Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Noen med erfaringer fra narkose?dagkirurgi Anonymous poster hash: 1f4a6...cbd
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Du dør ikke Du får egen anestesilege og sykepleiere som følger med deg hvert sekund. Narkose er godt! Det eneste jeg sliter med etterpå er kvalme. Anonymous poster hash: 1f193...812
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Takk:) Er bare så uheldig med alt.. Så tenker,nå før jeg sikkert på benken Anonymous poster hash: 1f4a6...cbd
Kremtopp Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Jeg ble operert forrige uke og var i likhet med deg redd for narkose og redd for å dø. Alle sa det ikke var noe å være redd for og vet du hva? De hadde helt rett! Det var som å sovne og våkne etter et par sekunder, merket ingenting var veldig trøtt etter inngrepet og brukte 1 time på å våkne skikkelig, ble observert hele veien og nøye passet på. Var i fin form etter inngrepet som tok 3 timer. Ja faktisk var narkose ganske behagelig! 😊 Får jeg spørre hva det er som gjør at du er redd for narkose? Er det andre årsaker enn døden du tenker på, slik som smerter el? Masse lykke til med operasjon, det går bra 😉
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Det går nok bra har hatt flere lange operasjoner og det er flinke folk som passer å hele tiden, Anonymous poster hash: 6de02...4c8
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Det er vel knapt noen gang du er så godt passet på som når du er i narkose! De passer på deg hvert sekund, som nr 2 sier. Jeg ble borte på få sekunder de to gangene jeg hadde narkose, og da jeg våknet hadde jeg hallusinasjoner som i ettertid har vært veldig komisk Du vet du har gjort inntrykk når narkoselegen hilser på deg og ler noen uker i ettertid Men kvalm er jeg aldri blitt etter narkose, så det er individuelt. Du er omgitt av helsepersonell som bare er opptatt av å ta vare på deg når du er i narkose, så se om du greier å slappe litt av med tankene dine. Om du likevel er så redd når du kommer til sykehuset, så si fra. Da får du en likegyldighetstablett som hjelper deg mot angsten. Lykke til med opersasjonen - det går bra Anonymous poster hash: dc351...a66
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Er ikke redd for smerter, men fordi jeg alltid uheldig så er jeg så utrolig redd.for å dø fra barnet mitt.. Anonymous poster hash: 1f4a6...cbd
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Jeg har aldri tatt det før, så masse lykke til! Krysser alt for deg nå, hehe! <3 Anonymous poster hash: 01c79...146
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 "Enten så våkner du opp eller så gjør du det ikke. Og om du ikke våkner opp igjen, så vil du jo aldri merke noe til det. Så det er jo kun en vinn-vinn situasjon" Kanskje flåsete sagt, men det fikk meg til å le da jeg satt og gruet meg for å bli lagt i narkose da jeg skulle operere mandlene. Var akkurat som deg, tenkte at med min flaks så går det sikkert galt. Men det gikk kjempefint! Følte meg god ivaretatt, og han som la meg i narkose skjønte at jeg var nervøs og klarte å berolige meg. Føltes som jeg bare hadde duppet av da jeg våknet igjen. Lykke til *klem* Anonymous poster hash: aa59a...ecc
Mamma`n til turbo Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Jeg ble lagt i narkose i forbindelse med fjerning av galleblæren nå i mars og var i likhet med deg veldig redd på forhånd. Jeg ble veldig beroliget etter å ha snakket med kirurgen og anestesipersonellet og de forklarte meg på en god måte hvordan narkosen fungerer og hvor godt overvåket man er gjennom operasjonen. Dette går absolutt sikkert helt fint :-D
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Tusen takk for beroligende ord,og takk til alle som tok seg tid til å lese. Setter veldig pris på det:) Anonymous poster hash: 1f4a6...cbd
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 Hjelper det å tenkte rasjonelt på dette? Sjansen for å dø i narkose er forsvinnende liten. Sjansen for å bli krasje i bil på vei til sykehuset er eks. langt større. Bare for å skape litt perspektiv for en selv da, ikke for å legge til bekymringene Anonymous poster hash: 3849d...578
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #13 Skrevet 7. mai 2014 Har forresten hatt narkose flere ganger og kan love at det er en trygg opplevelse, du vil føle deg veldig ivaretatt og i sentrum for oppmerksomheten til mange dyktige fagpersoner. Du er borte på få sekunder, det føles akkurat som å sovne. Vanligvis får man noe beroligende i forkant også, så generelt er man ganske rolig når øyeblikket kommer og man får den der masken. Anonymous poster hash: 3849d...578
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 Tror mange har den tanken bak i hodet et sted. I sånne situasjoner hvor man må gi opp all kontroll kan det jo komme mange absurde tanker. Kjente i hvert fall på det da jeg tok narkose på dagkirurgi. Er alene med ungen min, og følte plutselig på det at hvis jeg ble borte så ville hun ikke ha noen som kunne ta seg av henne. Fortalte at jeg var litt nervøs til sykepleierne som gjorde meg klar på operasjonsbordet ,og de var bare så utrolig trygge og flinke. Du får sikkert litt sånn "likegladsprøyde også, da blir du helt laaaaaidback. Det ble litt forsinkelser etter sprøyten,og før narkosen ,så jeg lå sikkert i 10 min og bare våste og snakket skit. Utrolig deilig opplevelse egentlig. Forstår egentlig hvorfor noen begynner med dop for å si det sånn... Gikk helt greit når jeg våknet. Var egentlig litt deilig å sove litt for en sliten småbarnsmamma. Narkosen gikk fort ut og ikke dårlig i det hele tatt etterpå.b Anonymous poster hash: 49e7a...ad4
monson Skrevet 7. mai 2014 #15 Skrevet 7. mai 2014 Jeg har logget i narkose maaaaange ganger. Har faktisk ikke telling lengere. Og jeg føler også at jeg er av den litt mere uheldige typen men du trenger ikke å være redd for at narkosen skal drepe deg hvertfall hehe:)hva slags inngrep skal du ta? Det som dog skremte meg mere etter årene gikk ja trenger kanskje ikke å si det. Men å dø av selve narkosen er nærmest lik null med planlagt opperasjon..
Cat_Woman Skrevet 7. mai 2014 #16 Skrevet 7. mai 2014 Det er helt forsvinnende sjelden det går galt når ellers friske, unge mennesker ligger i narkose. Du er i de aller beste hender, og blir overvåket hvert sekund. Jeg har vært i narkose en gang. Ble ikke kvalm eller noe, men synes oppvåkningen var grusom - jeg ble så emosjonell og begynte å strigråte uten at jeg visste hvorfor. Det går bra. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #17 Skrevet 8. mai 2014 Skjønner at det kan være litt skummelt, men som de skriver over her blir du passet veldig godt på! Har selv fått narkose mer enn 15 ganger og det har alltid gått fint. Ikke bekymre deg! Anonymous poster hash: 85fa7...86c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #18 Skrevet 8. mai 2014 Dødsfall under dagkirurgi skjer i 1 av 250000 tilfeller, da er det gjerne pasieter med en tidligere sykehistorie. Du har aldri vært så godt passet på i ditt liv... Anonymous poster hash: f3124...4a1
Helene Harepus Skrevet 8. mai 2014 #19 Skrevet 8. mai 2014 Signerer det de andre skriver. Jeg har vært i narkose kanskje 4 ganger og det hele skjer i "et blunk"! Sist begynte de å telle ned fra 10 og når de kom til 8, våknet jeg igjen! Det føltes i hvertfall slik! Jeg husker jeg var litt stresset den første gangen, men det var altså ikke noe å bekymre seg for Dette kommer til med å gå så bra!
*ønskegull* Skrevet 8. mai 2014 #20 Skrevet 8. mai 2014 Det går helt fint! Jeg har vært i narkose minst 7 ganger, og overlevd uten problem hver gang. I tillegg har jeg slekt som anestesisykepleiere og det gjør meg helt rolig. Forstår det kan være skummelt, det synes jeg også. Men du blir veldig godt ivaretatt av alle rundt deg på sykehuset. Si ifra at du er litt redd (jeg skalv første gangen og følte jeg lå en halv meter over sengen ). De vil snakke med deg og få deg rolig. Det går veldig fint dette skal du se Masse lykke til
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #21 Skrevet 8. mai 2014 Så klart du ikke dør. Slapp av. Tenk så mange som Gjør det hver dag!!:-) det går kjempebra Anonymous poster hash: 04436...314
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #22 Skrevet 9. mai 2014 Da var jeg ferdig, kjempefantastiske mennesker som hjalp meg.Har bare en ting å si om narkosen og det var wuuhhoo det var moro greier..så.deilig:p ingenting å være redd for:) Anonymous poster hash: 1f4a6...cbd
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #23 Skrevet 9. mai 2014 Haha det siste tenkte jeg også Anonymous poster hash: 48ec0...3fb
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #24 Skrevet 9. mai 2014 Da var jeg ferdig, kjempefantastiske mennesker som hjalp meg.Har bare en ting å si om narkosen og det var wuuhhoo det var moro greier..så.deilig:p ingenting å være redd for:) Anonymous poster hash: 1f4a6...cbd Bra fikk du slange i halsen? Har alltid vært redd for slange i halsen. Anonymous poster hash: b938c...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå