Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Strøk hun over hodet og kjente plutselig en kul på størrelse med ei ert. Prøvde å kjenne en gang til og jo mer jeg tok på den jo mindre ble den. Nå er den borte. Den ligger i område ved fontanellen men rakk ikke å se nøyaktig før den var borte. Hva kan dette være ? Anonymous poster hash: 663a6...edf
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Legen min er syk og på legevakta ble vi avvist i tlf av verdens sureste kjerring som sa det var en fettkul..... HI Anonymous poster hash: 663a6...edf
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 Da er det sikkert en fettkul Anonymous poster hash: 886d9...9f5
☆☆☆ Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Toåringrn har ein kul i bakhovudet, hugsar vi spurte helsesøster som meinte den var ufarlig. Den er hard, som ein kant på kraniet. Tenkte å spørre lege på toårskontroll, ho er no 2 år 2 mnd og har ikkje fått innkalling enda.
❤lille stjerne❤ Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Jeg tenker det sikkert er lipom eller lymfeknute. Ville spurt lege eller helsestasjon for sikkerhetsskyld.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #6 Skrevet 8. mai 2014 Den kan vel ikke bare forsvinne ? HI Anonymous poster hash: 663a6...edf
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #7 Skrevet 8. mai 2014 Da er det sikkert en fettkul Anonymous poster hash: 886d9...9f5 Fordi en helsesekretær sa det? Hehe- ja, de er godt faglig kvalifisert de;-) Og ja- kan godt være det er rett men hadde bestilt en time til legen for å få det sjekket ut. Har ingen erfaringer men kul bør sjekkes ut. Anonymous poster hash: b0e35...b52
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #8 Skrevet 8. mai 2014 Det kjennes ut som om den kommer tilbake nå jeg tenker jo selvfølgelig det verste med en gang. Trykk fra inni hodet. Kan fettkuler oppføre seg slik ? HI som er redd og ikke tenker klart. Anonymous poster hash: 663a6...edf
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #9 Skrevet 8. mai 2014 Det kjennes ut som om den kommer tilbake nå jeg tenker jo selvfølgelig det verste med en gang. Trykk fra inni hodet. Kan fettkuler oppføre seg slik ? HI som er redd og ikke tenker klart. Anonymous poster hash: 663a6...edf Har en fettkul som er slik. Den er på leggen." Regelen" er jo at kuler en kan bevege ikke er farlige, MEN du må få det sjekket ut uansett. Anonymous poster hash: b0e35...b52
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #10 Skrevet 8. mai 2014 Ja hvor skal man da henvende seg hvis man ikke har lege pga sykdom og legevakta er på trynet ? HI Anonymous poster hash: 663a6...edf
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #11 Skrevet 8. mai 2014 Ring igjen. Krev å få det undersøkt. Vær litt hard, dette fikser du! Anonymous poster hash: be371...6be
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #12 Skrevet 8. mai 2014 Ja hvor skal man da henvende seg hvis man ikke har lege pga sykdom og legevakta er på trynet ? HI Anonymous poster hash: 663a6...edf Eh, du bestiller en vanlig legetime (ikke akuttime). Hvis du er veldig bekymret, kan du stikke innom helsestasjonen i mellomtiden. Anonymous poster hash: 421b6...4a8
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #13 Skrevet 8. mai 2014 Tilhører ikke legen et legesenter f.eks? Slik at du langt komme inn til noen andre? Eller får time i morgen? Om legen din blir borte lenge og du ikke kommer til andre leger imens, ringer du legevakten igjen og ber om time og ber samtidig på navn på den sure kjerringa og klager i ettertid om ho ikke klarer oppføre seg eller stille "diagnoser". Anonymous poster hash: b0e35...b52
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #14 Skrevet 8. mai 2014 Fastlege er ikke tilbake før over helga. Ringte legevakt og prøvde å spørre om råd men hun hørte ikke på meg og ble sur fordi legesenteret ikke har vikarer. De er bare to leger på alt for mange pasienter. Hu ba meg bare ringe tilbake til fastlegen men hva hjelper det ? Jeg må få komme til en lege. Jeg skal ta en ny runde når hun har sovnet nå og snakke med helsesøster. HI Anonymous poster hash: 663a6...edf
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #15 Skrevet 8. mai 2014 Du trenger verken legevakt eller akuttime for det der. Ring og bestill en time hos fastlege på vanlig måte. Du kan fint vente et par uker. Anonymous poster hash: 8a78d...0eb
Von Hertelhofen Skrevet 8. mai 2014 #16 Skrevet 8. mai 2014 (endret) Og du mener dere trenger akutt hjelp pga denne kulen? Spør heller helsesøster på neste kontroll. Endret 8. mai 2014 av Bakverket
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #17 Skrevet 8. mai 2014 Det holder i massevis å snakke med helsesøster eller få en time hos legen neste uke tenker jeg, en slik overfladisk kul er neppe farlig og ikke akutt. Anonymous poster hash: f8379...60d
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #18 Skrevet 8. mai 2014 Herlighet, det er ikke indikasjon for akuttime. En slik kul kan undersøkes ila noen uker. Min datter har en kul i hodet som hun har hatt iallefall i ett år, men da jeg oppdaget det hylte jeg ikke til av skrekk. Ro deg ned, dette går bra. Kuler i hodebunnen er sjelden kreft. Anonymous poster hash: 6096d...839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå