Gå til innhold

Bytt til sportsvogn tidligere!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke denne idiotiske greia med å bruke bagdelen så lenge. Buhu, babyen min er ikke liten lengre, jeg vil at den skal være liiiten og ligge i baggen lengre. Hva med litt risikovurdering da??

Når babyen er i stand til å bevege seg, da trenger du seler da! Det sykeste jeg har sett er en baby som var i stand til å sitte selv, oppi bagdelen uten noen som helst form for sikring. Hang omtrent over kanten! Åhhh, så spennende sier mor, såååå nysgjerrig baby, må jo la babyen få se seg rundt. Joda, fint det, får se hvor artig det er når du må skrape babyen din opp av asfalten fordi den lente seg for langt ut av vogna.

Det skjer ikke meg sier folk. Jeg følger med. Jeg har kontroll. Vel, alle ulykker skjer det øyeblikket man ikke følger med. Selene er der for å brukes, for barnets sikkerhet! *dagens utblåsning*

Anonymous poster hash: 9d519...ef0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn har ligget i bagen til de var henholdsvis 10 og 11 mnd. Bryr det deg?

Anonymous poster hash: 3d838...14e

Skrevet

Jeg har på ingen måte noe med hvordan risikovurdering forskjellige foreldre gjør. De får bestemme selv. Men jeg dømmer dem for å utsette barna sine for risiko. På samme måte som de som dekker til vognåpninger med tepper, de som lar barna stå på slalom/snowboard uten hjelm osv. Synes det er helt horribelt å utsette barn for unødvendig risiko. 

Skrevet

Dei eg har sett med store barn i bagvogn har selar på dei, slike avtakbare som fanst på einkvar barnestol og trille på 80-talet.

Babyen her er 5.5 mnd, og blir verande i citybagen til ho reiser seg opp i sittande, eller som søstra nektar å ligge våken i bagen meir (var vel 6.5 mnd på det tidspunktet).

Skrevet

Dei eg har sett med store barn i bagvogn har selar på dei, slike avtakbare som fanst på einkvar barnestol og trille på 80-talet.

Babyen her er 5.5 mnd, og blir verande i citybagen til ho reiser seg opp i sittande, eller som søstra nektar å ligge våken i bagen meir (var vel 6.5 mnd på det tidspunktet).

Ikke rart du synes vogna er lett når det er city bag ;) !

Anonymous poster hash: 2ac7b...597

Skrevet

Babyer er veldig forskjellige og foreldrene vet nok best hva som fungerer for barnet sitt. Min jente likte ikke å ligge i bag og bare skreik. 4 mnd gammel tok hun tak i sidene på bagen og prøvde å dra seg opp, så da byttet vi til sportsdelen og hun trivdes mye bedre og sluttet å skrike (senere viste det seg at hun plages av refluks). Naboen vår sin baby trivdes godt i bagen og gjorde ingen forsøk på å komme seg ut, jeg tror han brukte bag til han var 10-11 mnd.

Skrevet

Jeg har på ingen måte noe med hvordan risikovurdering forskjellige foreldre gjør. De får bestemme selv. Men jeg dømmer dem for å utsette barna sine for risiko. På samme måte som de som dekker til vognåpninger med tepper, de som lar barna stå på slalom/snowboard uten hjelm osv. Synes det er helt horribelt å utsette barn for unødvendig risiko.

Jeg har aldri sett maken til selvmotsigelse!

Anonymous poster hash: 3149d...731

Skrevet

Mine to har fått sportsvognen hhv 3 og 4 måneder gamle :) Jeg så de ville sitte og se mer, og da var det tryggere i kontrolerte former :)

Så jeg er mer enn enig med deg, HI. 

Mange vil nok mene jeg lot dem sitte for tidlig, men en sortsvogn kan reguleres mye mer enn babybagen :)

Anonymous poster hash: 2c2e5...9f5
Skrevet

Vi brukte bagen til hun var for lang i den. Det var seler i bagen, men vi trengte ikke bruke dem.

De skal ikke sitte før de selv kan sette seg opp. Skjønner ikke poenget med å måtte kle på dem mer osv osv i en sportsvogn når man har bagvogn.

Anonymous poster hash: 184a0...f64
Skrevet

Okei, for å presisere: Jeg snakker om babyer som beveger seg og er i stand til å sitte selv, drar seg opp etter bagen osv, IKKE de som ligger fint og rolig oppi der. Selvfølgelig kan de ligge i bagen lengre. Men når babyen ikke lengre ligger pent å pyntelig oppi bagen (og her presiserer jeg også: en bag som ikke har seler), da er det på tide å bytte så du får stroppa fast ungen!

Skrevet

Okei, for å presisere: Jeg snakker om babyer som beveger seg og er i stand til å sitte selv, drar seg opp etter bagen osv, IKKE de som ligger fint og rolig oppi der. Selvfølgelig kan de ligge i bagen lengre. Men når babyen ikke lengre ligger pent å pyntelig oppi bagen (og her presiserer jeg også: en bag som ikke har seler), da er det på tide å bytte så du får stroppa fast ungen!

Mine barn har satt seg opp selv fra de var 7 og 8 måneder. Allikevel har vi brukt bag til de var 10 og 11 måneder. Helt uten sele!

Anonymous poster hash: 3d838...14e

Skrevet

Vi brukte bagen til hun var for lang i den. Det var seler i bagen, men vi trengte ikke bruke dem. De skal ikke sitte før de selv kan sette seg opp. Skjønner ikke poenget med å måtte kle på dem mer osv osv i en sportsvogn når man har bagvogn. Anonymous poster hash: 184a0...f64

Det stemmer nok ikke at barna må vente til de kan selv kan sette seg opp. Det har iallefall mine barns fysioterapeuter sagt. Mine barn satte seg ikke opp selv før de var 12 mnd, men de kom i sportsvogn allerede ved 5-mnd alder.

Anonymous poster hash: 95d1d...bb4

Skrevet

Okei, for å presisere: Jeg snakker om babyer som beveger seg og er i stand til å sitte selv, drar seg opp etter bagen osv, IKKE de som ligger fint og rolig oppi der. Selvfølgelig kan de ligge i bagen lengre. Men når babyen ikke lengre ligger pent å pyntelig oppi bagen (og her presiserer jeg også: en bag som ikke har seler), da er det på tide å bytte så du får stroppa fast ungen!Anonymous poster hash: 9d519...ef0

Mine barn har satt seg opp selv fra de var 7 og 8 måneder. Allikevel har vi brukt bag til de var 10 og 11 måneder. Helt uten sele!Anonymous poster hash: 3d838...14e

Det må ha sett mektig rart ut å ha et barn på 11 mnd oppi en babybag. Fikk du ikke mange blikk fra forbipasserende da?

Anonymous poster hash: 95d1d...bb4

Skrevet

Å herre, alt man skal bry seg om. HI, fritidsproblemer much?

Anonymous poster hash: c70fc...d9a

Skrevet

Min sitter i bagdelen enda. 10 mnd gammel. Uten seler.

Anonymous poster hash: de413...d7a

Skrevet

Skjønner ikke denne idiotiske greia med å bruke bagdelen så lenge. Buhu, babyen min er ikke liten lengre, jeg vil at den skal være liiiten og ligge i baggen lengre. Hva med litt risikovurdering da??

Når babyen er i stand til å bevege seg, da trenger du seler da! Det sykeste jeg har sett er en baby som var i stand til å sitte selv, oppi bagdelen uten noen som helst form for sikring. Hang omtrent over kanten! Åhhh, så spennende sier mor, såååå nysgjerrig baby, må jo la babyen få se seg rundt. Joda, fint det, får se hvor artig det er når du må skrape babyen din opp av asfalten fordi den lente seg for langt ut av vogna.

Det skjer ikke meg sier folk. Jeg følger med. Jeg har kontroll. Vel, alle ulykker skjer det øyeblikket man ikke følger med. Selene er der for å brukes, for barnets sikkerhet! *dagens utblåsning*

Jeg har hatt bayene mine I utlandet. Fikk jo sjokk hver gang jeg kome til norge og fikk se desse enorme barnevognene med bager og tepper, og sv're kalesjer, med voksi poser I sommers dag. Fikk de kritiske blikkene som ikke hadde bag vogn til ungene, fikk kommentarer fra kreti og pleti.  

Vel, vel, bayene er ikke lenger bayer, men store flinke skolebarn, og det har g[tt helt fint :laugh:

Anonymous poster hash: 22523...9c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...