Gå til innhold

Svangerskapsdeprimasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg føler meg helt nedfor! Har masse hodepine, vondt i brystet vansker med å puste, sove problemer og noen ganger skjer det masse rart i hodet mitt kan ikke tenke, lese eller noe som helst og det kommer når jeg blir avbrutt i søvnen og varer i ca.15-20 min og går over. Jeg har en sønn på 5 mnd.ham ammer. Klart det er søvnmangel. Men jeg føler det er mer enn det. Jeg skal begynne i jobb snart går permisjonen ut, men har ikke lyst er ikke klar er ikke frisk! Er det noen som vet om jeg kan ta sykemelding etter mammaperm. Har fastjobb. Eller bare fortsette med perm?! Takk for svar :)

Anonymous poster hash: b8f36...118

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødselsdeprimasjon heter det vel :) beklager tenkte feil :)

Skrevet

Du mener vel depresjon? :)

Snakk med legen din du. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 395a2...d49
Skrevet

Hei jeg føler meg helt nedfor! Har masse hodepine, vondt i brystet vansker med å puste, sove problemer og noen ganger skjer det masse rart i hodet mitt kan ikke tenke, lese eller noe som helst og det kommer når jeg blir avbrutt i søvnen og varer i ca.15-20 min og går over. Jeg har en sønn på 5 mnd.ham ammer. Klart det er søvnmangel. Men jeg føler det er mer enn det. Jeg skal begynne i jobb snart går permisjonen ut, men har ikke lyst er ikke klar er ikke frisk! Er det noen som vet om jeg kan ta sykemelding etter mammaperm. Har fastjobb. Eller bare fortsette med perm?! Takk for svar :)

Snakk med legen din. Og si at du mistenker depresjon. 

Anonymous poster hash: 716b0...013

Skrevet

det går fint an å bli sykemeldt etter permisjon, du får nok ikke forlenget permisjonen. Jeg tok ut sykemelding på grunn av depresjon og angst med første sykedag den datoen jeg egentlig skulle startet å jobbe.

Anonymous poster hash: 5e05a...374
Skrevet

Depresjon ja :);). Men jeg skrev opp at jeg vil bruke 5 uker av ferien min etter permisjon, vil egentlig ikke bruke det nå. Hvor lenge sykemelding fikk du da?! Vil bare bli bra igjen :(

Skrevet

Lurer også på om pappa kan ta pappaperm hvis jeg blir sykemeldt?!

Skrevet

Depresjon ja :);). Men jeg skrev opp at jeg vil bruke 5 uker av ferien min etter permisjon, vil egentlig ikke bruke det nå. Hvor lenge sykemelding fikk du da?! Vil bare bli bra igjen :(

Fikk 2 uker til å begynne med, men det er bare på grunn av en teit lege som måtte snakke med psykologen min først. Skal dit i morra for å forlenge. Det med ferieukene dine må du si fra til sjefen din om, min sjef ville på død og liv at jeg skulle ta ferien min rett etter permisjonen, men jeg skjønte fort at det bare var fordi det var lettest for jobben og ikke for meg. Ganske greit for jobben at jeg ikke skulle ha sommerferie, nemlig.... Jeg fikk sagt i fra og endret det.

Her står det litt om fedrekvoten https://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Fedrekvote

Anonymous poster hash: 5e05a...374

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...