadde vannkopper og ble anbefalt ibux av apoteket. Nå leste jeg at man kan få denne farlige sykdommen av det. Min sønn har forandret litt personlighet etter vannkoppene. Blitt hissig. Bekymrer jeg meg unødig ?

Hvis du hadde lest litt mer så hadde du funnet ut at det ikke er rapportert tilfeller av Reyes syndrom etter bruk av ibuprofen (Ibux) - derfor du ble anbefalt på apoteket å bruke den.

Det er acetylsalisylsyre som settes i sammenheng med dette syndromet om brukt ved virusinfeksjoner.

Siden så godt som ingen bruker det ved sykdom hos barn så regnes denne sykdommen omtrent for utryddet.

Fikk sønnen din nok hvile etter at han hadde vannkoppene? Noen trenger en god del lenger hvile etter en slik virusinfeksjon enn andre, og får de ikke det så blir de slitne, kroppen fungerer ikke, sykdomsfølelse kan henge igjen..... og da er det kanskje ikke så rart om han blir litt mer hissig enn tidligere?

Anonymous poster hash: f9539...cc3

Skrevet

Jeg leste det men en gang må være den første? Og det stoffet finnes jo i ibux ? HI

Skrevet

Jeg leste det men en gang må være den første? Og det stoffet finnes jo i ibux ? HI

http://felleskatalogen.no/medisin/ibuprofen-ratiopharm-559944

Nei, det er ikke acetylsalisylsyre i Ibux. Og en gang må være den første - tja, det er mye man kan tenke sånn om, men ibux har nå vært brukt ganske masse oppgjennom tidene, og sannsynligheten er ganske stor for at det hadde skjedd til nå :)

Anonymous poster hash: d6a66...d9c

Skrevet

Sjelden jeg sier slikt, men nå er du hysterisk.

Anonymous poster hash: c3766...9e9
Skrevet

:) takk pga mye alvorlig sykdom med barna mine er jeg så utrolig redd når de blir syke. Googler opp og ned og skremmer vettet av meg selv. Da er det godt å skrive her og få høre andres tanker :) HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...