Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Hvis far har ett barn og etter hvert fått ny familie som han får flere barn med. Kan da bidraget på første barnet bli satt ned pga at han har fler å forsørge hjemme? Anonymous poster hash: e52ed...f18
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Jepp, han får flere barn som han har forsørgingsplikt for Anonymous poster hash: 67a49...125
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Ja Tove det kan det!! Anonymous poster hash: 43c3a...96a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Han skal ha midler til å betale for livsoppholdet for de barna han bor med først og fremst. Resultatet av det kan bli at han ikke lenger blir pålagt å forsørge tidligere barn. Anonymous poster hash: c8bed...e74
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Han skal ha midler til å betale for livsoppholdet for de barna han bor med først og fremst. Resultatet av det kan bli at han ikke lenger blir pålagt å forsørge tidligere barn. Anonymous poster hash: c8bed...e74 Kan far virkelig slippe unna å betale bidrag til barnet/a han ikke bor sammen med. Hvor har du det fra? Bare lurer om dette stemmer altså.. Anonymous poster hash: ceace...7a2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Han skal ha midler til å betale for livsoppholdet for de barna han bor med først og fremst. Resultatet av det kan bli at han ikke lenger blir pålagt å forsørge tidligere barn. Anonymous poster hash: c8bed...e74 Kan far virkelig slippe unna å betale bidrag til barnet/a han ikke bor sammen med. Hvor har du det fra? Bare lurer om dette stemmer altså.. Anonymous poster hash: ceace...7a2 Nav " BidragsevneberegningNAV forvaltningsenhet beregner om den bidragspliktige har tilstrekkelig inntekt til å betale det/de fastsatte bidraget/bidragene fullt ut. Før den bidragspliktige kan bli pålagt å betale bidrag, må han/hun ha nok egne midler til å betale skatt, trygdeavgift, midler til eget underhold, midler til underhold av eget/egne barn i egen husstand, og boutgifter. Hvis den bidragspliktige ikke har tilstrekkelige midler til dette, vil bidraget/bidragene bli redusert, eventuelt falle bort." https://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/Hovedregler/Faktorer+ved+beregning Anonymous poster hash: c8bed...e74
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Jeg trodde da at far ble skyldig bidrag? Eller er det nye regler nå? Her gikk BF i lange perioder uten jobb (han gadd ikke...) hadde da ikke bidragene. Men dette gikk NAV inn og trekte da han kom tilbake i jobb. Så jeg har fått hver krone jeg, bare litt forsinket Tror ikke BF prøver å slippe unna bidraget flere ganger, svei ganske å bli trekt dobbelt Anonymous poster hash: 6f299...7f7
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Min ex har ikke bidragsevne som det så fint heter, så han betaler ingenting. Opparbeider seg ikke gjeld heller. Anonymous poster hash: 8ea62...e83
humlemamma Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Jeg trodde da at far ble skyldig bidrag? Eller er det nye regler nå? Her gikk BF i lange perioder uten jobb (han gadd ikke...) hadde da ikke bidragene. Men dette gikk NAV inn og trekte da han kom tilbake i jobb. Så jeg har fått hver krone jeg, bare litt forsinket Tror ikke BF prøver å slippe unna bidraget flere ganger, svei ganske å bli trekt dobbelt Anonymous poster hash: 6f299...7f7 Hvis han melder om endring i inntekt eller flere barn å forsørge sånn at bidraget blir regnet ut på nytt blir det ikke gjeld. Unnlater han å betale på grunn av en "egenvurdering" eller ikke sier fra noenting så blir det selvsagt gjeld.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Jeg trodde da at far ble skyldig bidrag? Eller er det nye regler nå? Her gikk BF i lange perioder uten jobb (han gadd ikke...) hadde da ikke bidragene. Men dette gikk NAV inn og trekte da han kom tilbake i jobb. Så jeg har fått hver krone jeg, bare litt forsinket Tror ikke BF prøver å slippe unna bidraget flere ganger, svei ganske å bli trekt dobbelt Anonymous poster hash: 6f299...7f7 Det er fordi han ikke hadde inntekt, og antagelig ikke sto meldt som arbeidssøkende. Da kan nav skjønnsfastsette inntekten hans og fastsette bidraget utfra det, men de kan ikke faktisk kreve det inn før han har inntekt. Anonymous poster hash: c8bed...e74
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 Men hvis far ikke er bidragspliktig (som det heter når han får flere unger enn han kan forsørge!) får du ihvertfall bidragsforskudd fra NAV. Er ikke mye, men er ihvertfall litt. Jeg har tre barn med min eks, han fikk to barn til... Får kun 3000kr per mnd for alle tre, tilsammen.. Blir så sint! Ingen har rett til å sette flere barn til verden når man ikke tar seg av de man allerede har! Men ikke så mye jeg kan gjøre... Anonymous poster hash: 24041...8f8
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #13 Skrevet 8. mai 2014 Ja,far kan slippe unna bidrag. Her hadde han to fra før,og betalte 3600 i mnd. Da vi fikk nr 1 sank bidraget til halvparten. Da nr 2 kom skulle far bare betale 280kr i bidrag. Så økte han samvær med en dag i mnd,og gikk derfor over i ny samværsklasse,og betaler nå ingenting. Så flytta jeg fra han,han har våre barn mindre enn sine på samvær pga barnas alder. Betaler 3830 til våre barn,og 260 til de to andre. Om 3 år er hans eldste myndig,og da får mine barn mer i bidrag. Anonymous poster hash: 96085...1ea
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #14 Skrevet 8. mai 2014 Ja,far kan slippe unna bidrag. Her hadde han to fra før,og betalte 3600 i mnd. Da vi fikk nr 1 sank bidraget til halvparten. Da nr 2 kom skulle far bare betale 280kr i bidrag. Så økte han samvær med en dag i mnd,og gikk derfor over i ny samværsklasse,og betaler nå ingenting. Så flytta jeg fra han,han har våre barn mindre enn sine på samvær pga barnas alder. Betaler 3830 til våre barn,og 260 til de to andre. Om 3 år er hans eldste myndig,og da får mine barn mer i bidrag. Anonymous poster hash: 96085...1ea Ikke om det myndige barnet fortsatt går på videregående og søker om å få fortsette å ha bidrag til skolegangen er ferdig. Man har forsørgerplikt helt til barnet er ferdig på videregående... Anonymous poster hash: d2015...51e
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #15 Skrevet 8. mai 2014 Ja,far kan slippe unna bidrag. Her hadde han to fra før,og betalte 3600 i mnd. Da vi fikk nr 1 sank bidraget til halvparten. Da nr 2 kom skulle far bare betale 280kr i bidrag. Så økte han samvær med en dag i mnd,og gikk derfor over i ny samværsklasse,og betaler nå ingenting. Så flytta jeg fra han,han har våre barn mindre enn sine på samvær pga barnas alder. Betaler 3830 til våre barn,og 260 til de to andre. Om 3 år er hans eldste myndig,og da får mine barn mer i bidrag. Anonymous poster hash: 96085...1ea Ikke om det myndige barnet fortsatt går på videregående og søker om å få fortsette å ha bidrag til skolegangen er ferdig. Man har forsørgerplikt helt til barnet er ferdig på videregående... Anonymous poster hash: d2015...51e Vel,det skjer ikke i dette tilfelle. Det barnet skal ikke gå skole,men flytte inn i omsorgsbolig,og får uføretrygd. Anonymous poster hash: 96085...1ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå