Gå til innhold

Noen som har hus på +- 240kvm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i startfasen av planleggingen av drømmehuset vårt ;-) jeg er oppvokst i stooort hus og mannen i et lite, men praktisk hus. Nå har vi sittet med et tegneprogram og laget et utkast til en mulig planløsning hvor første etasje er 135kvm og andre etg er 105kvm.

Det inneholder i grunnen alt jeg ønsker meg og mannen er også fornøyd, men han lurer på om det blir for stort? Vi har to barn og satser på å få et til senere. I tillegg har vi store familier som ofte kommer på overnatting.

Men dere som har hus på ca denne størrelsen, synes dere det blir for stort? For mye å vaske osv?

Anonymous poster hash: 076dc...5a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo veldig an på utformingen av huset. Vi har et hus på neste 400 kvm og jeg synes ikke det er for stort. Vasker jo ikke akkurat alt hver uke, mye bodplass osv som støvsuges bare en sjelden gang.

Skrevet

Vi har hus på den størrelsen og har stengt av en stue til hverdags. Den åpnes bare opp når vi har selskaper.

Anonymous poster hash: e5b45...a34
Skrevet

Veldig stor grunnflate da. Det er jo et stort hus, så ville kalkulert inn vaskehjelp Det er deilig med stort hus, særlig ettersom barna er større. Har funnet ut at størrelsen på soverom ikke er så viktig, heller ekstra stue. De bruker ikke så mye tid på rommene sine uansett. Stort kjøkken/allrom er også kjekt. Hele familiens samlingsplass. Lykke til med bygging

Anonymous poster hash: 7d8a7...2eb

Skrevet

Vi har hus på 280, og det er så deilig med mye plass. Synes absolutt ikke det er mye å holde. Når jeg sover lenge i helgene, hører jeg ikke en eneste lyd fra de i andre enden av huset. Er også veldig greit å alltid ha et ryddig og greit gjesterom. Når dere først bygger, så er det jo greit å ta litt i. Koster ikke mye med noen ekstra kvadrat, men å bygge på senere er dyrt!

Anonymous poster hash: 7d039...ccb

Skrevet

Vi har boareal på ca 240 kvm, bruttoarealet er større.

Vi har 4 barn mellom 5 og 13 år så hele huset er absolutt i bruk, setter stor pris på det å ha flere stuer, flere bad og at alle barna har hvert sitt soverom. Vi har også god plass til at familie kommer på besøk langveisfra og overnatter.

Har vaskehjelp da, så vaskingen er ikke noe problem.

Anonymous poster hash: f21cc...464
Skrevet

Vi har ca 240 kvm, men leier ut 60 av de. Deilig med stort hus, men relativt håpløs planløsning med lite kjøkken og åpen loftstue/hems, som jeg gjerne skulle hatt lukket slik at det hadde blitt en separat stue. Har også bare tre soverom.

Går greit å vaske egentlig.

Skulle ønsket meg en annen planløsning på ting så hadde det vært perfekt :-)

Anonymous poster hash: c660d...bf8

Skrevet

Takk for svar :-)

Vaskehjelp er ikke noe problem, men jeg er vel en av få som også trives med husarbeid og har nå en dag i uken hvor jeg kun gjør det istedenfor jobb.

Ellers vil jo huset bli slik at det er en del bodplass og i hvert fall en spisestue og et gjesterom som ikke brukes så ofte.

Veldig spennende dette, har drømt hele livet om å bygge noe eget og endelig er økonomien på plass til det :)

Anonymous poster hash: 076dc...5a3

Skrevet

Det er jo ikke stort... :)

Anonymous poster hash: 4d8fc...729

Skrevet

Har et hus på ca 400, men er også 6 personer (4barn) så det virker absolutt ikke for stort når ungene, spesielt de eldste liker å ha et eget rom de kan oppholde seg på når de ønsker, uten å måtte sitte i senga... Har vaskehjelp en gang i uka, og ungene hjelper til meg støvtørking også, så det er ikke noe problem

Anonymous poster hash: 63f63...547

Skrevet

Har 280 og leier ut 70. Akkurat passe stort :) Men har vaskehjelp.

Anonymous poster hash: 684cb...9fe
Skrevet

Vi har 230 synes ikke det er for stort. Rommene er store.

4 soverom, skulle gjerne hatt ett til.

Hadde ikke orket å vaske det selv, så har vaskehjelp.

Vi er to voksne og to barn.

Anonymous poster hash: 12821...f0a
Skrevet

Huset vårt er på ca 400, tar alt av husarbeid selv. De store ungene hjelper til. Har flere venninner som har opplevd å bli frastjålet penger og ting av vaskehjelp så det er ikke aktuelt.

Eneste jeg leier inn et firma til vinduspussen pga enormt mange vinduer.

Anonymous poster hash: 00bbb...0d6

Skrevet

Har hus på 230 i boareal. Syns absolutt ikkje da e for stort! Vi e bare 2 voksne.. Vente barn nå. Treng ikkje hushjelp på den størrelsen!

Anonymous poster hash: 7fec3...3a3

Skrevet

Har 240, og synes det er altfor stort nå som barna er små og ikke enda har begynt på skole, men ser jo fordelen med stort hus når barna en gang blir tenåringer

Anonymous poster hash: 874b4...716

Skrevet

Har 350 kvm og leier ut 40 kvm. Synes ikke huset er stort. Savner kjellerstue/loftstue til barna og ekstra bad.

Vi har:

1. Etg. Stor hall, greit vaskerom. Utleiedel

2. Etg. Åpen kjøkken, spisestue og stue på 80 kvm i vinkel. Bibliotek på 20 kvm, toalett og gjesterom.

3. Etg. Bad, tre soverom og gang

Har vaskehjelp og er ryddig person, to voksne og to barn.

Anonymous poster hash: c4dd0...0d1

Skrevet

Ca 280 her. Skulle gjerne hatt større. Bodde før på 120. Mye vanskeligere å holde det rent/ryddig i det lille huset for det var fullt og kaos over alt. Jo større jo enklere, for rotet er i boder og inni skap.

Anonymous poster hash: 2a3be...9e5

Skrevet

Har et hus på 220 kvm. Synest det er i overkant stort, så har laget en del i kjelleren om til utleieleilighet.  Nå disponerer vi utenom utleiedelen 156 kvm selv og det er mer enn stort nok.

Vi er to voksne, 1 barn (snart 2) , 2 hunder og 4 katter.

Anonymous poster hash: 13115...edc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...