Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Jeg var en tur i banken i dag og tok med meg sparebøssa til jenta mi (2 år) for å tømme den og sette det inn på konto. På sparebøssa er alle penger ho har fått siden fødsel lagt på, inkl dåpspenger, julepenger og bursdagspenger. Så jeg regnet med at det lå rundt 10 000 oppi der. Men kommer til banken å får sjokk nok jeg åpner bøssa, der var alle pengesedler borte og bare mynter igjen, de tømte den summen kom på 687,-. Så hva gjør jeg nå, jeg har ikke vært i sparebøssa hennes så da må det være mannen. Men hvordan går jeg frem med dette? Er så sinnsykt skuffet og lei meg akkurat nå. Vi har felles økonomi og jeg har like stor innsyn i våre kontier som det han har og vi har da penger nok til å leve det livet vi gjør og har ikke noen store utgifter som boliglån elller billån osv. Jeg gruer meg til å ta dette opp med mannen, men samtidig er jeg så sint at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg og har lyst til å skrike til han når han kommer hjem fra jobb. Hvem er det som stjeler fra barnet sitt på den måten? og ikke sier noe til meg om det, hva i alle dager har han brukt pengene på?.. Argh.. Det kan ikke være noen andre heller, i såfall er det noen i mannens familie, for de er de eneste som har vært barnevakt og hatt huset vårt for seg selv, Men har ikke lyst til å tenke på slikt heller for det blir bare feil. Frustrert nå kan man si.. Anonymous poster hash: db5f8...06e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Det er vel ikke annet å gjøre enn å ta det opp med ham? Si som det er, at du var i banken og at pengene var borte. Ikke beskyld ham, men hør hva han sier. Hvis han nekter, må du si at da er eneste alternativet de som har vært barnevakt. Anonymous poster hash: 945a9...6a5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Huff, skjønner at du gruer deg til å ta det opp, men er jo bare noe som må til. Stjele fra barnet sitt er ikke en liten bagatell. Anonymous poster hash: a77d3...b04
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Bare si det som det er. Fortell historien akkurat som du skrev her og spør om han vet noe om pengene som er blitt borte... Veldig synd for deg og datteren din. Anonymous poster hash: 031e4...74e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Bruker dere barnevakt? Anonymous poster hash: d7bb5...f2c
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Du får sitte klar med sparebøssen forran deg når han kommer, og be om en forklaring. Si at du vet at det er kun du og han som har tilgang og det er ikke du som har tømt denne. mulig det blir vanskeligere å finne en forklaring når han blir tatt til de grader på senga. Å stjele fra barna er styggedom. Jeg har faktisk tatt ut penger på kreditkortet mitt i en yderst nød, selv om pengene til barna sto på stua. De skal ikke røres. Anonymous poster hash: 0fe1e...b13
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Hvem i all verden putter så masse penger i en sparebørse? Kan han ha satt de i banken tidligere ? Anonymous poster hash: 44d99...4ff
Bustetroll Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Hvem i all verden putter så masse penger i en sparebørse? Kan han ha satt de i banken tidligere ? Anonymous poster hash: 44d99...4ff Ja og herregud, tenk å kjøpe seg hus a? Det kan jo tross alt bli innbrudd!!! Eller tenk å ha bankkort, det kan jo bli misbrukt!!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Hvem i all verden putter så masse penger i en sparebørse? Kan han ha satt de i banken tidligere ? Anonymous poster hash: 44d99...4ff Ja og herregud, tenk å kjøpe seg hus a? Det kan jo tross alt bli innbrudd!!! Eller tenk å ha bankkort, det kan jo bli misbrukt!! Det er ikke særlig lurt å ha så masse kontanter hjemme. Svaret ditt var bare sært. Hun hadde nok ikke forsikring på sparebørsen slik man har på innbo og boliger. Anonymous poster hash: 44d99...4ff
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Hvem i all verden putter så masse penger i en sparebørse? Kan han ha satt de i banken tidligere ? Anonymous poster hash: 44d99...4ff Jeg hadde på et tidspunkt en sparebøsse med 30 000... dumme meg! Anonymous poster hash: 031e4...74e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Hvem i all verden putter så masse penger i en sparebørse? Kan han ha satt de i banken tidligere ? Anonymous poster hash: 44d99...4ff Jeg hadde på et tidspunkt en sparebøsse med 30 000... dumme meg! Anonymous poster hash: 031e4...74e Ja det var ganske dumt. Bra du er enig Anonymous poster hash: 44d99...4ff
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 Hvem i all verden putter så masse penger i en sparebørse? Kan han ha satt de i banken tidligere ? Anonymous poster hash: 44d99...4ff Ja og herregud, tenk å kjøpe seg hus a? Det kan jo tross alt bli innbrudd!!! Eller tenk å ha bankkort, det kan jo bli misbrukt!! Det er ikke særlig lurt å ha så masse kontanter hjemme. Svaret ditt var bare sært. Hun hadde nok ikke forsikring på sparebørsen slik man har på innbo og boliger. Anonymous poster hash: 44d99...4ff Du vet at mange innboforsikringer dekker en opp til bestemt sum med kontanter? Mange har kontanter liggende i lommeboken hjemme og pengene kan bli stjålet fra den og... Anonymous poster hash: 031e4...74e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #13 Skrevet 7. mai 2014 Hvem i all verden putter så masse penger i en sparebørse? Kan han ha satt de i banken tidligere ? Anonymous poster hash: 44d99...4ff Ja og herregud, tenk å kjøpe seg hus a? Det kan jo tross alt bli innbrudd!!! Eller tenk å ha bankkort, det kan jo bli misbrukt!! Det er ikke særlig lurt å ha så masse kontanter hjemme. Svaret ditt var bare sært. Hun hadde nok ikke forsikring på sparebørsen slik man har på innbo og boliger. Anonymous poster hash: 44d99...4ff Men det har liksom så veldig lite med saken å gjøre! Er en sykdom her inne å alltid skulle komme med etterpåklokskap. "Brant du deg da du lagde mat? Da burde du nok vært mer forsiktig." No shit?? Anonymous poster hash: 945a9...6a5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 Hvem i all verden putter så masse penger i en sparebørse? Kan han ha satt de i banken tidligere ? Anonymous poster hash: 44d99...4ff Jeg hadde på et tidspunkt en sparebøsse med 30 000... dumme meg! Anonymous poster hash: 031e4...74e Ja det var ganske dumt. Bra du er enig Anonymous poster hash: 44d99...4ff Ironi er ikke din sterke side skjønner jeg. Gikk veldig fint du. Jeg la dem i en sparebøsse som måtte åpnes med boksåpner slik at jeg ikke skulle røre den før jeg var ferdig med å spare... Hadde en periode hvor jeg brukte alt som sto i banken. Funket veldig fint Fikk satt inn pengene rett etter nyttår, på BSU, så kunne jeg ikke bruke dem. Er forøvrig veldig vanlig å bruke sparebøsse og jeg ser ikke problemet med det. Det er litt lettere for et barn å forholde seg til en sparebøsse med fysiske penger enn en bankkonto med tall. Anonymous poster hash: 031e4...74e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #15 Skrevet 7. mai 2014 Hvem i all verden putter så masse penger i en sparebørse? Kan han ha satt de i banken tidligere ? Anonymous poster hash: 44d99...4ff Ja og herregud, tenk å kjøpe seg hus a? Det kan jo tross alt bli innbrudd!!! Eller tenk å ha bankkort, det kan jo bli misbrukt!! Det er ikke særlig lurt å ha så masse kontanter hjemme. Svaret ditt var bare sært. Hun hadde nok ikke forsikring på sparebørsen slik man har på innbo og boliger. Anonymous poster hash: 44d99...4ff Men det har liksom så veldig lite med saken å gjøre! Er en sykdom her inne å alltid skulle komme med etterpåklokskap. "Brant du deg da du lagde mat? Da burde du nok vært mer forsiktig." No shit?? Anonymous poster hash: 945a9...6a5 Men tror du at hun har lært det til en annen gang eller tror du hun vil gjøre det igjen? Anonymous poster hash: 44d99...4ff
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #16 Skrevet 7. mai 2014 Hvem i all verden putter så masse penger i en sparebørse? Kan han ha satt de i banken tidligere ? Anonymous poster hash: 44d99...4ff Ja og herregud, tenk å kjøpe seg hus a? Det kan jo tross alt bli innbrudd!!! Eller tenk å ha bankkort, det kan jo bli misbrukt!! Det er ikke særlig lurt å ha så masse kontanter hjemme. Svaret ditt var bare sært. Hun hadde nok ikke forsikring på sparebørsen slik man har på innbo og boliger. Anonymous poster hash: 44d99...4ff Men det har liksom så veldig lite med saken å gjøre! Er en sykdom her inne å alltid skulle komme med etterpåklokskap. "Brant du deg da du lagde mat? Da burde du nok vært mer forsiktig." No shit?? Anonymous poster hash: 945a9...6a5 Men tror du at hun har lært det til en annen gang eller tror du hun vil gjøre det igjen? Anonymous poster hash: 44d99...4ff Hvem? HI? La meg si det slik: Dersom hun ikke lærer noe av at mannen stjeler sparepengene til barnet deres (dersom det nå er han som har gjort det), så lærer hun det neppe av at du forteller henne at det var dumt! Anonymous poster hash: 945a9...6a5
Sint naken biltyv Skrevet 7. mai 2014 #17 Skrevet 7. mai 2014 Hvem i all verden putter så masse penger i en sparebørse? Kan han ha satt de i banken tidligere ? Anonymous poster hash: 44d99...4ff Ja og herregud, tenk å kjøpe seg hus a? Det kan jo tross alt bli innbrudd!!!Eller tenk å ha bankkort, det kan jo bli misbrukt!! Det er ikke særlig lurt å ha så masse kontanter hjemme. Svaret ditt var bare sært. Hun hadde nok ikke forsikring på sparebørsen slik man har på innbo og boliger. Anonymous poster hash: 44d99...4ff Enig!!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #18 Skrevet 7. mai 2014 Grunnen til at det har liggi så mye penger oppi der er fordi jeg har tenkt at jeg tømmer bøssa når den er full. Er vel det som er normalt. Og det er vel ingen som tømmer bøssa jevnlig for å telle pengene som er i bøssa for å se om det er for mye penger til å ha liggende hjemme. Bøssa står heller ikke til pynt i stua, men i skapet på rommet til jenta vår, så man må jo vite hvor den er for å se den. Har vært inne på nettbank og kontoen til lillemor har ikke mottat noen andre beløp enn hva jeg setter inn hver mnd og et par overføringer fra oldemoren til barnet. Så han kan ikke ha satt inn pengene der heller.. Hvordan skal jeg kunne forutse at han skulle ha tatt penger fra barnets sparebøsse, jeg er jo ikke synsk heller. Men jeg må jo spørre han om hva som er tilfelle her.. Det er jo tross alt datteren vår det går ut over. Vi har ikke hatt noen andre barnevakter enn svigermor og svigerfar, heller ingen andre som har hatt tilgang til huset uten at vi har vært hjemme sammen også. Så nå sitter jeg å venter på at mannen skal komme hjem. Ser for meg at han kommer til å gå i forsvarsposisjon med en gang og at det kommer til å bli en vanskelig samtale. Jeg føler og at tilliten jeg har hatt til mannen er litt borte, hvordan kan jeg stole på han igjen etter noe slik? HI Anonymous poster hash: db5f8...06e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #19 Skrevet 7. mai 2014 Ville tenkt psykologi her og tatt det opp på en måte som gjør at han ikke går direkte i forsvar.. Istedenfor å rope i sinne: Har du STJÅÅÅÅLET alle sparepengene til mini? Hvordan kunne du FINNE på å STJEEELE fra barnet vårt? Er du helt IDIOT? Så kan du fortvilet si til han: Jeg gikk i banken for å tømme sparebøssen til mini i dag og skjønte ingenting, det manglet så mange penger der. Har du lånt kontanter fra den bøssen? Når du da har fått et ærlig svar på om han har tatt pengene eller ikke kan du hisse deg opp og gi han inn, for det har han fortjent. Men du må få han til å innrømme at han har gjort det og hvorfor før du bruser deg opp. Litt kvinnelist må til her tror jeg... Anonymous poster hash: bd246...a30
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #20 Skrevet 7. mai 2014 Ville tenkt psykologi her og tatt det opp på en måte som gjør at han ikke går direkte i forsvar.. Istedenfor å rope i sinne: Har du STJÅÅÅÅLET alle sparepengene til mini? Hvordan kunne du FINNE på å STJEEELE fra barnet vårt? Er du helt IDIOT? Så kan du fortvilet si til han: Jeg gikk i banken for å tømme sparebøssen til mini i dag og skjønte ingenting, det manglet så mange penger der. Har du lånt kontanter fra den bøssen? Når du da har fått et ærlig svar på om han har tatt pengene eller ikke kan du hisse deg opp og gi han inn, for det har han fortjent. Men du må få han til å innrømme at han har gjort det og hvorfor før du bruser deg opp. Litt kvinnelist må til her tror jeg... Anonymous poster hash: bd246...a30 Er det ejg har tenkt og, men det er enklere sagt enn gjort tror jeg, for jeg er så sint og skuffa. Men jeg må jo bare holde meg i skinnet å prøve å ta det på en fornuftig måte. Mannen er og slik at han ikke liker å snakke om penger, hvor mye ting koster og diverse. Derfor vi har felles økonomi slik at jeg og kan se hva penger går til uten å måtte spørre og grave som han så fint sier. HI Anonymous poster hash: db5f8...06e
Bustetroll Skrevet 7. mai 2014 #21 Skrevet 7. mai 2014 Hvem i all verden putter så masse penger i en sparebørse? Kan han ha satt de i banken tidligere ? Anonymous poster hash: 44d99...4ff Ja og herregud, tenk å kjøpe seg hus a? Det kan jo tross alt bli innbrudd!!! Eller tenk å ha bankkort, det kan jo bli misbrukt!! Det er ikke særlig lurt å ha så masse kontanter hjemme. Svaret ditt var bare sært. Hun hadde nok ikke forsikring på sparebørsen slik man har på innbo og boliger. Anonymous poster hash: 44d99...4ff Men skjønner ikke vitsen med sånne svar. Hadde forstått det dersom hun hadde fortalt at den halveis åpne veska med 10.000 i cash ble stjålet i parken. Men her er det snakk om sparebøssa til et barn, i deres eget private hjem. Skal man virkelig ikke kunne ha penger, eller verdisaker liggende fremme i eget hjem, fordi det er uforsvarlig, tilfelle samboer stjeler det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå