Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stefar jobber mye borte, vi har bare vært samboere i litt under 1 år. Nå kommer han hjem og har "bestilt" barnefri til den dagen han kommer. Dvs han har sagt at han lyst på meg og at det kan være fint med huset tomt akkurat den dagen han kommer. Tenkte ikke så mye over det først, jeg har lyst på han jeg også..og siden jeg har barnet mitt hele tiden, er det greit med "fri" innimellom. Men så begynte jeg å tenke, er det riktig å sende bort barnet den dagen han kommer? De vil jo treffes dagen etter.. Han hadde jo ikke sent bort sine egen barn..men blir jo annerledes. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 69fb5...0e9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha :) Tro meg, det går over ;) Rollen er ny for han og han er sikkert ikke så knyttet til barnet ditt enda. Gi det litt mer tid så er det nok annerledes. Hvor gammelt er barnet ditt forresten?

Dersom det er slik at han fungerer dårlig med barnet er det jo noe helt annet, men hvis han ellers er flink men bare vil ha fri den dagen så ville jeg ikke tenkt noe mer over det. Jeg ville også tenkt som deg tror jeg, men jeg har vært i samme situasjon som deg og stefar og barnet har verdens beste forhold i dag og er nesten mer sammen en jeg og han (stefar). Han sier selv at det tok tid for han å venne seg til situasjonen med å være stefar. 

Anonymous poster hash: ca2fa...b11
Skrevet

Haha :) Tro meg, det går over ;) Rollen er ny for han og han er sikkert ikke så knyttet til barnet ditt enda. Gi det litt mer tid så er det nok annerledes. Hvor gammelt er barnet ditt forresten?

Dersom det er slik at han fungerer dårlig med barnet er det jo noe helt annet, men hvis han ellers er flink men bare vil ha fri den dagen så ville jeg ikke tenkt noe mer over det. Jeg ville også tenkt som deg tror jeg, men jeg har vært i samme situasjon som deg og stefar og barnet har verdens beste forhold i dag og er nesten mer sammen en jeg og han (stefar). Han sier selv at det tok tid for han å venne seg til situasjonen med å være stefar. 

Barnet er 4 år, de har et okei forhold men ikke så nært, det er nok som du sier pga uvant situasjon, ikke bodd sammen så lenge og han jobber mye borte i tillegg.

Jeg blir litt svar skyldig når jeg tenker meg om, jeg setter stor pris på hans barn, men det er helt ok at han ikke skal hente barnet før dagen etter at han kommer hjem..

Skrevet

Vi ordner også barnefri innimellom for å pleie forholdet. Hvis du har barnet ditt hele tiden uten avlastning skjønner jeg at det kan være godt å ha EN kveld der dere kun må tenke på dere.

Anonymous poster hash: b6a28...d06
Skrevet

Barnet er 4 år, de har et okei forhold men ikke så nært, det er nok som du sier pga uvant situasjon, ikke bodd sammen så lenge og han jobber mye borte i tillegg.

Jeg blir litt svar skyldig når jeg tenker meg om, jeg setter stor pris på hans barn, men det er helt ok at han ikke skal hente barnet før dagen etter at han kommer hjem..

:) Er ikke så lett å "se" alt hele tiden :) Og med en ganske ny stefar i bildet har man en tendens til å overanalysere og nesten prøve å finne "feil" - det hadde hvertfall jeg i starten..... :P Kos deg med barnefri, lag litt god mat til dere og bare nyt den dagen/kvelden, så kan dere jo planlegge en koselig familiedag dagen etter :)

Skrevet

Synes det er rett jeg :) Etter en tid borte fra hverandre er det godt å ha huset helt for seg selv og kunne "gjøre" hva man vil uten å tenke på lyder eller barn som kan vekkes. 

Kjærestetid er absolutt god grunn for å skaffe barnevakt etter min mening, ihvertfall i sånne situasjoner.

Skrevet

Ok, jeg har klart å legge de ekle tankene fra meg..  Ser jo hvorfor han ønsker det så,, jeg vil jo det samme..! Men er nok litt ute med følerne og er redd han egentlig driter i barnet mitt.. Skulle ønske de hadde et nærere forhold, men det tar vel tid og det er ok så lenge det kommer etterhvert.

Skrevet

Husk at det ikke er sikkert han ønsker en stefars-rolle. Jeg har kun hatt en kjæreste siden jeg ble alene med barnet mitt, vi var sammen i over to år, men bodde aldri sammen. Husker min datter (8 år) ble spurt av ei venninne da jeg stod i nærheten om hva stefaren hennes het. "Jeg har ingen stefar" svarte hun. "Men hva med han som var hos dere i helga da?" spør venninnen. "ÅÅja, ja xxx er jo bare kjæresten til mamma". :) Og de fant på ting, tulla og lekte og erta hverandre. Absolutt ingen farsrolle, mer som en morsom onkel.

Det kan være vanskelig å vite hvilket nivå man skal legge seg på. For oss damer tror jeg det er lettere siden vi ofte har mer omsorgsfølelse i oss, instinkt til å ta oss av andre, både barn og voksne. Han er muligens usikker på hvordan han skal være rundt barnet ditt, og hva du og barnet ønsker av han. Ta en prat med han om det (ikke nå før kjærestekveld altså), og så prøver du å ikke overtenke ting. :) Jeg synes det er positivt å ville ha en hel kveld med kos og sengekos, film og rødvin kanskje. Tente lys og få kjenne på hvor godt det er å se igjen hverandre etter en tid. :)

Skrevet

Spørreundersøkelse fjernet.

Himmel og hav

Brukermoderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...