Gå til innhold

Gå ut mens sykemeldt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 100% som servitør, er 9 uker på vei nå og er sykemeldt pga ekstrem kvalme og bekkenløsning. Barna har lyst til å gå til tusenfryd i helgen, kan jeg egentlig være med dem eller burde jeg holde meg hjemme? Hva hvis noen fra jobben ser meg der?

Anonymous poster hash: 4b66a...819
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du orker det synes jeg du godt kan det. Det er jo ingen av kollegaene dine som kan vite hva hele grunnen til sykmld er. Om du sitter på en lrakk der mens barna tar karuseller ser jeg ikke noe i veien med det. 

Anonymous poster hash: d0f4a...e47
Skrevet

Hvordan klarer du å gå på Tusenfryd med bekkenløsning? Jeg bare spør, for jeg har problemer med en tur på butikken grunnet bekkenet...😕

Anonymous poster hash: a7a0e...e84

Gjest cd0da
Skrevet

Selvom du er sykmeldt må du ikke ligge i sengen. Man kan ikke slutte å leve selvom man er sykmeldt og man faktisk ikke er dødssjuk og man har flere barn.

Jeg var langtidssykmeldt og hvis jeg hadde holdt meg inne hele tiden hadde jeg blitt enda verre.

Skrevet

Hvordan klarer du Tusenfryd med bekkenløsning og ekstrem svangerskapskvalme? Rullestol og spyposer?

Anonymous poster hash: ecf25...72f
Skrevet

Hvis du klarer det, så.

Anonymous poster hash: cd7a1...dde
Skrevet

jeg syns også at det er rart at du orker å gå rundt på tusenfryd med bekkenløsning, det er jo mye kø ståing og gåing der. Dessuten er det jo også massevis av lukter der, både div matlukter, parfyme, svette, kroppslukter osv.

Jeg har vært gravid med ekstrem kvalme og kan si at jeg hadde ALDRI orket å gå på en slik plass. Om du har ekstrem kvalme så gjør de fleste lukte deg kvalm. Jeg måtte sitte på terassen vår når mannen min lagde middag til ungene, for ellers så kastet jeg opp...

Anonymous poster hash: a1acf...492
Skrevet

Å finne på noe ute mens man er sykemeldt med bekkenløsning ser jeg på uproblematisk, men kvalmen hadde fått meg til å stusse, spesielt hvis jeg så deg på Tusenfryd. Er man for kvalm for å jobbe er man definitivt for kvalm for å dra til Tusenfryd... Hvis du føler kvalmen har gitt seg eller f.eks for det meste er der på et gitt tidspunkt kan du jo bare vise til det hvis du treffer noen kjente, for du er jo uansett sykemeldt med bekkenløsning.

Anonymous poster hash: d3222...ab9

Skrevet

i utgangspunktet er det ikke noen grunn til å ligge på sofaen pga sykemelding. Jeg var sykemelding pga ting som eksempelvis ble bedre av trening så da fikk jeg beskjed av legen om å bruke sykemeldingen til det.

Men ekstrem kvalme og tusenfryd? Det henger ikke helt på greip, spesielt om man slenger på bekkenløsning. Jeg var bare morderat kvalm (ekstrem er et sterkt ord...) og hadde aldri utsatt meg for noe sånt.

Anonymous poster hash: a55b1...d69

Skrevet

Syns ikke du kan gå på tusenfryd. Men syns absolutt du kan være utenfor hjemmet litt, men på aktiviteter som passer for de med kvalme og bekkenløsning.

Anonymous poster hash: 9bbf7...e80

Skrevet

Jeg hadde stusset hvis jeg hadde møtt deg på tusenfryd, hvis jeg visste hvorfor du var sykmeldt.

Da jeg selv hadde bekkenløsning, riktig nok litt senere i svangerskapet, måtte jeg planlegge nøye hvordan jeg skulle bruke dagene. De dagene jeg ikke jobbet, måtte jeg enten gjøre litt enkelt husarbeid, eller dra på butikken eller senteret. Jeg klarte ikke begge deler samme dag. Var også på bekkentrening noen dager, og da klarte jeg ingenting resten av dagen.

Men, folk er forskjellig!

Skrevet

Du kan umulig ha ekstrem svangerskapskvalme om du i det hele tatt vurderer en tur på tusenfryd.

Helt klart at man kan gå utenfor hjemmet sitt selv om man er sykemeldt. Men å gå rundt på tusenfryd med kvalme og bekkenløsning? Da kunne du vel like gjerne vært på jobb, er vel ikke en mindre belastning det.

Anonymous poster hash: c9285...85f

Skrevet

Jeg er gravid, og drar ikke på tivoli nå. Men det er fordi jeg antar at en rekke av karusellene ikke er lov for gravide, og det er dyrt og langt å dra uten å kunne gjøre noe der. Men hvis du drar med familien og noen andre tar de skumle karusellene og er med ser jeg ingen grunn til å ikke dra. Du må jo kunne være med familien din på tross av sykemelding. 

Anonymous poster hash: 02762...627

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...