Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Min svigermor legger jevnlig ut bilder av ungene mine på Facebook. I dag våknet jeg til tre ferske bilder av dem som hun hadde fått tilsendt av min mann. Jeg synes ikke dette er greit i det hele tatt, men føler ikke at jeg kan si noe heller da hun er særdeles sårbar og ikke så veldig flink med sosiale koder. Hvordan gjør dere dette? Anonymous poster hash: 87e52...f59
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Det er ikke noen annen måte å gjøre det på enn å ta det opp med henne. Det beste ville nok være om du fikk mannen din til å ta det opp, det er antakelig lettere for henne hvis det kommer fra sønnen hennes. Prøv å ikke være sint og anklagende, men forklar litt rundt dette med bilder og sosiale medier, og hvorfor dere ikke ønsker bilder av ungene deres på FB, eventuelt hvorfor dere selv ønsker å kontrollere hva som blir lagt ut. Anonymous poster hash: 3db23...a25
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Be henne fjerne de. Vi har lagt ned forbud for alle vi kjenner om å publisere bilder av barna våre. Ungene skal ikke på nett før de er gamle nok til å velge selv, og til å forstå konsekvensen av det. Det er faktisk straffbart å legge ut bilder av andre som ikke har gitt samtykke til det. Anonymous poster hash: 1d6d2...82d
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Be henne fjerne de. Vi har lagt ned forbud for alle vi kjenner om å publisere bilder av barna våre. Ungene skal ikke på nett før de er gamle nok til å velge selv, og til å forstå konsekvensen av det. Det er faktisk straffbart å legge ut bilder av andre som ikke har gitt samtykke til det. Anonymous poster hash: 1d6d2...82d Vil tro at HI sin mann ved å sende bildene fra telefonen til svigermor har gitt en form for samtykke at hun har disposisjonsrett over bildene. Eller legger dere ned veto for at folk ikke kan vise bildene de mottar av dere til andre? Hun kan jo invitere en skokk med folk og vise bildene på mobilen sin til dem. Hvis hun har lukket profil på facebook med få venner så blir det akkurat det samme. Anonymous poster hash: 4bc25...125
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Be henne fjerne de. Vi har lagt ned forbud for alle vi kjenner om å publisere bilder av barna våre. Ungene skal ikke på nett før de er gamle nok til å velge selv, og til å forstå konsekvensen av det. Det er faktisk straffbart å legge ut bilder av andre som ikke har gitt samtykke til det. Anonymous poster hash: 1d6d2...82d Vil tro at HI sin mann ved å sende bildene fra telefonen til svigermor har gitt en form for samtykke at hun har disposisjonsrett over bildene. Eller legger dere ned veto for at folk ikke kan vise bildene de mottar av dere til andre? Hun kan jo invitere en skokk med folk og vise bildene på mobilen sin til dem. Hvis hun har lukket profil på facebook med få venner så blir det akkurat det samme. Anonymous poster hash: 4bc25...125 Det blir selvsagt ikke det samme å vise bilder til en rekke mennesker på mobilen og å dele dem på Facebook. Skal dette sammenliknes måtte hun ha sendt bildet videre til samtlige, og gitt dem frihet til å disponere bildet videre. Tror de færreste ser på det å få tilsendt en MMS som en fribillett til å gjøre som man vil med bildet. Anonymous poster hash: 3db23...a25
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Vi sa klart i fra når barna kom. INGEN bilder skal noensinne legges ut på sosiale medier. De har faktisk klart å la vær. Deres barn og dere bestemmer. Er du og mannen enig om dette er det en smal sak. Men er du og mannen uenige blir det vanskeligere å håndheve. Uansett er det mannens ansvar å ta dette med sin mor. Anonymous poster hash: e14ba...4a7
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Be henne fjerne de. Vi har lagt ned forbud for alle vi kjenner om å publisere bilder av barna våre. Ungene skal ikke på nett før de er gamle nok til å velge selv, og til å forstå konsekvensen av det. Det er faktisk straffbart å legge ut bilder av andre som ikke har gitt samtykke til det. Anonymous poster hash: 1d6d2...82d Vil tro at HI sin mann ved å sende bildene fra telefonen til svigermor har gitt en form for samtykke at hun har disposisjonsrett over bildene. Eller legger dere ned veto for at folk ikke kan vise bildene de mottar av dere til andre? Hun kan jo invitere en skokk med folk og vise bildene på mobilen sin til dem. Hvis hun har lukket profil på facebook med få venner så blir det akkurat det samme. Anonymous poster hash: 4bc25...125 De må gjerne vise bilder til andre, men på nett skal de ikke. Du vet at Facebook får alle rettigheter til bildene du legger ut? At de kan bruke bildene slik de vil? Og at alt som legges ut, aldri blir borte? Anonymous poster hash: 1d6d2...82d
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Be henne fjerne de. Vi har lagt ned forbud for alle vi kjenner om å publisere bilder av barna våre. Ungene skal ikke på nett før de er gamle nok til å velge selv, og til å forstå konsekvensen av det. Det er faktisk straffbart å legge ut bilder av andre som ikke har gitt samtykke til det. Anonymous poster hash: 1d6d2...82d Vil tro at HI sin mann ved å sende bildene fra telefonen til svigermor har gitt en form for samtykke at hun har disposisjonsrett over bildene. Eller legger dere ned veto for at folk ikke kan vise bildene de mottar av dere til andre? Hun kan jo invitere en skokk med folk og vise bildene på mobilen sin til dem. Hvis hun har lukket profil på facebook med få venner så blir det akkurat det samme. Anonymous poster hash: 4bc25...125 De må gjerne vise bilder til andre, men på nett skal de ikke. Du vet at Facebook får alle rettigheter til bildene du legger ut? At de kan bruke bildene slik de vil? Og at alt som legges ut, aldri blir borte? Anonymous poster hash: 1d6d2...82d Du vet at mobilen kan stjeles og hackes? Slik at alt du sender fra deg kan misbrukes? Anonymous poster hash: 4bc25...125
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Be henne fjerne de. Vi har lagt ned forbud for alle vi kjenner om å publisere bilder av barna våre. Ungene skal ikke på nett før de er gamle nok til å velge selv, og til å forstå konsekvensen av det. Det er faktisk straffbart å legge ut bilder av andre som ikke har gitt samtykke til det. Anonymous poster hash: 1d6d2...82d Vil tro at HI sin mann ved å sende bildene fra telefonen til svigermor har gitt en form for samtykke at hun har disposisjonsrett over bildene. Eller legger dere ned veto for at folk ikke kan vise bildene de mottar av dere til andre? Hun kan jo invitere en skokk med folk og vise bildene på mobilen sin til dem. Hvis hun har lukket profil på facebook med få venner så blir det akkurat det samme. Anonymous poster hash: 4bc25...125 De må gjerne vise bilder til andre, men på nett skal de ikke. Du vet at Facebook får alle rettigheter til bildene du legger ut? At de kan bruke bildene slik de vil? Og at alt som legges ut, aldri blir borte? Anonymous poster hash: 1d6d2...82d Du vet at mobilen kan stjeles og hackes? Slik at alt du sender fra deg kan misbrukes? Anonymous poster hash: 4bc25...125 Ja, men sjansen er betydelig mindre enn misbruk av bilder fra Internett. Anonymous poster hash: 1d6d2...82d
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Be henne fjerne de. Vi har lagt ned forbud for alle vi kjenner om å publisere bilder av barna våre. Ungene skal ikke på nett før de er gamle nok til å velge selv, og til å forstå konsekvensen av det. Det er faktisk straffbart å legge ut bilder av andre som ikke har gitt samtykke til det. Anonymous poster hash: 1d6d2...82d Vil tro at HI sin mann ved å sende bildene fra telefonen til svigermor har gitt en form for samtykke at hun har disposisjonsrett over bildene. Eller legger dere ned veto for at folk ikke kan vise bildene de mottar av dere til andre? Hun kan jo invitere en skokk med folk og vise bildene på mobilen sin til dem. Hvis hun har lukket profil på facebook med få venner så blir det akkurat det samme. Anonymous poster hash: 4bc25...125 De må gjerne vise bilder til andre, men på nett skal de ikke. Du vet at Facebook får alle rettigheter til bildene du legger ut? At de kan bruke bildene slik de vil? Og at alt som legges ut, aldri blir borte? Anonymous poster hash: 1d6d2...82d Du vet at mobilen kan stjeles og hackes? Slik at alt du sender fra deg kan misbrukes? Anonymous poster hash: 4bc25...125 Det var et veldig dårlig argument. Private pc-er kan også stjeles og hackes. Anonymous poster hash: 3db23...a25
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Jeg hadde sagt fra om jeg var deg. Synes det er frekt å legge ut bilder av andres barn. Jeg har sagt fra selv, på en fin måte og har ikke fått noen negative tilbakemeldinger på det. Har ingen bilder av barna på Facebook, og da andre begynte å legge ut sa jeg fra. Om det er lov eller ei er jo ikke spesielt relevant, man respekterer da andres ønsker. Sender jeg bilder på mms til moren min er det ikke normalt for henne å poste de på nettet. Vise de til venner ja, men ikke publisere dem. Om min søster hadde bedt oss unngå å poste bilder av hennes barn ville jeg da aldri ha gjort det. Anonymous poster hash: 61c33...549
Elskerhøsten2014 Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 Det forstår jeg,hvis hun legger ut hele tiden bør du si fra synes jeg,at du ikke synes noe om det,er eneste måten det,min mor legger ut av min sønn kanskje 3-4 ganger i året,det synes jeg er helt greit,men ikke hvis hun legger ut flere bilder i måneden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå