Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Jeg må bare dele dette med noen Jeg har en sønn på snart 12 år som for en tid siden ble diagnostisert med Tourettes syndrom, og i tillegg ADHD. Helt fra han var liten baby har han slitt med søvnen, og jeg kan fortsatt huske flere såre episoder fra de første 2 årene. Mest kanskje den gange jeg motet meg opp til å snakke med HS. Gutten min var da ca 2-3 mnd gammel og jeg kunne gå i over en time og vugge på vognen før han omsider sovnet selv om han var trøtt og helt åpenbart hadde behov for søvn. HS kunne da syrlig småsmilende fortelle meg at "ingen så små babyer klarer å holde seg våken selv, så du må nok bare bli flinkere til å se når han er trøtt!". Og alle de millionene med "velmenende" rådene fra alt og alle som hadde fungert på deres små gull. Som om vi ikke hadde prøvd alt! Vel, gutten vokste til, og søvnvanskene endret karakter. Vi var gjennom lange perioder med natteskrekk, voldsomme mareritt og søvngjengeri. Legen kunne fortelle oss at sånt var helt normalt og det ville nok gå seg til. Javel da... Årene gikk, og vi begynte jo etter hvert og skjønne at det var noe ekstra med gutten vår og fikk meldt ham opp til først PPT og siden BUP. Og for første gang ble søvnvanskene tatt på alvor. Legen lyttet skikkelig til oss og henviste oss til søvnutredning. At et så stort barn bruke 1-2 timer på å sovne om kvelden, våknet av voldsomme mareritt hver natt, så syner om natten og i perioder bare sov 4-5 timer ble omsider anerkjent som et virkelig problem. I går kom endelig timen vi ventet på og søvnutredningen kunne starte. Legen snakket lenge med både gutten vår og oss, og vi endte opp med å få med oss resept på Melatonin. I går kveld fikk han en tablett. Da jeg ca 4-5 minutter etter at han hadde lagt seg kom på at jeg hadde glemt å si ham noe, gikk jeg opp for å gi beskjed. Og han sov!!!!! På under 5 minutter!!!! Og ikke har vi hørt ham i hele natt heller, ingen mareritt, og jeg måtte faktisk vekke ham 7.30 i dag. Gutten selv var blid som en lerke, helt uthvilt for første gang i sitt liv. Tenk at det skulle så lite til! Tenk at det faktisk er noe som fungerer! Sånn, jeg måtte bare få det ut! Anonymous poster hash: 676bd...260
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Så fantastisk deilig for både han og dere!! Anonymous poster hash: 66efb...7f5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 Så fantastisk deilig for både han og dere!! Anonymous poster hash: 66efb...7f5 Ja, virkelig! Får bare håpe at det varer Og det skulle selvsagt stå "Melatonin" i overskriften, var en tastefeil der. HI Anonymous poster hash: 676bd...260
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Krysser fingrene for at det fortsetter :) Anonymous poster hash: 66efb...7f5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Så fantastisk!! Har selv en datter på snart 3 som enda ikke har sovet en hel natt... Vi har akkurat flyttet til utlandet, og fått ny lege som vi var hos idag. Forklarte hvordan vi har det og ble med en gang henvist videre til søvn utredning, så nå skal det bestilles time. Gleder oss til å snakke med noen som forhåpentlig vis kommer til å ta oss på alvor! Anonymous poster hash: 752c7...ee7
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #6 Skrevet 8. mai 2014 Så fantastisk!! Har selv en datter på snart 3 som enda ikke har sovet en hel natt... Vi har akkurat flyttet til utlandet, og fått ny lege som vi var hos idag. Forklarte hvordan vi har det og ble med en gang henvist videre til søvn utredning, så nå skal det bestilles time. Gleder oss til å snakke med noen som forhåpentlig vis kommer til å ta oss på alvor! Anonymous poster hash: 752c7...ee7 Det var så vidunderlig å se ham sovne så fort i går kveld at jeg faktisk gråt litt Men det er kanskje lov etter nesten 12 år med søvnvansker... Vi har også et yngre barn på 4,5 år med omtrent de samme vanskene og hun skal henvises nå hun også. Jeg nekter å vente like lenge denne gangen! Masse lykke til med deres barn, jeg håper dere får god hjelp! HI Anonymous poster hash: 676bd...260
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #7 Skrevet 8. mai 2014 Så fantastisk!! Har selv en datter på snart 3 som enda ikke har sovet en hel natt... Vi har akkurat flyttet til utlandet, og fått ny lege som vi var hos idag. Forklarte hvordan vi har det og ble med en gang henvist videre til søvn utredning, så nå skal det bestilles time. Gleder oss til å snakke med noen som forhåpentlig vis kommer til å ta oss på alvor! Anonymous poster hash: 752c7...ee7 Det var så vidunderlig å se ham sovne så fort i går kveld at jeg faktisk gråt litt Men det er kanskje lov etter nesten 12 år med søvnvansker... Vi har også et yngre barn på 4,5 år med omtrent de samme vanskene og hun skal henvises nå hun også. Jeg nekter å vente like lenge denne gangen! Masse lykke til med deres barn, jeg håper dere får god hjelp! HI Anonymous poster hash: 676bd...260 Det er virkelig lov å gråte litt da! Jeg ble faktisk så rørt av dette at jeg kjente tårene presse på selv. Gode gutten (og mammaen) som endelig fikk hjelp! Anonymous poster hash: 4620c...b66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå