Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg?? Livredd for kreft! Bilde..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget en liten men veldig vond kul her jeg peker, over lysken på en måte, jeg er dårlig på navn på kroppspunkter :(

Den er på størrelse med en klinkekule.

Hva tror dere det kan være? Fødte for 7 mnd siden og har ikke fått tatt celleprøven enda, venter på at gyn. skal åpne nå, er dette noe de kan sjekke eller må jeg til lege isteden? Min lege er så ubrukelig 😭

Anonymous poster hash: 6dad7...353

post-42-7267_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vonde kuler, er "snille" kuler. Det var i allefall det legen sa til min mor ;)

Tror nok dette dreier seg om en vond lymfeknute eller noe :)

Skrevet

Fin truse.

Slike utvekster er ganske normalt og som oftest rene fettklumper. Er du bekymret stikker du en tur til legen, men det er virkelig ekstremt usannsynlig at dette skulle være kreft.

Anonymous poster hash: 2b38e...d18
Skrevet

Er den 'glatt' og kan flyttes rundt?

Det er tegn på at den er ufarlig

Anonymous poster hash: 9cd1a...e75

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Der sitter det en del lymfeknuter, så jeg ville nok prioritert lege foran gyn, du har lov til å be om en annen lege, eller en second opinion hvis du føler at legen din ikke tar deg på alvor. (Ville selvfølgelig tatt en celleprøve også, men der du peker har ikke så mye med livmor/eggstokker å gjøre)

Mest sannsynlig er det noe HELT ufarlig, har du vært syk i det siste? Virus av noe slag? Da kan lymfeknuter hoven opp..men ring legen å få en sjekk :)

Skrevet

Som allerede nevnt, ondartede svulster gjør sjeldent vondt. Dette er mest sannsynlig ikke kreft, men det må selvfølgelig sjekkes ut...i tilfelle. Men jeg ville ikke vært bekymret, var jeg deg:-)

Skrevet

Uansett hvordan kul det er så skal det sjekkes opp av lege, spesielt på utsatte steder som ved lymfene.

Bestefar hadde en liten kul, tenkte den var harmløs. Så ta en tur til lege og finn ut om det er en harmløs, fettkul eller noe annet.

Bedre å være på den sikre siden. Sjekk den du, så blir du mer roligere.

Anonymous poster hash: 73275...c8b
Skrevet

Takk for svar.

Lymfeknuter, hvordan fjernes de? Er litt redd for prøverøret nå, er i gang med sprayen allerede.. Huff mange tanker!

Fikk ikke gyn time før neste uke, og legekontoret har ødelagt telefonen sin, er det mulig :(

Virker ikke som jeg får flyttet på den kulen. Har ikke vært syk. Men som sagt går jeg på nesespray som skal sende meg i en kunstig overgangsalder.

Takk for alle gode svar

Hi

Skrevet

Har legekontoret nettside? Sjekk der om du kan få bestilt time over nettet.

Skrevet

Sjekk ut besøklegen.no

Kanskje legekontoret ditt står oppført der, så kan du bestille time der.

Skrevet

En kul på det stedet du viser har ingenting med eggstokker og livmor å gjøre.

Mest sannsynlig er det en fettkul.

Anonymous poster hash: f56ea...73d
Skrevet

Jeg har hatt vonde kuler i truseområdet mange ganger, det har vært helt ufarlige abcess. Det er rett og slett en liten betennelse så det er samlet seg puss inni der, en litt stor innvendig kvise om du vil. Som regel er det en hårsekk eller en svettekjertel som er betent, og det er helt ufarlig.

De er gørrvonde når de er lukket inne sånn, men de tømmer seg til slutt og da tyter det ut gørr og smerten blir borte.

Tror ikke du trenger tenke på kreft eller at det er noe galt med forplantningsorganene dine altså, tviler på at dette er hormonelt. Er villig til å vedde på at det er en liten abcess, for en fettkul er ikke vond. Men ring legen din, er det en liten betennelse med puss kan han stikke hull på den for deg og du smører med sårsalve etterpå, fiks ferdig vekk!

Anonymous poster hash: c5cd5...fa5
Skrevet

Takk for svar igjen!

Kom gjennom og fikk legetime med en gang, han har sett på den nå men sa det var for tidlig å si noe, siden jeg oppdaget den idag. Sannsynlig er det fettkuk som deg over sa, men måtte de det an en uke. Litt betryggende i hvertfall 😊👍

Skrevet

Å herregud, fettkuk 😆

Mente selvsagt fettkul!

Skrevet

Jeg hadde en slik kul i samme området, var like stor som en plomme og hard. Etter fire uker var den plutselig borte vekk:)

Anonymous poster hash: e16dc...165

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...