Gå til innhold

Dagmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye koster en dagmamma pr dag?

Anonymous poster hash: 84cc3...998

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet? Er 500 kr dagen ok?

Skrevet

6000kr + 2000kr ca. Kontantstøtte pluss bhg pris

Anonymous poster hash: accdf...f68

Skrevet

Dytter litt :)

Anonymous poster hash: cc41a...814

Skrevet

Dytter litt til.. Er 8000 vanlig for en mnd? Dvs 2000 i uka, 400 kr dagen.

Er 500 kr greit hvis man står for bleier, mat og penger til åpen bhg?

Æsj, lurer på om jeg tar for mye..? De sier det var grei pris, men vil ikke flå dem heller.. :-s

Skrevet

Dette er i en stor by, siden jeg har hørt at prisene er ulike i by og på landet.. :-)

Skrevet

De fleste som jobber hvitt tar prisen: Kontantstøtten + det en barnehageplass koster

500 dagen er kanskje litt mye. Få barn som bruker bleier og spiser for ca.100 dagen. Vet ikke hva åpen barnehage koster, men om det igjen er dyrt så kan prisen din høres rimelig ut.

Anonymous poster hash: cd153...0fd
Skrevet

Jeg tar 250.- pr dag og jobber hvitt. Kommer til å ta 350.- til høsten når ks går opp.

Anonymous poster hash: 6996a...76b
Skrevet

Og jeg bor ikke på landet. #8

Skrevet

Barnet spiser frokost hos oss, skiver i åpen bhg og en stor pose ellas fruktmos. Bhg koster 25 kr.

Jeg syns 250 er altfor lite, for hvilken som helst jobb jeg da! Da må du jo ha mange barn for at det skal bli en grei lønn.

Skrevet

Har vært innom flere steder å lest om dagmammalønn og på meg virker det som om de som bruker dagmamma skal ha det gratis, dvs ks betaler lønna eller gjerne tjene litt på det å ha dagmamma. Altså betaler mindre enn den summen som ks er.

Skrevet

Det har jeg også litt på følelsen av og til.. Jeg vil jo ha en ok lønn slik at det faktisk går an å leve greit på lønnen. Forventer ikke topplederlønn akkurat ;-) men vil ikke være dagmamma til høsten bare for å være grei.. :-p er superglad i barn, noen ganger er det som om man ikke kan be om god lønn for da har man dårlige hensikter..?

Hva tenker dere?

Skrevet

Det har jeg også litt på følelsen av og til.. Jeg vil jo ha en ok lønn slik at det faktisk går an å leve greit på lønnen. Forventer ikke topplederlønn akkurat ;-) men vil ikke være dagmamma til høsten bare for å være grei.. :-p er superglad i barn, noen ganger er det som om man ikke kan be om god lønn for da har man dårlige hensikter..?

Hva tenker dere?

Det er jobben min. Har ingen mann til å forsørge meg. Men når jeg sier prisen så blir det stille fra de som har vært i kontakt. Og med en ks på 6000.- i mnd så synes jeg ikke det er voldsomt mye å ta 7000.- Dette gjelder frå høsten altså.

Skrevet

Det syns jeg du skal ta med god samvittighet!

Jeg syns egentlig man burde ta ks + barnehagepris jeg da.. Minst ;-)

Skrevet

Og jeg jobber hvitt. Så de får jo samme fradraget som om de hadde barnet i en bhg.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Dytter

Anonymous poster hash: 8582d...291
Skrevet

KS + barnehagepris ville jeg betalt en dagmamma. Dvs ca 6000 + 2500. Kan ikke regne med å komme billigere ut ved å bruke dagmamma.

Anonymous poster hash: a267f...bd2

Skrevet

Bhg her koster 2600, så jeg hadde ikke hatt problemer med å betale kontantstøtte + 2600. Mer enn det hadde jeg ikke hatt råd til:)

Anonymous poster hash: e14d3...72d
Skrevet

Jeg tenkte å være dagmamma for to barn, i tillegg ha mitt eget barn hjemme, siden perm går ut i desember og jeg ikke er garantert bhg plass før i august igjen, men har ikke råd til dette om jeg ikke får minst 7000 for de to barna (ønsker å jobbe hvitt). 

Skrevet

Da tror jeg det kommer helt ann på hvor i landet du bor. For her jeg bor er det visst helt helt sykt dyrt å ta 7000.-

Skrevet

Jeg bor i bergen å her er det vanlig å ta det en barnehageplass koster+kontantstøtten.

Skrevet

Jeg bor i Hønefoss (som tenkte å ta 7000), det er jo en liten by... hmm...

Skrevet

6000kr + 2000kr ca. Kontantstøtte pluss bhg pris

Anonymous poster hash: accdf...f68

pr dag? det var mye det! Hi spør hvor mye pr.dag da regne det at du svarte på spørsmålet vel.

Anonymous poster hash: 758b3...43e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...