Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Jeg er utdannet førskolelærer og vurderer å være dagmamma en periode etter permisjon. Hvor mye kan jeg forvente å få pr barn jeg passer? Må vurdere det ut i fra om jeg kan få det til å gå rundt økonomisk. Lurer også på hva som er normal åpningstid og hvor mange barn man bør ha? Anonymous poster hash: 8fc70...3c3
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Det er normalt å betale kontantstøtten+det en barnehage plass koster. Jeg har alltid hatt åpningstider etter behovet deres. Anonymous poster hash: fdb74...dac
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 jeg betaler 6000,- for ettåringen hos dagmamma Anonymous poster hash: b3cae...09d
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Det er normalt å betale kontantstøtten+det en barnehage plass koster. Jeg har alltid hatt åpningstider etter behovet deres. Anonymous poster hash: fdb74...dac dvs 8600? (6000+2600) Anonymous poster hash: 8fc70...3c3
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 jeg betaler 6000,- for ettåringen hos dagmamma Anonymous poster hash: b3cae...09d jeg betaler 6000,- for ettåringen hos dagmamma Anonymous poster hash: b3cae...09d svart? Anonymous poster hash: 8fc70...3c3
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Nei, ikke svart (skulle det stå..) Anonymous poster hash: d55a8...b29
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Jeg har bare hørt at man betaler konstantstøtten. Anonymous poster hash: 42e71...ae0
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 For ca 10-12 år siden(da kontantstøtten kom), så måtte jeg betale 5 600 for hvit dagmamma(kontantstøtten var vel 3 200). At dette beløpet har steget, vil ikke forundre meg det minste. Og jeg bor i en mindre kommune, men alle dagmammaer vet hva de uten barnehage får i kontantstøtte, og tenker de fleste har råd til en del ekstra. Griske dagmammaer, som ser hva den enkelte får i støtte, og tar betalt minimum deretter. Noe som er mer enn maksimum for de fleste foreldre. Tenk at ofte er dette eneforsørgere som allerede sliter med å få endene til å møtes, men MÅ ha barnepass. Å profitere på andres tragedie er simpelt. Anonymous poster hash: bcb7a...6f1
**venter** Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Vi betaler 40kr timen. Svart, dog har vi så få timer at det ikke går over grensen for skatteplikt på 4000kr i året (har hatt henne et skoleår). Tilsvarer vel godt over 6000kr om det hadde vært fullplass.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Du kan vel ta 6000 kr pr.barn og ha max 4 barn. Du bør registrere deg og ta det hvitt. Har du egne barn er der max 4 barn inkludert de. Anonymous poster hash: 1c7dd...2e9
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 Har et barn selv. Tenkte å gjøre det hvitt.. så på kalkulator at det er ikke mye man tjener på å være svart dagmamma + man mister mange rettigheter og risikerer å bli tatt for det, ville aldri turt Anonymous poster hash: 8fc70...3c3
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #13 Skrevet 7. mai 2014 Har et barn selv. Tenkte å gjøre det hvitt.. så på kalkulator at det er ikke mye man tjener på å være svart dagmamma + man mister mange rettigheter og risikerer å bli tatt for det, ville aldri turt Anonymous poster hash: 8fc70...3c3 Enig med deg, det lønner seg virkelig ikke å gjøre det svart. Er du svart dagmamma gjør du noe ulovlig og de som bruker deg er ikke villige til å betale full pris, samtidig som du mister alle rettigheter innen norsk trygdevesen. Er du hvit dagmamma kan du ta litt bedre betalt, og beholde alle rettigheter. Du betaler også minimalt med skatt, du kan trekke fra slitasje på eget hus, vasking, innkjøp av materiell osv osv, så skatteprosenten blir veldig lav. Fortjenesten blir omtrent dem samme uansett om du er svart eller hvit, men du står oppført med inntekt, og beholder alle rettigheter. Ingenting å være i tvil om Anonymous poster hash: 284b7...2fe
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 For ca 10-12 år siden(da kontantstøtten kom), så måtte jeg betale 5 600 for hvit dagmamma(kontantstøtten var vel 3 200). At dette beløpet har steget, vil ikke forundre meg det minste. Og jeg bor i en mindre kommune, men alle dagmammaer vet hva de uten barnehage får i kontantstøtte, og tenker de fleste har råd til en del ekstra. Griske dagmammaer, som ser hva den enkelte får i støtte, og tar betalt minimum deretter. Noe som er mer enn maksimum for de fleste foreldre. Tenk at ofte er dette eneforsørgere som allerede sliter med å få endene til å møtes, men MÅ ha barnepass. Å profitere på andres tragedie er simpelt. Anonymous poster hash: bcb7a...6f1 Det er jo ikke snakk om å profitere på andres tragdie. Det er snakk om å få nok penger/tjene nok penger til å klare seg selv. En dagmamms har jo utgifter som alle andre og er avh av inntekt hun som alle andre. Det er mange som tjener godt og som ikke har fått barnehageplass. Noen av de velger dagmamma. En dagmamma kan ikke ta inn så mange barn hun ønsker, da må ofte prisen være høy så hun tjener på det. Anonymous poster hash: 10e6a...07b
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #15 Skrevet 7. mai 2014 For ca 10-12 år siden(da kontantstøtten kom), så måtte jeg betale 5 600 for hvit dagmamma(kontantstøtten var vel 3 200). At dette beløpet har steget, vil ikke forundre meg det minste. Og jeg bor i en mindre kommune, men alle dagmammaer vet hva de uten barnehage får i kontantstøtte, og tenker de fleste har råd til en del ekstra. Griske dagmammaer, som ser hva den enkelte får i støtte, og tar betalt minimum deretter. Noe som er mer enn maksimum for de fleste foreldre. Tenk at ofte er dette eneforsørgere som allerede sliter med å få endene til å møtes, men MÅ ha barnepass. Å profitere på andres tragedie er simpelt. Anonymous poster hash: bcb7a...6f1 Det er jo ikke snakk om å profitere på andres tragdie. Det er snakk om å få nok penger/tjene nok penger til å klare seg selv. En dagmamms har jo utgifter som alle andre og er avh av inntekt hun som alle andre. Det er mange som tjener godt og som ikke har fått barnehageplass. Noen av de velger dagmamma. En dagmamma kan ikke ta inn så mange barn hun ønsker, da må ofte prisen være høy så hun tjener på det. Anonymous poster hash: 10e6a...07b Blir jo uansett billigere enn barnehage i og med at kontantstøtten er så høy. Tror ikke folk velger å jobbe som dagmamma fordi de er griske og ønsker å bli rike av det, for man tjener vel minst like mye i en vanlig jobb Anonymous poster hash: 8fc70...3c3
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #16 Skrevet 7. mai 2014 Jeg jobber hvitt. Tar 7500 kr for full plass inkludert mat, og 4000 kr for halv plass inkludert mat. Og dere som mener vi lopper foreldre for penger. Skal foreldre få i pose og sekk? Kontantstøtten får man vel nettopp for å gå hjemme selv eller til barnepass. Og med samme sats som hos bhg oppå der igjen så betaler man egentlig "like mye" som i en bhg. Jeg jobber ikke gratis. Jeg driver min virksomhet seriøst og har alt på stell. Blir provosert når folk mener dagmammaer skal være så himla billig. Det finnes mange dårlige dagmammaer der ute, men vi er også mange som faktisk lever av dette og gjør en skikkelig jobb. Anonymous poster hash: adf51...ff2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #17 Skrevet 7. mai 2014 Jeg er utdannet førskolelærer og vurderer å være dagmamma en periode etter permisjon. Hvor mye kan jeg forvente å få pr barn jeg passer? Må vurdere det ut i fra om jeg kan få det til å gå rundt økonomisk. Lurer også på hva som er normal åpningstid og hvor mange barn man bør ha? Anonymous poster hash: 8fc70...3c3 Skal du ha tre barn eller fler må du ha godkjenning fra kommunen på helse, miljø og sikkerhet. Jeg har lik åpningstid som de fleste barnehagene her i kommunen (7-17) Har stengt hele jula, påske og hele juli. Også alle helligdager/offentlige høytidsdager. Har en ordentlig kontrakt og helseskjema som foreldrene må fylle ut. Foreldrene for 300 kr mindre å betale for hver dag JEG har fravær, men ikke hvis de har fri/er syk. Anonymous poster hash: adf51...ff2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #18 Skrevet 7. mai 2014 Hvis man tar 1000-1500 over kontantstøtten så lopper man foreldrene tror jeg mange mener. Altså, en barnehageplass koster IKKE 2600.- i mnd. Det er jo hva foreldrene betaler. Så hvis en dagmamma tar 7500.- i mnd så betaler jo foreldrene 1500.- når ks går opp fra høsten. Og det blir jo billigere enn bhg samme hvordan man regner på det. For det er vel bare stort sett de med ettåringer som bruker dagmamma. Og det er faktisk seriøse dagmammaer der ute som har det som en jobb og driver under ordnede forhold. Og jeg synes det er en skam med de som betaler 2-3000.- i mnd til en dagmamma. Vet om et par stk som gjør det. Velger disse foreldrene dagmamma for å tjene på det selv? Anonymous poster hash: cf41f...ebe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå